vilken mobil ???

#2 - 9 juni 2010 16:54
Jag har haft LG telefon innan och jag kommer aldrig att skaffa en igen, det var i princip fel på den från dag 1.
LG ska gör tv-aparater och inte telefoner.
Samsungs telefoner har jag ingen erfarenhet, men det kan ju knappast vara sämre än LG.
#3 - 9 juni 2010 17:07
jag har haft 3 samsung och 1 LG
aldrig mer LG kan jag säga
Samsung är helt ok men jag föredrar sony ericsson!
#4 - 9 juni 2010 17:24
Jag har haft samsung och skulle nog inte välja det igen. Nu var den visserligen några år, men den stängde av sig helt plötsligt ibland, fattade inte när man lade in ord i T9, levererade fel sms ibland (dvs jag fick ett gammalt sms igen och fick starta om för att kunna se det nya), mm. Höll dock några år, vilket mobiler nu förtiden ju inte verkar göra, så det är väl ett plus antar jag.
#5 - 9 juni 2010 17:30
jo, sony ericsson är ju bäst men också dyrt.

är nokia bra?

det jag vill ha:
bra.
billig.
pekskärm.
kamera minst 3,2 mp.
Bluetooth.
3,5 mm uttag så jag kan lyssna med mitt gaming headsett.
m.m.
#6 - 9 juni 2010 18:13
http://www.nokia.se/hitta-produkter/produkter/nokia-5530-xpressmusic

Psst, det finns anledningar bakom varför Nokia har 35% procent av mobiltelefonmarknaden och SE bara 3,1%...
#7 - 9 juni 2010 19:07
Kolla på htc-telefonerna, dom är bra och prisvärda.
#8 - 9 juni 2010 19:15
Malawi1 skrev:
jo, sony ericsson är ju bäst men också dyrt.

är nokia bra?

det jag vill ha:

bra.

billig.

pekskärm.

kamera minst 3,2 mp.

Bluetooth.

3,5 mm uttag så jag kan lyssna med mitt gaming headsett.

m.m.

Jag har en Nokia 5800 xpress music, men jag tycker att touchen kan utvecklas mer innan man köper en sån här mobil, annars är jag nöjd =) Den har alla dina krav om 2500 är billigt
#9 - 9 juni 2010 19:21
Skulle aldrig vilja ha en LG telefon, dom är bäst på design inte funktion.
Samsung tycker jag personligen inte om men dottern tycker sina senaste 2 samsung är bäst av de vi haft i familjen, möjligen delat med en Sony Ericsson. Galaxy Spican hon har nu är kanon på alla sätt.
#10 - 9 juni 2010 19:41
kanske en sony ericsson xperia x1 ?

vad kostar dom?
#11 - 9 juni 2010 19:48
Dom kostar väl massor..typ iphone pengar..
#12 - 9 juni 2010 22:50
Saturnus80 skrev:
Kolla på htc-telefonerna, dom är bra och prisvärda.

Tänkte just föreslå detsamma. Min bror köpte en Diamond begagnad och han ångrar inte det alls. För samma pris som de andra budgetaktiga mobilerna som listades i första inlägget kan man med andra ord få en bättre och hållbarare mobil i en begagnad htc. Min bror fick dessutom med köpt GPS-programvara och hållare till bilen, kostar över 1000kr bara det i inköp annars. Man får heller inte glömma hur jäkla lätt det är med reservdelar till htc och hur lättservade de är.
#13 - 10 juni 2010 05:22
jag är part i målet så jag avstår från att svara.

det enda jag kan konstatera är att de billiga telefoner, oberoende märke, som har
en "pekskärm" är inte så bra, det är svårt som fasen att få en vettig kvalité på
pekskärmen utan att spendera lite cash.....

.
Bilagor:
#14 - 10 juni 2010 09:44
Jag har htc-tattoo och jag är väldigt nöjd med den, det enda som är till telefonens nackdel är att skärmen är lite liten, men o andra sidan så är den ju billigare än de andra toushmobilerna.
#15 - 10 juni 2010 09:48
hur bra är det att köpa mobiler på tradera eller blocket? har hittat några som skulle kosta ca 2500 kr i affär för ca 1000 kr. ska man satsa på en begagnad men ändå i fint skick? med alla tbh.
#16 - 10 juni 2010 09:54
Begagnad i fint skick med förpackning och helst kvitto. FInns det garanti kvar är det ju inte mycket större chansning än att köpa från butik. Jag förstår dock inte folk som köper mobiler utan några som helst tillbehör, det stinker stöldgods lång väg.
#17 - 10 juni 2010 19:29
mja, det finns ju faktiskt ganska gott om prylbögar som bara måste uppdatera sig varje halvår. Fast såklart, utan kvitto skulle jag aldrig köpa.
#18 - 10 juni 2010 22:35
Kvitto och/eller kartong med resterande grejer är vad jag har som krav. Det är även lite för att den säkert är mer välbehållen då.
#19 - 11 juni 2010 00:30
Jag har en Sony Ericsson W595, inte den allra senaste kanske, men jag gillar den. Köpte faktiskt en ny W595 häromdagen, efter att ha råkat köra min förra i tvättmaskinen [:-100]

Den jag köpte nu kostade knappt 1600 (köpte den ny i butik) har jag för mig, tycker det är prisvärt för en telefon som är väldigt lagom. Inte den allra senaste som sagt, men den funkar bra, och känns välbyggd. Så om man inte måste ha det allra senaste och häftigaste kan jag rekommendera den.

