Viruskarantän

#1 - 1 augusti 2008 19:16
Får ofta virus, men brukar plocka bort dom utan problem.

Dock nu fick jag en trojansk häst, som det rekommenderades skulle sättas i viruskarantän. Så jag gjorde så, och nu vet jag inte vad som händer, om jag kan se viruset som röjt, eller vad jag förväntas göra när det väl är i karantän.

Nån som vet vad som händer i viruskarantänen, är viruset oskadliggjort, eller är den bara till för jag ska kunna hitta viruset fort, och isåfall hur ska jag gå vidare nu?
#2 - 1 augusti 2008 21:12
Viruskarantän innebär att viruset ligger i okörbar form i en dold katalog. Anledningen till att den lagras i karantän är att virusjägaren inte kunde ta bort viruset ur det program det sitter i, och ifall det var nåt som var viktigt för dig har program + virus alltså sparats så du kan få tillbaks det om du vill.
Viruset kan inte längre sprida sig, utan du kan betrakta det som röjt.
#3 - 2 augusti 2008 04:56
Bra, tack =) Var inget viktigt program, så tog väck det också för säkerhetsdskull, så nu borde viruset inte ha något fäste.
#4 - 3 augusti 2008 02:07
Vilken webläsare kör du igentligen ?
#5 - 3 augusti 2008 05:28
Senaste firefox.
#6 - 5 augusti 2008 11:46
Jag undrar hur man gör för att "ofta" få virus?!

Jag har aldrig lyckats mer än en gång när jag sa till mig själv; "vad får jag för virus om jag klickar på den här filen jag fick i mailet".
Det ända man råkar ut för vid "normalt" surfande och nedladdning tycker jag är sk. "tracking cokies" som inte är några virus i den bemärkelsen.
#7 - 5 augusti 2008 16:13
Jag vet varför, men det går vi inte in på här.

Har ändå beställt ny dator och virusskydd nu, och ska undvika att det blir likadant med nästa dator. =)
#8 - 11 augusti 2008 17:53
JojjeN skrev:
Jag vet varför, men det går vi inte in på här.

Har ändå beställt ny dator och virusskydd nu, och ska undvika att det blir likadant med nästa dator. =)

Hehehe Aja baja!:D
#9 - 11 augusti 2008 20:24
Kanske dax att skaffa flickvän..

Annons