PatrikN skrev:Är spelet bra?. har hört att det blir tråkigt efter ett tag för man gör samma sak om och om igen.
Det verkar bra i alla fall. ska nog köpa det när det kommer ut till PC
Freakmange skrev:hehehe...märkligt det här,nästan bara killar som spelar ser det ut som ;)
patriksg skrev:Måste vart GTA San andreas.. älskar alla GTA spel!! Någon som sett det nya som är på g till x-box och ps?
PatrikN skrev:lira Warcraft 3 TFT på battle.net är ju skojj med :D,
Någon som lirar wc3?
SimonSaysBaka skrev:Final fantasy 6 till supernintendo :P
Micke_A skrev:Har faktiskt Final Fantasy VI (bl.a) till PlayStation, men har inte kört klart det.
karrokaja skrev:körde ff7 för några dagar sen... ps1
Och så med jämna mellanrum tar vi ett varv med zelda "a link to the past" och "super metriod" båda till znes
Johanski skrev:Körde curse för inte så länge sen, DAHLBERG som ger inspiration! :D
Senast var faktiskt Zelda - Ocarina of Time. Åh så bra :)
Radioaktiva Räkor skrev:Halo 3: ODST
Annars försöker jag på mig spelet som heter "internet", kommer aldrig till slutbossen...
//C
SimonSaysBaka skrev:Å fan, det är ett av de bästa i den serien enligt oss nördar lol, fast det är ju gammalt, och en del tycker inte om det då, fast jag spelade det när de kom ut på 90 talet så det är lite gamla minnen som väcks när jag spelar det tror jag har spelat ut det 30 ggr :)
Sultanen skrev:Spelar 3 olika spel lite sporadiskt:
Heroes of Might and Magic III
Age of Empires 2
Warcraft 3
:)
esoxlucius74 skrev:Hmmm.. Man kanske ska ge sig på en sväng med Age of Empires igen.. Nu när man är lite ledig å det är kallt ute...:)
Johanski skrev:Fallout 3 var ju en flopp.. kanske för att jag förväntade mig något enormt mycket mer när jag tidigare varit helt frälst i tvåan.
Fallout 2, det bästa spelet jag någonsin spelat, utan tvekan.
Andrém skrev:Ja, hade man för höga förväntningar av Fallout 3 så var det inte så bra men jag förväntade mig, kort sagt, Oblivion med vapen, vilket det blev kort sagt :p
Micke_A skrev:Har nu klarat Mass Effect (mycket bra spel), och börjat på tvåan.
Andrém skrev:Oja, Mass Effect är ett mycket bra lir, spoila inget ur storyn på 2an men berätta gärna lite hur det är jämfört med 1an. Bioware brukar ju alltid göra ruggigt bra RPG's men man vet ju aldrig ;)
Själv så är jag klar med storyn på Fallout 3, nu måste man ta sig an alla sido quests och DLC's som finns, siktar på att fixa en platinum trophy till liret men det kommer nog ta sin lilla tid.
Linda_A skrev:[LEFT][FONT=Arial]Klarade just Resident Evil 5!:D[:-59][:-59][:-59] Efter lite om och men så gick det nu! Vi har haft det ett tag men har inte haft lust att spela på ett bra tag. [/FONT][/LEFT]
[LEFT][FONT=Arial]Nu ska jag ge mig på [/FONT][FONT=Arial][SIZE=2]Resident Evil code Veronica[/SIZE][/FONT], har klarat det innan men det är en favorit här hemma och det var länge sen jag spelade det.[/LEFT]
Micke_A skrev:Andrém: Upptäckte igår att man faktiskt är kapten på Normandy även i Mass Effect 2, men inte Normandy SR1, som ju "gick till botten" i slutet av ettan, utan Normandy SR2, som inte tillhör Alliance Navy, utan tro det eller ej, Cerberus. Man har även begränsad ammo till skillnad från ettan, och man verkar inte byta armour, utan man uppgraderar den, man kan t.o.m ge den olika färger och mönster. Men hur bra är det att vara knallgul i en stridssituation? Men det spelar säkerligen ingen roll i det avseendet om man väljer en ljus eller mörk färg, det är nog mest för syns skull.
Ja, RE5 har co-op, jag körde det aldrig online (föredrar det gamla hederliga sättet att spela), men även offlineläget funkar bra, där ens kvinnliga partner Sheva styrs av en ganska hyfsad AI, hon gör det hon ska och är inte i vägen.
Ja, Bioshock 2 lär det bli se´n när jag har klarat ettan, köpte det till PS3 för inte så länge se´n.
Andrém skrev:V-v-vaaaa?! Shit! det där med att Normandy SR2 tillhör Cerberus gör så att jag vill skaffa Mass Effect 2 just nu! Har ju inga bra lir till xboxen då den bara står och samlar dam :p Men annars verkar det ju bra att dom har gett lite customization till spelet, det tyckte jag Mass Effect 1 saknade, visserligen så spelar det ingen roll men det är alltid mysigt med lite extra ögongodis :)
Vet ju inte i och för sig vad för spel du gillar med Bioshock var riktigt kul i min bok, men vissa tyckte det var tråkigt etc. Men oavsett så lär 2an vara riktigt spännande, verkar vara en riktigt bra uppföljare till 1an.
Själv så blev mina 3-4 dagars spelning på fallout 3 helt förgäves pga en bugg i spelet som gör att man inte kan använda en teleporter under ett mission. Kort sagt så är jag fast på ett ställe och kan inte komma där ifrån. Mysigt att behöva spela om allt igen! *mummlar*
Micke_A skrev:Hmm, jag hann visst inte ändra i texten innan du läste, tänkte att jag kanske inte skulle avslöjat så mycket [:o] Dessutom är det ju i början av tvåan Normandy SR1 går i bitar, inte i slutet av ettan som jag fick för mig.
Hur som helst är ju Shepard såklart inte så glad över det i början, och man ska inte vara för trevlig mot Cerberus överhuvud vid första kontakten, då får man Renegadepoäng istället för Paragon, eftersom ju Cerberus har ett rätt skamfilat rykte. En kul grej är så kallade quick time events (heter det va?) där man vid rätt tidpunkt ska utföra en handling, vid vissa tillfällen en paragon för t.ex rädda nå´n, och ibland en renegade för att t.ex oskadliggöra nå´n. Vad jag har förstått så får man väl inga paragon eller renegade av det direkt, utan snarare så får man större möjlighet att använda charm och hot i konversationerna. Om jag fattat rätt alltså. Ja, det är kul när man customisera lite, men lite fler klädval ombord på Normandy, och möjlighet att ändra frisyr och så hade varit kul, men det kanske kommer senare.
Tips på hur man klarar Flemeth i Dragon Age: Origins?
