Vinterbada är livsfarligt

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 21 november 2008 16:36
Som sagt det är det som jag alltid har sagt - vinterbad är livsfarligt http://mittklipp.aftonbladet.se/app/viewMovie.action?id=24413
#2 - 21 november 2008 16:41
yes :D
vinterbad i Filippinerna är mindre farligt - när hajarna inte är i närheten förståss.
#3 - 21 november 2008 17:00
Spelar ingen roll vad den pojken gör, med den brist på IQ som han måtte ha blir allt farligt!
#4 - 21 november 2008 17:10
"Är huvudet dumt får kroppen lida" säger väl det mesta om det här?
#5 - 21 november 2008 17:28
Farligt..Vi är ett gäng som ska bada ute imorgon sen är det Engelsk Liga fotboll som gäller och en massa Pilsner.
#6 - 21 november 2008 17:31
Bästa som finns =)
#7 - 21 november 2008 17:43
Junros skrev:
Bästa som finns =)
Förklara dig!!!Bada eller Fotboll eller Pilsner??eller alla tre:p:D
#8 - 21 november 2008 18:57
Om jag skulle välja på nordeuropeiskt vinterbad, brittisk fotboll eller pilsner så får det allt bli det sistnämnda. Och i min livssituation då low-carb beer såsom Spendrups Bright t ex...
Cheers...
#9 - 22 november 2008 00:54
Farligt..Vi är ett gäng som ska bada ute imorgon sen är det Engelsk Liga fotboll som gäller och en massa Pilsner.

Bastu, bad, pilsner det är ok!

Men bespara mig från 22 gubbar som springer efter en boll på gräsmattan;)
Guest
#10 - 22 november 2008 01:11
c90368 skrev:
Men bespara mig från 22 gubbar som springer efter en boll på gräsmattan;)

Glöm inte bort att de ligger o "gråter" som kärringar med...;):D
Kan vara den sporten där det går åt mest hårgele o mousse med? :rolleyes:

Nej tacka vet jag manlig sport som F1 och Ishockey, inget för veka kärringar det inte. :p
(oj vad många blir sura på mig nu, men det får jag väl ta...)
#11 - 22 november 2008 01:15
Anettejt skrev:

Nej tacka vet jag manlig sport som F1 och Ishockey, inget för veka kärringar det inte. :p

Hockey rules!
#12 - 22 november 2008 01:21
[:-159]
Anettejt skrev:

[:-159]

Men det tycker inte han som nickar, tror jag:p
#13 - 22 november 2008 01:23
nic skrev:
hockey rules!

lhc = guld
#14 - 22 november 2008 04:49
Man fick skratta lite iaf. Med tanke på sport är UFC inte fel att titta på
#15 - 22 november 2008 05:11
Den ende som garvade var den puckade kamerakillen som dessutom var den som föreslog att ärthjärnan skulle dyka.

Sen är fotboll nog den mest omanliga sport som finns, om en spelare knuffar till en annan spelare så riskeras varning eller utvisning, faktum är att fotboll idag är en frökensport där överbetalda mannekänger springer runt och lipar och håller sig för smalbenet samtidigt som deras fans öppet står och primalskriker och kramas helt öppet.

Dom minst maskulina fotbollsupportrarna i världen är engelsmän men eftersom 60% av alla män i det landet är frisörer och i runda slängar 100% av fotbollsupportrarna så är det ingen som verkar lägga märke till det.

Dom mest maskulina fotbollsupportrarna i världen är tyskar och kommer från Hamburg och hejar på Fc.St Pauli. "Fitzen-lutzen Gegen Rechts! Wir trinken keine kaffe wir trinken keinen tea, wir trinken nur alkohol, Ole Ole Ole!"
#16 - 22 november 2008 05:17
Den ende som garvade var den puckade kamerakillen som dessutom var den som föreslog att ärthjärnan skulle dyka.

Sen är fotboll nog den mest omanliga sport som finns, om en spelare knuffar till en annan spelare så riskeras varning eller utvisning, faktum är att fotboll idag är en frökensport där överbetalda mannekänger springer runt och lipar och håller sig för smalbenet samtidigt som deras fans öppet står och primalskriker och kramas helt öppet.

Dom minst maskulina fotbollsupportrarna i världen är engelsmän men eftersom 60% av alla män i det landet är frisörer och i runda slängar 100% av fotbollsupportrarna så är det ingen som verkar lägga märke till det.

Dom mest maskulina fotbollsupportrarna i världen är tyskar och kommer från Hamburg och hejar på Fc.St Pauli. "Fitzen-lutzen Gegen Rechts! Wir trinken keine kaffe wir trinken keinen tea, wir trinken nur alkohol, Ole Ole Ole!"
#17 - 22 november 2008 09:27
Kul klipp. Själv ska jag på vinteröverlevnads utbildning inkl. isvaksbad i februari, så nu vet jag att jag ska kolla att det verkligen är hål i isen innan jag dyker... kanske inget jag behövde påminnas om men ändå.

Håller med om att fotboll är skit och att det är mycket manligare med motorsport och kampsport.

