Vill Ha Snabbt Svar!!!

#1 - 9 mars 2007 09:47
:confused: Kan man använda t.ex. Glomax 2x40W lysrörshållare till exempel 2x18W lysrör?:confused:
#2 - 9 mars 2007 12:32
nej det kan du inte. det är olika längd på dom först och främst.
#3 - 9 mars 2007 12:36
Dock möjligt att armaturen teoretiskt klarar driva lysrören och att längden bara måste modifieras. Hemma håller jag på med två t5 high frequency-armaturer och de klarar driva 2x 14-36W i fyra eller fem steg, bara en fråga om att sätta infattningarna på rätt avstånd från varandra.

Cheers
#4 - 9 mars 2007 12:52
nej det kan du inte. det är olika längd på dom först och främst.

Men det förstår jag väl... :( Men köper man lösa hållare så sitter dom inte på något avstånd förren man har satt ditt lysrören....
#5 - 9 mars 2007 12:55
[quote='[xstream];936383']Dock möjligt att armaturen teoretiskt klarar driva lysrören och att längden bara måste modifieras. Hemma håller jag på med två t5 high frequency-armaturer och de klarar driva 2x 14-36W i fyra eller fem steg, bara en fråga om att sätta infattningarna på rätt avstånd från varandra.

Cheers[/quote]

Det är ingen armatur utan dessa hållare. Så om man skulle sätta i två 18W och stoppa i kontakten i väggen så skulle dom inte "spricka" eller nått sånt?
#6 - 9 mars 2007 22:07
Azeah skrev:
Det är ingen armatur utan dessa hållare. Så om man skulle sätta i två 18W och stoppa i kontakten i väggen så skulle dom inte "spricka" eller nått sånt?

Min erfarenhet av lysrör är att det värsta som kan hända är att det inte fungerar. Svårt att se hur de hållarna är byggda men alla lysrör måste ha någon sorts armatur som är specad för ditten och datten Watt.
#7 - 9 mars 2007 22:10
Azeah skrev:
Men det förstår jag väl... :( Men köper man lösa hållare så sitter dom inte på något avstånd förren man har satt ditt lysrören....

ok, det framgicki nte när du ställde frågan, du frågade bara om dom passade och jag svarade på de :)

Annons