Ja, det är riktigt irriterande med buggar, särskilt fatala sådana, som gör att man inte kommer vidare.
Andrém skrev:Haha, tänkte inte ens på att Normandy SR1 inte förstördes, tänkte på det där stora skeppet (kommer inte ihåg namnet) där The Council är. Jag tycker förvisso att Cerberus är riktigt badass, så jag skulle nog plocka en hel del renegade poäng redan i början verkar det som :p I övrigt verkar det finnas en del nya grejer som verkar göra det roligare med speler i övrigt, små ändringar som t.ex att man kan måla om sin rustning är ju guldvärt som jag sa innan.
Har faktiskt inte lirat Dragon Age: Origins, valde Demon's Soul över det faktiskt, båda ska tydligen vara riktigt svåra. Dragon Age ska tydligen vara väldigt strategiskt medans Demon's Soul ska bara vara en mardröm att klara :p
Japp, det var nära att skivan kastades in i väggen, men sådant har man inte råd med ;)
Micke_A skrev:Andrém: Upptäckte igår att man faktiskt är kapten på Normandy även i Mass Effect 2, men inte Normandy SR1, utan Normandy SR2, som inte tillhör Alliance Navy, vilka får du se själv. Man har även begränsad ammo till skillnad från ettan, och man verkar inte byta armour, utan man uppgraderar den, man kan t.o.m ge den olika färger och mönster. Men hur bra är det att vara knallgul i en stridssituation? Men det spelar säkerligen ingen roll i det avseendet om man väljer en ljus eller mörk färg, det är nog mest för syns skull.
Apropå Bioware, har du (eller nå´n annan) kört Dragon Age: Origins, och har tips på hur man slår Flemeth, när hon har förvandlat sig till en drake?
Ja, RE5 har co-op, jag körde det aldrig online (föredrar det gamla hederliga sättet att spela), men även offlineläget funkar bra, där ens partner Sheva styrs av en ganska hyfsad AI, hon gör det hon ska och är inte i vägen.
Ja, Bioshock 2 lär det bli se´n när jag har klarat ettan, köpte det till PS3 för inte så länge se´n.
Marnat skrev:flemeth är relativt enkel under två scenarion, antingen kör du bara ranged+healer eller så skaffar du det fulla setet armor från werewolf skogen, där du måste döda ex antal revenants man finner under tombstones. :) Hon kan inte röra sig från sin lilla kulle och det måste du använda till din fördel
Micke_A skrev:Snyft, mina fiskar som jag köpte till det stora akvariet i kaptenshytten på Normandy dog, jag glömde mata dem [xx(] Hoppas man kan köpa nya nå´nstans.
Andrém skrev:Hahaha, kan man köpa fiskar till det nya skäppet?! och akvarium! wow, jag förväntar mig att du skickar spelet till mig via posten när du är klar ;)
Ifall du missade, testa Heavy Rain demot på playstation network [:o]
Andrém skrev:Hahaha, kan man köpa fiskar till det nya skäppet?! och akvarium! wow, jag förväntar mig att du skickar spelet till mig via posten när du är klar ;)
Ifall du missade, testa Heavy Rain demot på playstation network [:o]
Micke_A skrev:Hittade nya fiskar att köpa :p Men de var inte likadana.
En sak jag blev förvånad över igår när jag spelade, min paragonmätare var uppe i hälften, och helt plöstligt hade den sjunkit en hel del, trots att jag inte hade fått några renegadepoäng se´n sist.
Andrém skrev:Spelet kanske blir sur över att du har tagit en paus från lirandet ;) nä men du kanske hade gjort något som influerade dig åt renegade hållet, så måste det väl ändå vara, den kan väl inte sjunka av sig själv bara för att vara jävlig :p
Själv så har jag suttit halva dagen med Demon's Soul och försökt ta mig vidare men det är så jäkla svårt och omöjligt att man nästar börjar blöda ur ögonen -.- *suck*
Micke_A skrev:Har spelat varje kväll nästan nu, har fastnat för det spelet. Likadant med ettan, det är få spel som jag spelat utan att ta veckor eller månaders uppehåll, men Tomb Raiderspelen brukar jag klara rätt fort, och så även Mass Effect. Jag trodde inte mätaren kunde minska alls, utan vad man gör brukar påverka antingen paragon eller renegade, men bara uppåt. En renegadehandling påverkar inte paragonmätaren neråt, utan bara renegademätaren uppåt. Men de kanske har ändrat det nu, eller så blev det nå´n bugg. Var lite småvass mot läkaren i gänget för att han inte hade varit helt etisk, kanske var därför paragonmätaren sjönk.
Ja übersvåra spel gillar jag inte. Striderna är svårare och tajtare i tvåan än i ettan, men fortfarande på en hanterbar nivå om man inte kör på för svår svårighetsgrad. Man dör oftare i tvåan, kanske för att de vill att man ska känna att man har lite motstånd, även om man kör på casual.
Andrém skrev:Nä (det där med paragon/renegade mätaren) men jag tänkte att det kanske dom hade ändrat på, jag skulle tycka det var roligare ifall om man gjorde "renegade" handlingar så påverkade det hur högt "paragon" mätaren var, att dom påverkade varandra dvs och inte har 2 seperata mätningar. Ja, ME1 lirade jag otroligt mycket när jag fortfarande hade min dator kvar, nu har jag inte skaffa spelet till xboxen men det kommer jag nog göra i slutet av månaden, finns ju billigt och det har ju sjukt många speltimmar i sig.
Det är inte übersvårt i sig, det är bara vissa situationer är svårare för melee än för casters och vice vers, och just nu är jag melee där det är massa casters som skjuter laser som gör för mycket skada på mig :< men men, får gå vidare till en annan värld och hoppas det går bättre där ;)
Micke_A skrev:Ja, men faktum är att jag tycker paragon/renegade funkar bättre än approve/disapprove i Dragon Age: Origins. I Mass Effect påverkar ens handlingar hela besättningens syn på en verkar det som, och man har schansen att använda t.ex charm i konversationerna för att öka på sin paragon. I Dragon Age så har varje karaktär sin egen mätare som går upp eller ner beroende på hur man pratar med dem, och i just Dragon Age´s fall så innebär det att man måste stryka alla medhårs, även om de har helt olika ståndpunkter. Man blir lite dubbelnatur nästan. Leliana, som är snäll och vänlig, ger naturligtvis approve om man är snäll och vänlig. Å andra sidan, för att få approve av Morrigan, så måste man vara lika cynisk och småelak som hon är när man pratar med henne, och hålla med henne i hennes svartsynta syn på saker och ting. I alla fall har jag fått den uppfattningen än så länge. Så jag föredrar paragon/renegadesystemet i Mass Effect, som verkar mer övergripande, och ger en större känsla av att man faktiskt får ett bättre rykte av att få upp paragon.
