Vilken malawigrupp gillar du bäst och vaför?

#1 - 25 oktober 2007 14:51
Vore kul att veta vilken malawigrupp ni gillar bäst och varför? :) Är det Auloncara,Haplochromis eller mbuna? Rovisar ingår ju i gruppen haplisar.. Eller vi kan ha rovisar för sig..Hehe.. Kör på! :D
#2 - 25 oktober 2007 18:58
Mbuna gillar jag nog mest, har just nu och har även haft innan haft aulonocara men jag vet inte, jag får inte nån riktig känsla för dom. Det kan vara för att jag är så sjukt kär i Metriaclima familjen, och speciellt Röd Zebra :)
#3 - 25 oktober 2007 21:05
Mbunas här också...de rätt huliganmässiga och tjafsar rätt mycket sinsemellan. Men de påminner mest om en bunte grannar i en radhuslänga som som gruffar rätt så utspritt och jämt med varandra. OCh så har man personilgheterna också...kvarterets älskare är Don Acei, polisen är Mainganon Butterix, anarkisten är ena rostciklidhonan osv... :D

Dessutom är de rätt så tåliga och lättskötta fiskar. :)
#4 - 25 oktober 2007 21:06
japp, säger mbunas här också....
#5 - 25 oktober 2007 22:33
Jens A. skrev:
Mbunas här också...de rätt huliganmässiga och tjafsar rätt mycket sinsemellan. Men de påminner mest om en bunte grannar i en radhuslänga som som gruffar rätt så utspritt och jämt med varandra. OCh så har man personilgheterna också...kvarterets älskare är Don Acei, polisen är Mainganon Butterix, anarkisten är ena rostciklidhonan osv... :D

Dessutom är de rätt så tåliga och lättskötta fiskar. :)

Hahahaha..Så kan man ju också se på det hela..

Alla ni andra då?? Skriv lite så är ni snälla! :)

Annons