Vit prick över ögat

#1 - 18 augusti 2007 16:05
Farsan har några fiskar med vit prick på ögat.Någon som vet vad det kan vara? Började när en stor mal dog och låg gömd och ruttnade. Ingen vidare gosig historia. Har prövat med salt lösning så får se om det hjälper eller om man får ge sig av till en affär.
#2 - 19 augusti 2007 19:30
Hur menar du med vit prick? hur ser konsistensen ut?
Mår fiskarna annars då?

http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=107374
De ser inte ut då ungefär som på bilden i mitt inlägg, de syns inte allt så tydligt men om man ser rakt från sidan så syns de kraftigare pricken.
På bilden syns de lite diffust bara.
#3 - 22 augusti 2007 14:29
Det är som en dimmig vit hinna över ögonen. Fast när jag tog ner 2½ tsk med salt och bytte vatten så vart det bättre.
#4 - 24 augusti 2007 12:38
Hmm min ena skalare är också vit, dimmig över ena ögat. Det är också svullet.. står ut mer än det andra..
Jag misstänker ju att denna skalare fått duktigt med stryk och kanske då skadat ögat. För han var duktigt "på" och skulle äta mina andra skalares yngel och fick spö då.
Denna skalare är gammal, fick med den med ett akvarie.. men äter bra och simmar som vanligt.

Vad tycker ni jag ska göra? Läker det? Jag har pansarmalar i akvariet också.. så jag vet inte om de tål salt om man skulle lägga i det.

Annons