Ja, samma sak med Dragon Age: Origins, det är inte för svårt så sett, men just bossen Flemeth är svårare än spelet har varit hittills. Hon sägs vara en av de svårare i spelet, ändå är jag nog inte ens halvvägs in i det.
Micke_A skrev:Laddade om senaste sparningen i Mass Effect 2, och då var paragonmätaren som den var innan, kan ju ha varit så att jag inte sparade efter att mätaren sjönk, men det tror jag att jag gjorde. Kanske blev nå´n bugg.
Sidouppdragen är kul, rätt intressanta rent storymässigt sett, inte för långa, och med rätt tajta strider. Grafiken är riktigt bra också.
Andrém skrev:Ah, ja det förklarar ju saken, man kan ju alltid skylla på buggar och minst 50% av tiden så har man rätt ;D
Antar att du nu pratar om Dragon Age: Origins? Det stod faktiskt mellan Dragon Age: Origins eller Demon's Souls, jag ångrar faktiskt inte mitt köp men jag är riktigt sugen på Dragon Age också, finns säkert väldigt många timmar i det spelet.
Micke_A skrev:Hur klarade du Flemeth? :)
Johanski skrev:Gjorde Morrigan till en arcane warrior med allt defensivt som hör till, sen fick hon full juggernaut-rustning. Wynne som healer, jag som 2h-warrior och den där golemen man får i downloadable content. Sen körde jag väl bara på antar jag.. fick reloada några gånger givetvis men tillslut gick det.
Danne_85 skrev:Kul o läsa lite i denna speltråd har gått tillbaka lite här o har precis lirat klart uncharted och ligger nu på chapter 21 på among thieves riktigt sköna spel.
Men längtar tills ja blir klar nu e sjukt sugen på starta metal gear solid 4 som ja köpte billigt idag har inte hunnit med det liret en då jag nästan uteslutande har spelat på min 360 hehe
Andrém skrev:Efter att ha lirat MGS4 (Metal Gear Solid 4) runt 10 gånger så kan jag ju lova, ifall du är en fan av serien så kommer du älska det spelet. Otrolig djup story och underbar känsla, en av mina klara favoriter.
Micke_A skrev:Det enda jag faktiskt spelat igenom är ettan för rätt länge se´n, älskade stämningen i det spelet. Men tvåan och trean har blivit liggande, då jag haft en rätt lång period utan spelande. Hur är fyran, lagom lätt/svårt?
Andrém skrev:Jag tycker faktiskt 4an var enklast av dom alla just för att det är många, långa cutscenes under spelets gång. Men i sin helhet tycker jag att det var mellansvårt, beror ju på hur man spelar det också.
Har du fortfarande 2an och 3an kvar?! Jag tappade bort dom när vi flyttade tillbaka till Sverige och jag måste få tag på dom igen, tyckte Sons of Liberty var helt magisk faktiskt, får rysningar när jag tänker på det spelet.
Andrém skrev:http://www.dataspelsgalan.se/
Dags att rösta på årets bästa spel!
Gör oss alla en tjänst, rösta INTE på Modern Warfare 2 :p
Micke_A skrev:Utan att ha klarat det än, och trots att det bara är i början av året än så länge (den galan måste väl avse förra årets bästa spel?), så måste jag säga Mass Effect 2 :)
Förra gången vann väl Uncharted 2: Among Thieves?
Andrém skrev:Tror att Uncharted 2 vann riktiga GOTY (Game of the year) fast jag är inte säker, men jag är säker på att den fick många priser i alla fall.
Micke_A skrev:Sitter och pular lite med Forza Motorsport 3, halva nöjet är ju att måla om bilarna, och ge dem nya fälgar och kjolar/vingar :) Min Volvo S60 R (i spelet alltså) är fräck, även om jag tycker att Evolvefronten är rätt ful. Och vad sägs om en orange Toyota Celica med svart motorhuv, svart bakvinge, svarta backspeglar, och svarta fälgar? :p
Har börjat så smått på Final Fantasy XIII också, även om jag tyvärr inte har orkat klara nå´t annat Final Fantasy än sjuan, trots att jag har alla som släppts här, utom X-2 och XI (som är ett onlinespel). Se´n är det väl dags att fortsätta med Brütal Legend också vartefter, och Prince of Persia till PS3. Se´n har man ju en del PS2-spel liggande som jag inte har orkat spela klart, som Metal Gear Solid 2 och 3... Är bra på att köpa spel, men mindre bra på att orka spela klart dem [:o] Spelar ett tag, och så fastnar jag nå´nstans och tröttnar, eller börjar spela nå´t nytt, och så blir det liggande. Synd att man inte har nå´n att spela med. Mass Effect 1 och 2 var jag däremot tvungen att köra från början till slut. Ratchet & Clank och Tomb Raider är två andra spelserier som brukar hålla mig kvar tills jag klarat dem.
Nå´n som vet när Mass Effect 3 är planerat, kommer det att ta lika lång tid som mellan ettan ocht tvåan?
Micke_A skrev:Ja, Dead Space och Mirror's Edge har jag också liggande, har kommit en bit på båda. Dead Space är väl egentligen lite otäckt för mig [:-82][:o]
Andrém skrev:Måste säga att Dead Space är inte lika läskigt som man tror och jag blir oftast väldigt rädd av sådanna typer av spel. Spelar man igenom dom första momenten och sådant så är det inte så läskigt, vilket jag tycker är synd :(
Men spelet är najs! Finns på rea på Webhallen för er som _inte_ har det :D
Andrém skrev:Måste säga att Dead Space är inte lika läskigt som man tror och jag blir oftast väldigt rädd av sådanna typer av spel. Spelar man igenom dom första momenten och sådant så är det inte så läskigt, vilket jag tycker är synd :(
Men spelet är najs! Finns på rea på Webhallen för er som _inte_ har det :D
Micke_A skrev:Nej, det är väl mer ett actionspel egentligen, man är väl för upptagen med att avliva slemmisar för att ha tid att bli rädd :p Men jag föredrar faktiskt så´na skräckspel, gillar inte så´n där otäck skräck. Resident Evil är faktiskt lagom otäckt, dels för att det har en trovärdig story, monstren och zombierna är inte de egentliga fienderna, utan det är de korrupta personer och företag som ligger bakom. Zombierna är faktiskt mer offer. I Silent Hill t.ex är det ju annorlunda, det är mer ockult, monstrens ursprung är mycket mer luddigt, man vet inte vad man har med att göra. Dead Space är väl en pik åt mänsklighetens oförmåga att låta bli att exploatera och förstöra, eftersom det är när de rotar och förstör på olika planeter som otäckheterna börjar. Nå´n mer som har sett den tecknade filmen som utspelar sig innan spelet? Dead Space: Downfall har jag för mig att den heter.
