Skall köpa en pump till ett 450L kar. Hade tänkt mig en 1200L pump.
Har ett hörnfilter i karet så frågan är bara vilken pump man skall ha? Vill ju ha en som är tyst men samtidigt inte kostar allt för mycket? Ehiem1250?
/MVH Ricke
är ditt aquaclear tystgående, för det är inte mitt och det är en mindre pump 500L/tRobin_Hedstrom skrev:Aquaclear 90. Ställbart pumphuvud med maxflås på 1500 l/h.
För mig finns inga andra alternativ. Mycket billigare än en eheim.
åheim skrev:är ditt aquaclear tystgående, för det är inte mitt och det är en mindre pump 500L/t
varför inte 2st aquael uniflter (innerfilter)1000/t st det är bara att plocka bort filterbehållaren. kostar runt 300kr st och dem har keramisk axel och går knäpptyst!! har eheim, fluval, hydor men ingen slår denna pump;)newstream skrev:Skall köpa en pump till ett 450L kar. Hade tänkt mig en 1200L pump.
Har ett hörnfilter i karet så frågan är bara vilken pump man skall ha? Vill ju ha en som är tyst men samtidigt inte kostar allt för mycket? Ehiem1250?
/MVH Ricke
åheim skrev:varför inte 2st aquael uniflter (innerfilter)1000/t st det är bara att plocka bort filterbehållaren. kostar runt 300kr st och dem har keramisk axel och går knäpptyst!! har eheim, fluval, hydor men ingen slår denna pump;)