ansjo skrev:Det är ganska normalt, fiskar som bökar lite i sanden river upp bös och grejer, och det går tyvärr inte att komma från helt och hållet...
ansjo skrev:Ok, lite svårt att sia om vad det kan vara, men ett foto skulle nog underlätta:).
Sedan kan du även passa på att slänga ut kolsvampen ur filtret när du ändå håller på, den gör ingen större nytta...
ansjo skrev:Det ser ut som syrebubblor, har ditt filter någon luftslang kopplad eller kan den suga tjuvluft?
Rickard p skrev:Ursäkta att jag lånar denna tråd men jag har vita prikar i mitt akvarie och dom ser ut som din bild på den ensamma scalaren ca 0.5mm och dom finns överalt stänger jag av pumpen så stannar dom dom skunker inte ser ut som dom är i rymden provade ca 2 timmar utan pump har provat nu att ändra lite med filtert det är en fluval 405 med orginal vad först sedan första skål med makaroner andra skål små bolar som ärtor stora märke sera eller vad dom heter tredje skå halva bolar halva kål sista skål fin filter vad jag tycker att problemed borde försvina .
Om man tittar när finskarna rör sig vid botten så virvlar dom up smutts men det läger sig fort men inte dessa prick .
Ska man mata mer vad i pumpen ?.
Jag försöker mata snålt maten är borta på cirka 1 minut.
ansjo skrev:Det ser ut som syrebubblor, har ditt filter någon luftslang kopplad eller kan den suga tjuvluft?
Lizz skrev:Hej, det är definitivt inte syrebubblor, ;), men vad detta vita "puder" än är så har det blivit ngt bättre, nu är det bara halva ytan som är täckt. Mina mbuna lever än så länge men kommer snart stryka med (fullt slagsmål) om jag inte köper till några till. Men samtidigt så vet jag inte om jag vågar köpa fler med tanke på pudret. 150 kr st så plockar det ju på och är sura pengar om fiskarna skulle stryka med och synd o plåga fisk oxå. Lizz.