Johan0201 skrev:Lirar Just Caus 2 som tusan, men det kommer ju ta evigheter att klara det fullt ut;)
MTJ skrev:Yes, håller på med detta också. Eller jag har snarare precis börjat göra missions. Varje gång ja försöker börja på ett mission slutar det med att jag kapar en helikopter/flygplan och kraschar det så snyggt som möjligt, och spränger saker tills jag dör ;)
Micke_A skrev:Så fick man Heavy Rain i födelsedagspresent, ska bli intressant att se om det är så bra som det sägs :) Men det verkar likna Mass Effect lite i upplägget, och de spelen gillade jag skarpt.
Andrém skrev:Du skickar Mass Effect 2 till mig nu när du har andra spel att spela eller hur? ;)
Jag ska nog också skaffa Heavy Rain, gillade Farenheit som var "föregångaren" om man kan kalla det så. Får se hur dom mixar ihop alla 4a karaktärer denna gång :)
Andrém skrev:Du skickar Mass Effect 2 till mig nu när du har andra spel att spela eller hur? ;)
Jag ska nog också skaffa Heavy Rain, gillade Farenheit som var "föregångaren" om man kan kalla det så. Får se hur dom mixar ihop alla 4a karaktärer denna gång :)
Johan0201 skrev:Upplägget är väldig likt fahrenheit, så gllade du det så kommer du att älska Heavy Rain =)
Andrém skrev:Det är redan på min spel-shopping lista för denna månad ;) b.la massor med andra godbitar.
Kommer nog skaffa en s.k HD PVR för att kunna spela in saker från ps3'n i HD format, och det i sin tur kommer bli uppladdat på internet :) It's gonna be sweeeet!
Micke_A skrev:...var det senaste du klarade? :) Mitt senaste var Heavenly Sword till PS3.
Galne-Gurra skrev:Spelar inte den typen av spel,endast onlinespel som TFC,TF2,LFD och LFD2...
VisualDarkness skrev:Vad ni alla (nåja) har grafiktunga nysläppta spel. Själv är jag nöjd med 15-20fps vid PC-spelande och grafiken i Wii. ;)
Andrém skrev:Köp en ps3(helst) eller en xbox360 så är du med i laget ;)
15-20fps är ju riktigt lågt, 30fps är väl typ minimum för att kunna spela fps online om jag kommer ihåg rätt, annars laggar det bara för mycket.
VisualDarkness skrev:-Här ska bare köpes o köpes...
Som Emils pappa en gång sade. ;)
Allt är relativt, har man spelat med 15fps (diafilm) känns 20 som en vårflod! :p
VisualDarkness skrev:Vad ni alla (nåja) har grafiktunga nysläppta spel. Själv är jag nöjd med 15-20fps vid PC-spelande och grafiken i Wii. ;)
Micke_A skrev:Kör nästan aldrig PC-spel, utan kör PS2, PS3, XBOX360 och Wii :) Bland annat på grund av att spelen är lika snygga som till PC (utom möjligtvis PS2 och Wii då), men man slipper alla fåniga systemkrav, och dyra PC-uppdateringar en gång i halvåret för att spelen ska se ut som det är tänkt :p
Andrém skrev:Du summerade precis dom stora skäl varför man numera inte köper en PC ;) det kostar för mycket att driva en sådan i längden :) nya grafikkort, processorer etc
Dragula skrev:Fast man har bättre prestanda på PC, bättre grafik, bättre optimering och lättare att manipulera spel. (Moddar/Patchar)
Andrém skrev:Prestanda är väl verkligen relativt, dom gör ju inget spel till t.ex ps3'n som inte hårdvaran klarar av.
Bättre optimering däremot så skulle jag säga att det inte är någon platform som är bättre på det då det är ju utvecklaren som optimerar spelet efter en viss platform eller hårdvara.
Andreas_Ace skrev:Det komemr patchar även till spelkonsoller.
Kolla bara xb360.
Går man online me dett spel så vill den ofta uppdatera efter ngn månad.
Senaste avklarade spel: Dante´s Inferno
Micke_A skrev:En av nackdelarna med att man kan gå online med konsoler är väl att de spelen riskerar att bli som många PC-spel. Jag har förstått det som att PC-spel ganska ofta släpps halvfärdiga och buggiga, för att utvecklarna vet att folk kan gå online och ladda ner patchar för att rätta till felen, och risken är väl att det blir vanligare även bland konsolspel. Nej, kalla mig tråkig, men jag saknar hur det var förr, när konsolerna var just spelkonsoler, och inte dyra multimediamaskiner med onlinefunktioner.
Andreas_Ace skrev:Lite gott och ont med allt.
Alla spel är ju inte online spel, men det är skoj att kunna vara över 4 spelare i ex Fifa 10 tack vare online funktion.
Jobbit att vara 8 pers i en lägenhet ;)
Och alla spelkonsoller har varit dyra, oavsett med eller utan multimedia
NES låg nog på ca 1500kr, under 80talet
SNES ca 1900.
N64 Mellan 2500-2900 år 1997
Spelen var från 3-800kr på dessa.
Micke_A skrev:Ja, men idag kostar ett 360-paket som är nå´t att ha 3-4000 om man vill ha några spel till och så. Den billigaste är väl Xbox360 Arcade, men den har ingen hårddisk, vilket gör att man inte kan köra vissa spel, Forza Motorsport 3 t.ex, har jag för mig.
Har för mig att jag köpte min första PlayStation för 1600 (kan ha varit 2600) eller nå´t, och då ingick ingen hårddisk, men så behövdes heller ingen. Wii är väl hyfsat billig, men den är inte i framkanten rent teknologiskt heller, ligger väl nå´nstans mellan en PS2 och en PS3 antar jag. Jag spelar oftast ensam, och gillar spel med väl utvecklad story, och har man otur så får spelutvecklarna för sig att alla älskar att spela online (själv ser jag inte vitsen med att visa hela världen att jag är en medelmåttig spelare), så att huvuddelen av spelen är online, med ett litet fattigt offlineläge.
Tror att nå´n av konsoltillverkarna sa att deras maskin skulle vara vardagsrummets medelpunkt, där man tittar på film, lyssnar på musik och spelar spel. Problemet är ju bara att samtidigt som den väl har närmast obegränsad livslängd som DVD-spelare och CD-spelare, så har den en ganska kort livslängd som spelmaskin, och då måste man köpa en ny för dyra pengar när nästa konsolgeneration med tillhörande spel lanseras. Förr, när konsolerna var billigare och enklare, så gjorde ju det inte så mycket.
Andrém skrev:Spelar du INGA single player spel? Då missar du en hel del ifall du inte gör det :)
Galne-Gurra skrev:Well har spelat det mesta,Duke Nukem,Half Life,Redneck Rampage,Turok,MDK och en hel del andra singelplayer games men nu väntar jag på HL2 Episode 3....