Såg nu att det skulle vara pekskärm, och det har den ju förstås inte.
#20 - 11 juni 2010 05:09
danne0301 skrev:
Dom kostar väl massor..typ iphone pengar..

Experian X1 ligger på 3200 utan abonnemang, lite mer än de andra du listat men ack så mycket bättre en helt annan klass. Längtar efter att min nuvarande pajar ;-) Det är en W995 som är klockren men funkar för bra, jag har inget skäl att byta till Xan ännu :-(

W595 är riktigt fin och bra. Gillar man spel och MP3 så är den bra.
#21 - 11 juni 2010 06:05
Jag kan varmt rekomendera SE X10 mini.
Litet format,Pekskärm,bra ljud,3,5" kontakt,bluetoth, 5 mpix kamera,mm,mm.
Kan köpas för omkr 2700,- utan abbonemang (kolla pricerunner.se).

Har haft min 2 veckor nu och är helnöjd.

tourer.
#22 - 15 juni 2010 19:29
Kolla istället på de lite äldre iphone (2g) kostar runt 1k-2k beg i fint skick :)
Bilagor:
#23 - 15 juni 2010 20:30
iPhone suger om någonting går sönder, komplicerat att börja byta skärm, batteri, hem-knapp, låsknapp m.m.

Både hemknappen och låsknappen fungerar när det själv vill för mig och det är inte direkt så att jag har varit våldsam mot den, läst om flera andra som haft problem med hemknappen. Köp hellre en HTC Legend, hero eller liknande, tror dom håller mer =)
#24 - 15 juni 2010 21:30
joelvuo skrev:
iPhone suger om någonting går sönder, komplicerat att börja byta skärm, batteri, hem-knapp, låsknapp m.m.

Både hemknappen och låsknappen fungerar när det själv vill för mig och det är inte direkt så att jag har varit våldsam mot den, läst om flera andra som haft problem med hemknappen. Köp hellre en HTC Legend, hero eller liknande, tror dom håller mer =)

Och htc är som sagt ofta lätta att meka med. ;)
#25 - 16 juni 2010 01:49
tourer skrev:
Jag kan varmt rekomendera SE X10 mini.

Litet format,Pekskärm,bra ljud,3,5" kontakt,bluetoth, 5 mpix kamera,mm,mm.

Kan köpas för omkr 2700,- utan abbonemang (kolla pricerunner.se).

Har haft min 2 veckor nu och är helnöjd.

tourer.
Kan bara hålla med, supernöjd med min förutom batteritiden som kanske inte är världens bästa...
#26 - 16 juni 2010 05:19
Dre skrev:
Experian X1 ligger på 3200 utan abonnemang, lite mer än de andra du listat men ack så mycket bättre en helt annan klass. Längtar efter att min nuvarande pajar ;-) Det är en W995 som är klockren men funkar för bra, jag har inget skäl att byta till Xan ännu :-(

W595 är riktigt fin och bra. Gillar man spel och MP3 så är den bra.

Tyvärr är de ju så att SE har slagit sig lite själva på foten med sina Android telefoner, tex har xperian ej hårdvarustöd för multitouch enligt dem själva, den kör också på android 1.6 och ska ej vara uppgraderingsbar :(

Tveklöst en snygg och funktinell telefon då den som sagt ar android men jag hade nog satsat på htc desire om du ska kolla på den typ av telefoner, annars X10 mini som är nischad på ett annat vis :) funderar själv på antingen htc wildfire eller X10 mini till frugan då hon fick min gamla samsung galaxy :P
#27 - 16 juni 2010 05:22
ansjo skrev:
Kan bara hålla med, supernöjd med min förutom batteritiden som kanske inte är världens bästa...

batteritiden brukar bli bättre med tiden men sen är också smartphones i en helt annan liga gällande prestanda, dvs skarpare processorer pekskärmar gps, wifi etc etc.allt såddnt drar. Nu efter 2 månader så håller min htc desire i ungefär 2 dygnvid normalanvändning, dock laddar jag varje kväll av gammal vana oavsett :)
#28 - 16 juni 2010 06:24
Ska man ha en pekskärmsmobil ska man ju ha en iPhone, punkt slut. Bästa pekskärmarna och största utbudet av apps.

Dessutom är ett skärmbyte på en iPhone 3G/3GS inte svårare än två skruvar och tre ribboncables. Efter två gånger gör man det i sömnen...

//C

Annons