Vita-prick-sjukan lyssna här

#1 - 3 mars 2009 22:02
Hej

ÅH jag köpte en fisk för ett par dagar sen på Hornbach i Göteborg. Det visade sig att den hade vita-prick sjukan med sig och många av mina fiskar är nu smittade bland annat praktbotia, L-134, kyssgurami och någon till. Kommer aldrig köpa där igen, iallafall inte fisk. Senast är jag var där i förrgår så hade minst en femtedel av alla fiskar dött av ett virus. Tänk om jag kan ha det i mitt akvarium nu, jag som har många fina, dyra, ovanliga och fina fiskar. Vad ska jag göra?
#2 - 3 mars 2009 22:27
Se till att dom får betala dig nya fiskar och medicin för att bli av med sjukan du fått hem därifrån !!
#3 - 3 mars 2009 22:31
drd skrev:
Se till att dom får betala dig nya fiskar och medicin för att bli av med sjukan du fått hem därifrån !!

Ja det blir bäst för det är väldigt fina och dyra malar och min L-114 vill jag inte bli av med. Är det så att om man får en sjukdom från andra fiskaffärer ska man få medecin då?
#4 - 3 mars 2009 23:02
Fösen skrev:
Ja det blir bäst för det är väldigt fina och dyra malar och min L-114 vill jag inte bli av med. Är det så att om man får en sjukdom från andra fiskaffärer ska man få medecin då?

Vet ej!
Köp exit och behandla mot vita prick i 4-5 dagar eftersom du vet att de lider av det, sen kan du ta ställning till om de har nåt annat skit efter det.
#5 - 4 mars 2009 02:10
Som NIC redan sagt - köp medicin och behandla.

Din otur är ännu ett exempel på att alltid ha nya fiskar i karantän innan de får komma in till sitt nya akvarium. Det gör jag numera alltid för att undvika sjukdomar i huvudkaret.
#6 - 4 mars 2009 04:20
[LEFT][SIZE=2]Allt av vikt är redan sagt så jag avslutar med att tyst i ditt öra viska.. [/SIZE][FONT=Comic Sans MS][SIZE=7][COLOR=Red]

HERKULES ZOO
[:-164][:-166][:-170][:-131][:-133][:-135][:-148][:-138][:-130][:-158]
[/COLOR]
[/SIZE][/FONT][/LEFT]

Annons