Andrém skrev:Införskaffade Dragon Age: Origins till PS3'an i veckan och det är ett riktigt mäktigt, om än lite svårt, spel.
Micke_A skrev:Ja, det är ett bra spel, men jag föredrar deras Mass Effect, som är lite lättare, och mer lättillgängligt. Och så föredrar jag science fiction framför mörk medeltid. Har fortfarande inte orkat göra fler försök att ta mig förbi Flemeth i Dragon Age: Origins, blir ofta så när jag fastnar, lägger undan spelet på obestämd tid. Mass Effect 1 och 2 klarade jag utan större problem.
Andrém skrev:Jo, det är rätt självklart. Har ju inte kommit till Flemeth ännu, men vad jag vet så har man ju valet att låta henne gå och därmed slippa behöva slåss emot henne, eller har jag fel?
Har sett att spelbutiken.se har Mass Effect 2 för 398kr nu med 0kr i frakt, kanske borde slå till :)
Micke_A skrev:Problemet är att jag redan fått uppdraget av Morrigan att ha ihjäl Flemeth, man kan ju låta bli att ta uppdraget av henne, men det gjorde jag inte, för jag trodde det skulle vara lättare. Ville få upp hennes paragonpoäng också.
Japp, det tycker jag :)
Andrém skrev:Ah, ja då är det ju rätt kört :p har hört att Flemeth är en riktig tuffing :) men det är väl ingen större poäng att göra sina party members personliga uppdrag om man inte vill ha deras specialization böcker ifrån dem?
Micke_A skrev:Gjorde alla personliga uppdrag i Mass Effect 2, tror spelet blir lättare i slutet då, om man har allas lojalitet :) Men i Mass Effect 2 var de personliga uppdragen mer regelrätta uppdrag, med en del strider på vägen mot målet, mer än en uppgift.
VisualDarkness skrev:Jag skulle hjälpa om jag mindes, skitbra spel med härlig atmosfär! Har du scannat av allt? Brukar hjälpa en hel del. Att köra guider när man fastnar förstör enligt mig en hel del så det är bättre att prova sig fram. Utforskandet är en stor del av spelet.
VisualDarkness skrev:Som sagt så mins jag inte så du får klura på!
Jag gillar att man inte får veta något om henne då det ger en mystik och som Miyamoto sade om varför inte Link ges mer personlighet:
- Link är spelaren själv. En länk till spelet.
Är man van att få en biffig story serverat på silverfat i form av dialoger och videosekvenser är det inte rätt spel för en. Nej, detta är spel för den som gillar att använda sin egen fantasi för att måla upp en värld med spelet som grundstomme. Ett barns fantastiska fantasi är vad man behöver plocka fram för att kunna njuta fullt ut.
Micke_A skrev:Jo, men det är ju lite som film, en film med en intetsägande och anonym karaktär, och en story som presenteras ganska vagt, blir ju ganska trist, och lite så är det ju med de stora och välgjorda spelen också. Ett "speluniversum" som är välgjort och stort, behöver nästan en välgjord och genomarbetad karaktär också, tycker jag, för att bli riktigt intressant. Det är väl lite därför som Tomb Raider har blivit ett så´nt fenomen, utan Laras färgstarka personlighet, och genomarbetade bakgrundshistoria så hade nog spelen inte varit lika intressanta. I de gamla Doomspelen kunde man acceptera bristen på story och en anonym karaktär, han hade ju inte ens ett namn, han bara gjorde fula pixelgrimaser när han blev skadad.
Och Link har ju mer personlighet än Samus, eftersom man ser hur han ser ut, och han pratar med karaktärer i sin omgivning.
Micke_A skrev:Förresten, är det bara jag som tycker att Metal Gear Solid (tvåan åtminstone) är en aning tjatigt och rörigt? Dels tyckte jag tvåan flummade ur på slutet, och se´n allt snack... Trots att de konstaterade vi har ont om tid, det är bråttom, och så vidare, så höll de ändå långa utläggningar via codec :p Är fyran likadan? Har kört en bit in på trean...
Annars kan Mass Effect 3 inte komma snart nog enligt mig, liksom nästa Ratchet & Clank, nästa Tomb Raider, och nästa Uncharted. Har för mig att jag läste nå´nstans att det skulle komma nyversioner av Monkey Islandspelen, stämmer det?
PosingPanda skrev:Kör på Brütal Legend, det har skön humor och går ganska fort att klara av om man inte har så mycket tid eller om man har många spel att klara ;)
Hallander skrev:Jag börja med Gt 5 igår, dock är jag faktiskt nöjd med det.
thobiastt skrev:Mass Effect serien säger jag bara! Det har allt , Riktigt tungt rymd äventyr , det är seriöst rakt igenom utan massa barnsliga inslag, dialogerna samt storyn och all bakgrundsfakta lyfter spelet makabert.
Snygg graffe! Klart en av de bästa spelserierna genom tiderna...
slade skrev:Haha.. ja det var ju inte igår man hade tid att spela med någon ordning. Tror Diablo var det senaste spelet jag avslutat. Då förstår ni hur länge sedan det var jag spelade med kontinuitet. Testade Dragon Age en del förra julen men sen har det varit helt dött på spelfronten.
Micke_A skrev:Jag spelar ganska oregelbundet, och det är inte så många spel jag orkat spela från början till slut, utan större uppehåll (Spelserier som Tomb Raider, Resident Evil, Ratchet & Clank, Uncharted, och Mass Effect). Gillade du BioWares Dragon Age kan jag rekommendera deras Mass Effect 1 och 2 (trean på gång, längtar), som är riktigt bra. Läs mina kommentarer om det i tråden :)
slade skrev:Jag ÄLSKAR dragon age :D. Problemet är bara att om jag väl börjar kan jag inte sluta och det blir långa nätter. Funkar tyvärr inte så bra att kombinera med familjelivet så jag vågar inte börja igen. Det kliar ju riktigt i fingrarna att avsluta dragon age nu när tvån släpps om någon vecka.
Mass Effect har jag faktiskt ingen koll på alls. Det får jag kolla upp, men det får nog stanna vid det. Annars får jag ingen sömn alls [:(!]
Micke_A skrev:Jag har spelat hälften av Dragon Age, men fastnat på bossen Flemeth, och tröttnat lite, då det inte känns som jag tar mig förbi henne. Tröttnar fort om jag fastnar och känner att jag inte tar mig förbi. Mass Effect 1 och 2 däremot har jag varvat flera gånger, och jag föredrar sci-fi-temat framför medeltidstemat. I Mass Effect för man dessutom över karaktären mellan spelen, och ens val påverkar storyn på olika sätt. Riktigt bra spel :) Vad jag har förstått så funkar inte Dragon Age 2 så.