Appropå manlighet och isvaksbad så var det med en australiensisk officer på en vinterutbildning på mitt regemente för nått år sedan. Australiensiska officerare har en extrem matcho kultur där samtliga är övertygade om att de är tuffare än allt annat på jorden och när han hade fått instruktionerna om vad han skulle ha med sig hade han antagligen tänkt "ähh varmkläder är för mesar" och när han fick instruktionerna om vad han skulle göra efteråt tänkte han antagligen "ähh byta alla våta kläder till torra och springa värmerundor är för mesar". Detta ledde till att några andra deltagare efter en stund fick hjälpa honom att få av sig de våta kläderna, låna honom varma torra kläder, hjälpa honom på med kläderna och slutligen hålla i honom medans de sprang värmeslingor med den kraftigt skakande numera-inte-fullt-så-matcho austaliensaren. Visst är manlighet underbart :)
Kjell Fohrman
Administrator
#18 - 22 november 2008 09:32
Anettejt skrev:

F1 - här sitter dom i sina skyddade verkstäder och kör runt och runt och sedan avgörs det ändå alltid till slut av vem som tankar och byter däck snabbast och detta gör inte ens förarna själva.
Ishockey är som isdans med en jäkla massa skydd på - förr åkte dom ju åtminstone utan hjälm och ansiktsmask - på den tiden var det en sport för män. Idag är det en sport för pimpinetta isdansare som är rädda för att slå sig när dom ramlar:D

Allt detta apropå vådan av att vinterbada;)
#19 - 22 november 2008 10:12

Ishockey är som isdans med en jäkla massa skydd på - förr åkte dom ju åtminstone utan hjälm och ansiktsmask - på den tiden var det en sport för män. Idag är det en sport för pimpinetta isdansare som är rädda för att slå sig när dom ramlar:D

Men Börje Salming då?
#20 - 22 november 2008 10:12
Trollsvans skrev:
"Är huvudet dumt får kroppen lida" säger väl det mesta om det här?

Ja, eller tvärt om.. Är kroppen dum så får huvudet lida.. :D Jag trodde först att han skulle dyka in under isen och upptäcka att den var för tjock.. Jeesus vilken skräck det skulle vara.. :eek:

Anettejt skrev:

Näää... Nu är ju faktiskt fotboll en riktigt tråkig sport att titta på.. Om det mot förmodan blir ett farligt inlägg så sparkar de ner killen så det blir inga mål iaf.. 0-0 lr 1-0 blir det ju jämt.. Skittråkigt!!! Mycket roligare att spela själv.. ;)
Sen känns det som om en matchokultur där karlar ska gå sönder om de ska vara riktiga karlar, (alltså hockey utan visir t ex)
är en riktig föråldrad och sjuk kultur..
Mitt ex fick hela näsan avskalad pga att han saknade visir när han lirade hockey.. Näsan satt på kinden.. Det har tagit många år för nerverna att läka och jag tror att han fortfarande ser lite sned ut i ansiktet i spegeln.. Jag har inte tittat så noga själv.. ;)

Man är garanterat inte mer manlig om man inte vågar sätta på sig ett visir pga rädslan för att bli kallad "kärring".. De mest manliga karlarna sätter på sig ett visir och skiter i vad alla andra säger... Sådana gillar jag.. ;) [:-88]
Kjell Fohrman
Administrator
#21 - 22 november 2008 12:12
erikthur skrev:

På hans tid fanns det väl inga skydd:p
#22 - 22 november 2008 12:28

Allt detta apropå vådan av att vinterbada;)
Ja du det kan man undra,känner mig Lite skyldig faktiskt:D
#23 - 22 november 2008 18:39
Upp till bevis en arbetskompis i snön:D
#24 - 22 november 2008 18:40
Katharina skrev:
Ja, eller tvärt om.. Är kroppen dum så får huvudet lida.. :D Jag trodde först att han skulle dyka in under isen och upptäcka att den var för tjock.. Jeesus vilken skräck det skulle vara.. :eek:

Näää... Nu är ju faktiskt fotboll en riktigt tråkig sport att titta på.. Om det mot förmodan blir ett farligt inlägg så sparkar de ner killen så det blir inga mål iaf.. 0-0 lr 1-0 blir det ju jämt.. Skittråkigt!!! Mycket roligare att spela själv.. ;)

Sen känns det som om en matchokultur där karlar ska gå sönder om de ska vara riktiga karlar, (alltså hockey utan visir t ex)

är en riktig föråldrad och sjuk kultur..

Mitt ex fick hela näsan avskalad pga att han saknade visir när han lirade hockey.. Näsan satt på kinden.. Det har tagit många år för nerverna att läka och jag tror att han fortfarande ser lite sned ut i ansiktet i spegeln.. Jag har inte tittat så noga själv.. ;)

Man är garanterat inte mer manlig om man inte vågar sätta på sig ett visir pga rädslan för att bli kallad "kärring".. De mest manliga karlarna sätter på sig ett visir och skiter i vad alla andra säger... Sådana gillar jag.. ;) [:-88]

Har slagit ut framtänderna i hockeyrinken, sånt gör ju ont ju..
har gärna visir om jag skulle börja lira igen...

Ang. vinterbadning så måste det bli en jäkla chock för kroppen att hoppa ner i det iskalla vattnet.. brrr...!
#25 - 22 november 2008 18:45
Som sagt det är det som jag alltid har sagt - vinterbad är livsfarligt http://mittklipp.aftonbladet.se/app/viewMovie.action?id=24413

Fy f*n!!
Det där måste kännas!!
Bara att stå där och svinga med armarna och veta att det kommer bli skitkallt inom ett par sekunder och när man väl hoppar så får man en käftsmäll på köpet...! [B)]
#26 - 22 november 2008 19:25
Tog en liten promenad idag - barfota som brukligt.
Snön är ungefär lika kall som förra året.
;)
#27 - 22 november 2008 19:43
NIC skrev:
Fy f*n!!

Det där måste kännas!!

Bara att stå där och svinga med armarna och veta att det kommer bli skitkallt inom ett par sekunder och när man väl hoppar så får man en käftsmäll på köpet...! [B)]
Jag gör det inte det sticks nåt fruktansvärt på hela kroppen,så jag låter andra göra det:D
#28 - 17 december 2008 09:59
Trodde som Katharina!!! Ett tips är ju att kolla hur djupt det är innan.........

Annons