Vit luddig beläggning på flyin fox

#1 - 21 juli 2011 13:24
Min kära flyin fox har fått nån vit beläggning på sina gälar o lite upp mot nosen.Tittar man riktigt nära ser det nästan ut som vitt ludd.Har googlat runt lite o det verkar som det kan vara svamp? Eller misstar jag mig helt? Det finns inga övriga prickar på honom så vita prick tror jag inte det är?!Fiskarna har nyss flyttat till nytt kar, all "gammal" inredning är medflyttad, som tex grus, växter, o lite av det gamla akvarievattnet.Ingen annan fisk har detta o alla värden i akvariet är bra även bra filtrering!Fisken äter o simmar runt, verkar dock andas häftigt, nästan hyperventilerar.Har hällt i salt i vattnet o höjt tempen en aning..
#2 - 21 juli 2011 14:33
Flexibacter columnaris?
#3 - 21 juli 2011 18:45
Närmare bestämt, vad är det? :/
#4 - 21 juli 2011 21:17
Google kan ge dig många svar. Det finns många teorier och lösningar så bilda din egen uppfattning.
#5 - 22 juli 2011 09:16
Tycker dock inte riktigt det stämmer efter lite googlande, luddet har inte ändrat färg, inte heller blivit mer o fisken har haft det i ca 8-9 dagar...Vet inte hur jag ska gå vidare riktigt, köpa medicin förstår jag, men underlättar o veta vad jag ska bota för sjukdom :)Ska försöka få en bra bild på honom

Annons