Nasso skrev:Håll ögonen öppna efter L.A Noire. Det blir årets spel! :)
Animaniac skrev:Deus Ex: Human Revolution verkar bli intressant :)
VisualDarkness skrev:Kan tyvärr inte spela något av dessa då allt jag har är Wii, en antik laptop, GC, N64, SNES, NDS Lite och GBA plus kanske något jag glömt. Ser lite tunt ut med nyproducerade spel för mig.
F.E.A.R kommer jag tyvärr inte vidare i då jag är fast i ett för grafiskt krävande rum som jag helt enkelt inte klarar med ett genomsnitt på 10fps...
VisualDarkness skrev:Grim Fandango har jag alltid velat spelat men det har aldrig blivit av.
VisualDarkness skrev:Myst har jag till Nintendo DS, men det är ospelbart...
Hur i helskotta tänkte de som konverterade spelet? Vissa saker man måste hitta har på DS en storlek av några enstaka pixlar.
robidobban skrev:Rebah, hur ser man hur länge man har spelat?
macke_fisk skrev:Har fastsnat på uncharted 2 men har har klarat Assasains creed 2 nu för andra gången. Ett spel som aldrig blir tråkigt ^^. Har köpt Gran terismo 5 till ps3 och det ska bli kul att testa :).
Animaniac skrev:Var har du fastnat i Uncharted 2? Klarade det för nå´n vecka se´n.
Animaniac skrev:Så, då var Uncharted 3: Drake's Deception avklarat också, och, tja... Ett bra spel är det ju, men snälla Naughty Dog, skruva ner svårighetsgraden en aning i ett eventuellt (och högst troligt) Uncharted 4... Det är inget kul att dö ett antal gånger i istort sett varje strid, för att fienderna är lite FÖR smarta. Man ska åtminstone ha chansen att klara sig igenom spelet utan att dö om man kör på normal. Nu kändes det lite som att, jaha, om det här är normal, då vill jag inte veta hur striderna är på hard. Det känns som om det oftast åtminstone är en fiende som står placerad så att han kommer åt att skjuta på en bakom skyddet... Eller så kommer de bakifrån, när man sitter bakom ett skydd, och inte är beredd, och så dör man, som en blixt från klar himmel. Även om man tar sig förbi striderna ganska fort ändå (tack vare täta checkpoints), så förtar det ju en del av stämningen och spelkänslan, och rytmen i spelandet blir lidande, när man dör så ofta.
Men som sagt, det är ett bra spel, spännande och snyggt. Och det lär nog som sagt komma ett Uncharted 4, eftersom det antyds en sak om Drake, som inte får nå´n upplösning i Uncharted 3. Om de bara skruvar ner svårighetsgraden en aning på normal, så det känns som normal och inte hard, så ser jag fram emot det.
karrokaja skrev:Har följt dina uncharted äventyr här... blev lite nyfiken och kollade upp det.
Jag har varken tv eller ps3 så glöm att jag ska köra uncharted... men alltså.
Jag är ju uppvuxen med 5 äldre syskon så jag har väl lärt mej att bara titta på spelen (som en film liksom)
och är inte uncharted jävligt bra att bara titta på då? det är ju som en lång jävla film som man själv är med i.
så.... jag har tittat igenom uncharted 1, 2 och 3 (jag var sjuk och hade NADA att göra) nu är jag kär...
Jag ska börja spara, mitt livs dröm just nu är att få spela dessa spel:p
Jag blev kär i en karaktär... Jag tror att varje tjej som tittar/spelar detta spel, blir kär i denna snubbe.... det är inte nate.
Det är Victor GODDAMN sullivan - han är ju bara så jävla cool
I 3:an när man ser honom som ung/yngre så är han ju bara så jävla het!!! man smälter som en chokladbit i en eldsvåda eller som han själv skulle ha sagt "I'm sweating like a hooker in church" haha
Soundtracket går på repeat nu...
Tack för detta Ani "goddamn" Maniac;)
Animaniac skrev:Hehe... Hehehe... HAHAHAHA... Har jag lyckats plantera ett litet Unchartedfrö hos Karro? ;) Men du har inte kört dem nå´t än då? Med tanke på avsaknad av både TV och PS3? Hmm, kan ju ärligt säga att Victor Sullivan inte gör så mycket för mig, hehe :p Men visst, han är en rätt cool karaktär. Var rädd ett tag att du pratade om kräket Harry Flynn i tvåan. För mig är det väl Elena och Chloe som gäller. Chloe, visst, hon är fin, och även om hon verkar hård, så verkar hon vara sjysst innerst inne. Men nej, det är nog Elena som gäller ;) Gillar hennes utseende och outfit i tvåan. Don't get me wrong, Chloe är fin hon också, hehe...
karrokaja skrev:ett frö av kokosnöt-storlek:p
man borde nog hitta en lösning så att man slipper köpa tv, (jag gillar inte tv) bara koppla ett ps3 till dataskärmen, det borde väl gå?
Och nej fyfan!! flynn är både ful och äcklig!! Gillar hans "utgång" ur historien, det enda som är kul med honom faktiskt...
Chloes röv är jävligt mysig att titta på - men jag tittar mer på sully (inte nödvändigtvis hans röv... aja.)
Men erkänn! lite mindervärdeskomplex får du väl av hans röst iaf??:p
Elena är söt, men den det är tråkigt att hon blir som hon blev i trean...
gillar hennes personlighet från ettan mer... lite halvgalen brud sådär...
a du ser, jag har inte spelat spelen, men som sagt... jag har tittat igenom dom...
satt med 40 grader feber och glodde:p Lite idiotiskt är det nog, men vafan - jag heter ju karro...
Animaniac skrev:Tja, en del finns det väl att se på TV, men inte är det mycket. Mest Animal Planet och National Geographic Wild, nå´n enstaka sport, och så Jeremy, Richard, och James i Top Gear då. Men Idol, The Voice, Melodifestivalen, eller valfri dokusåpa kommer inte i närheten av min TV :p Undviker reklamkanalerna så gott det går. Men TV-spelen gör det värt att ha en TV, liksom att kunna se på DVD/Bluray.
Just ja, glömde ju av storskurken Katherine Marlowe från trean... Men nej :p Stör mig bara på att man inte fick slåss mot henne i slutet, utan hennes fåniga hejduk, vad han nu hette... Hehe, gillar Elenas jeansrumpa i tvåan. Hmm, se, nu fick du mig att börja prata om så´nt, hehe... Ja, tycker Elena är lite småtråkig i trean, hon är häftigare i ettan och tvåan. Jag får mindervärdeskomplex av allas röster :p Hehe, så det var din feber som fick dig intresserad av spelen, inte jag?
karrokaja skrev:Jag tittar på det jag vill titta på - allt finns ju på internet nuförtiden, så slipper man reklamavbrott och sån skit...
vill man kolla på animal planet så går man bara ut:p
Det flesta spelen finns ju till pc eller så fixar man en emulator - men med uncharted så funkar ju inte nåt av dom.
MÅSTE fixa ps3.
Marlow och talbot - man skulle vilja se den kärringen bli fetspöad faktiskt, men nää...hon ska bara sjunka undan så att säga... haha!
Vad annars ska man prata om?? man sitter och tittar på folk i TIMMAR går igenom frustrationsladdade pussel och fighter, klart som att man tittar på dom på DET sättet - speciellt sully (♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥:D) och chloes röv[:-38]
Jag hade feber och hade inget att göra, läste ordet uncharted, skrivet av animaniac, googlade och blev kär.
så nog var det din förtjänst alltid;)Dessutom brukar du ha rätt bra koll på film och spel (tror vi har lite samma smak) så skriver du nåt positivt om det så kan man typ vara säker på att det är Good shit;) ohhh vad jag smikrar:p
Animaniac skrev:Njaaa, finns tyvärr inga tigrar, lejon, kobror, eller hajar där jag bor, så för mig är det inte bara att gå ut, hehe :p Det vildaste jag har sett här var en grävling, eller rättare sagt två, en var jag nära att köra över, och en var precis utanför dörren hos mammas och pappas ena granne.
Just ja, Talbot hette han... Ja, verkar faktiskt ofta vara så med kvinnliga skurkar i filmer och spel, de åker nästan aldrig dit så det stänker om det (förmodligen för att de inte vågar låta den oftast manliga hjälten slåss med en kvinna), känns det som, utan de ska komma "billigt undan" det vill säga dö, samtidigt som hjälten tycker synd om dem, och försöker rädda dem :p Om de hade problem med att låta Nate slåss mot henne, så kunde de väl ha låtit Chloe eller Elena ge henne på nöten. Men Chloe försvann ju halvvägs in i spelet för att Cutter bröt benet och var tvungen att åka hem, och Elena hade ju inte alls en lika stor roll som i ettan och tvåan, tyvärr.
Hehe, jo, Elenas rumpa i tvåan, som sagt... Hehe, inget fel med smicker, är inte van vid det, så mer så´nt ;) Och tja, vill nog säga att jag har bra smak, brukar allmänt köra de spel, och se de filmer som så att säga är kända för att de är bra, och får bra recensioner. B-filmer och B-spel undviker jag, även om det tyvärr finns en del av den varan i de genrer jag föredrar.
karrokaja skrev:såg en bäver i ån som rinner förbi vid jobbet:p
Synd som fan att det är så!
en riktigt elak jävla kärring ska gå åt lika hårt som Flynn! man kunde ju ha dragit henne efter hästarna i slutet:p
tycker faktiskt att sully skulle få ge henne stryk... han jobbade ju för henne förut, dom hade väl en liten romans,
så han hade lätt kunnat få spöa på sitt gamla urdankade ragg :p
Cutter var en jävligt mysig kille... trodde han skulle vara som flynn, bli en sån elaking och sabba allt, men han var skön rätt igenom.
Där är vi olika... jag kommer aldrig ihåg namn på företag som gjort spel eller genrer eller nåt sånt.
Jag är lika dåligt påläst varje gång jag köper ett spel - vilket ofta slutar med att jag får ett skitspel. därför litar jag på ditt ord;)
anyway - kommer det en 4:a så friar jag till dej;)
men först ska jag sova lite.
well, sleep tight, ani "goddamn" maniac! :D:p
Animaniac skrev:Ja, och så anses det väl vara mer "synd om" kvinnliga skurkar i spel och filmer, medan de manliga skurkarna bara är kräk, rätt och slätt. Minns en scen i det gamla Metal Gear Solid till PS1, där Solid Snake har en eldstrid med den kvinnliga krypskytten Sniper Wolf. Och när hon ligger för döden där i snön, så sitter han och smörar järnet för henne, hon är minsann en ädel varg och inte en smutsig hund, bla bla bla :p Gjorde han det med nå´n av de manliga skurkarna han tog hand om? Nej, så klart inte... Men hon var precis lika livsfarlig och samvetslös som de var...
Hehe, ja, Cutter, det som är det roliga med honom, är att han ser ut som en typisk "all brawn but no brain"-typ, men var nästan mer påläst och allmänbildad än Nate, typ man ska inte döma boken efter omslaget. Han började ju som "skurk", han låtsades vara på Katherine Marlowes sida.
Tja, har inte så många att komma ihåg, är rätt kräsen när det kommer till spel och filmer, och kan väl namnen på en handfull spelutvecklare och filmregissörer. Men jag läser speltidningar, och läser recensioner, spel är ju en aning för dyra för att köpa grisen i säcken, så att säga. Hehe, apropå grisen i säcken, så ska jag se Galenskaparnas 30-årsrevy i höst :)
Friar du till mig bara om det kommer en fyra? Då har jag ytterligare en anledning att hoppas att det kommer en fyra då ;) Men där kommer ju alltid finnas ett tvivel, är det mig hon vill ha, eller är hon bara ute efter mitt Uncharted 4?
Japp, "sleep tight, dream of bedbugs tonight" som Timon och Pumbaa brukar säga.
karrokaja skrev:crazy as hell!
Jag tänkte också på den bruden, nu när vi pratar om att kvinnliga skurkar aldrig får stryk, men jag tyckte nog att hon fick rätt jävligt med stryk i det spelet.
Dock var det så längesen så jag minns inte att han satt och smörade för henne efter själva fighten:p damn it!
Om dom gör en film av uncharted och cutter kommer spelas av jason statham så kommer jag seriöst att sparka dom i röven!:p
älskar hans wise-ass-repliker, så jävla skön dialekt och stil på den snubben:D
Exakt, där är problemet med mej.
Jag är spelnörd, men jag ser mej inte som det själv, därför prenumererar/köper jag inte tidningar:p
Det var VÄLDIGT längesen jag köpte ett spel... sist var väl typ portal från steam för några månader sen...
GLaDOS är väl en tjej? hon får väl rätt mycket spö tycker jag, fast hon dör ju inte :/
sist jag köpte ett riktigt fysiskt spel var typ 2005 eller nåt, resident evil, till min brorsa:p
Hahaa!! awww - vad fint:)
Ja... tvivel finns det alltid här i livet:p den som lever får se, typ.
Animaniac skrev:Jo, hon och Snake hade väl en rätt utdragen "sniperduell" eller nå´t så´nt, om jag minns rätt. Och när man äntligen hade besegrat henne, så sitter Snake och smörar för henne... Hon var ju kriminell, och en terrorist, för böveln :p Och jag blev lite lack på Metal Gear Solidserien efter att jag klarat tvåan, den var ganska flummig :p Apropå kvinnliga spelkaraktärer, när man kan välja om man ska spela som man eller kvinna, så brukar jag faktiskt välja att spela som kvinna, i Mass Effect t.ex.
Hehe, varför ska du sparka dem i röven om du älskar honom? Men ja, Uncharted hade passat bra som film.
Tja, jo, jag köper en del spel, men många av dem har jag inte kört klarat, en del har jag inte ens börjat på, jag har ju mitt gamla spelintresse kvar i grunden, men är inne i en fas där jag inte orkar spela så mycket, och jag tröttnar fort om jag fastnar i ett spel.
Hehe, vad är det som är fint? :)
karrokaja skrev:nej blandade ihop raderna lite.
Jag vill sparka dom i röven om dom tar jason statham som cutter i en film jag hoppas kommer.
Jag älskar cutter och hans dialekt, en skön snubbe som inte ska spelas av jason statham.
Jag vet inte hur det är när man spelar uncharted, men kan man växla mellan karaktärer.
Typ om nate hoppar runt uppe ett berg och sully springer runt nere på marken, kan man växla mellan dom för att utforska miljöerna mera grundligt??
det hade iaf varit jävligt coolt om man kunde.
det som är fint var att du hittade en till anledning att längta efter 4:an om du vet att jag ska fria till dej när den kommer - det var fint sagt liksom ♥
laasesku skrev:Amnesia - ett typ av skräckspel. Spelade på projektor. Rekommenderar det inte om du har problem med blodtrycket;)
Vi skrek i kör :D
Nettan77 skrev:Så heter dom ja!! ;) Ja dom e bra alla tre! =). O så väntar jag på att Resident Evil ska komma oxå dom e bäst!!
Nettan77 skrev:Väntar o längtar efter 6 an. Har inte spelat något av dom men man kanske ska testa när man får tid!! =) Ratchet e ju självklart både jag o barnen spelar dom!!
Azur skrev:Skyrim. Har fortfarande inte tagit mig längre ned i spelhögen från sommarrean än så. [:o]
Animaniac skrev:Så, då var Max Payne 3 avklarat... Får väl 2½ av 5 i betyg, på grund av den rätt löjligt höga svårighetsgraden (körde på medium), som de som sagt har kompenserat med täta checkpoints, så därför tog man sig igenom spelet rätt snabbt ändå. Men att behöva spela om flera sekvenser 10-20 gånger är inte kul :p Det verkar som om en del spelutvecklare har fått för sig att alla älskar svåra spel, kanske lyssnar de mest på vad hardcore gamers säger och tycker.
För övrigt var inte sekvensen med flodbåten, som jag nämnde ovan, den enda buggen...
VisualDarkness skrev:Är inte spel rent generellt så extremt mycket enklare nu jämfört med förr? Spelade just SNES och N64 och fasen vad omöjliga de var. Om man känner sig riktigt självplågande så är gamla shoot em up's bra med sina sinnesjuka svårighetsgrader.
karrokaja skrev:Ett spel man inte ska spela är slender." target="_blank">
Så här rädd blev jag!
Rebah skrev:guildwars 2! Faktiskt helt ok fastän det är ett mmo, snyggt och flyter på rätt snabbt. Combat delen är helt ok med, kul att kunna byta vapen mitt i fighten och få andra abilities och spells. En stor värld att springa runt i med. Får se om det blir tråkigt i längden men än så länge är det kul, och då har jag levlat upp min första gubbe till 80.
Fast sen så släpptes ju en till skyrim dlc så nu har det blivit en liten gw2 paus...
VisualDarkness skrev:Jag tröttnar också i regel men detta är helt klart ett undantag och har gett mig en hel del spelglädje tillbaka som jag förlorat med åren. Jag är som högst level 22 på mina gubbar men märker inget tröttnad än. Far Shiverpeaks?
VisualDarkness skrev:Jag spelade det en gång och min bror, som att på andra sidan bordet och surfade Facebook, mobbade mig för att jag studsade på stolen två gånger. Han vet inte vad han pratar om som inte spelat. Fasen, är 5min in i ditt klipp och vill inte se mer. :(
AffeAlien skrev:Funderar helt klart på testa Tomb Raider. Verkar bra mycket roligare än de gamla spelen.
Plöjer vidare i planetside 2 just nu och längtar efter Sim City. Älskar verkligen sim city spelen.
robidobban skrev:Ingen som spelar bf3?
Einarsson skrev:Webo: Men hur vinner man då!? Måste vinna! ;D
Also! Shooters ska spelas på PC! Punkt slut! ;) Blir frustrerad annars. :O
Webo skrev:Man nag vinner ju också massor. Sen spelar jag bara på pc. Hade blivit tokig om jag skulle spela sånt på PS/XBox. Det är ju sååå långsamt att vrida sig eller sikta på tv spelen.
Skickat från min SGP311 via Tapatalk
Shepard skrev:det är nog rätt många som irriterat måste sänka grafikinställningarna i PC-spelen för att det hackar och rycker. Så'nt behöver man inte oroa sig för på konsoler, där funkar spelen utan en massa meck.
Einarsson skrev:Inte alltid dock. :( I GTA5 på Xboxen droppade FPSen ofta ner till 10-15... Var riktigt dåligt. :/
Shepard skrev:Ok, jag har det liggande, men har inte kört klart det, har det till PS3.
Kass och kass, men jag är mer intresserad av att ta mig igenom en bra story, med intressanta karaktärer, än att visa alla hur duktig jag är på att spöa en boss på svåraste svårighetsgraden. När jag ser på film så är jag ju heller inte intresserad av att spola tillbaka en scen flera gånger bara för att den var för svår att fatta. Jag är lite kluven till en del spelgenrer, som RTS, jag tycker ofta att de har coola upplägg, och utseenden, men samtidigt är jag inte överdrivet bra på strategiskt tänkande. Jag känner inte riktigt igen mig i att det bara är att promenera igenom spelen, men jag köper väldigt sällan grisen i säcken när det kommer till spel, utan håller mig till de stora, så att säga, som är gjorda av mer erkända utvecklare.
Einarsson skrev:Håller med! Vissa spel spelar man för storyn! Vissa (tyvärr få) utvecklare är magiska story tellers. :D Det är underbart. Ibland vill jag bli utmanad dock. :D EDIT: Anno har en rätt bra story. Men den går långsamt framåt, eftersom spelet i sig är rätt långsamt.
Shepard skrev:Jag är inte så förtjust i onlinespel av just den anledningen, de är ju ofta av den där öppna typen, inte särskilt storydrivna, och bara kul att spela om rätt personer är online samtidigt. Och går dessutom bara att spela så länge det är populärt, och servrarna hålls öppna. Ett bra singleplayerspel kan man återkomma till gång på gång, så länge spelmaskinen funkar.