[SIZE=2]jag har råkat ut för vita pricksjukan troligen vad kan man göra? jag har ingen medicin för det hemma men finns det något man kan göra medans?
[LEFT]ska man göra sig av med dom fiskarna som är drabbade?[/LEFT]
[/SIZE][LEFT]
[/LEFT]
angellica-08 skrev:[SIZE=2]jag har råkat ut för vita pricksjukan troligen vad kan man göra? jag har ingen medicin för det hemma men finns det något man kan göra medans?[/SIZE]
[LEFT][SIZE=2]ska man göra sig av med dom fiskarna som är drabbade?[/SIZE][/LEFT]
Ibanez skrev:
Ibanez skrev:höja tempen o i med lliiite salt UTAN jod.. men det e egentligen bara medecinering som gäller tyvärr..
angellica-08 skrev:tack så mycket ska göra det nu kanske hjälper lite under natten iaf inget är öppet nu tyvär.
aelva skrev:Jag läste precis om vita prick. Det orsakas av en parasit som inte bara sitter på fisken, utan även har nåt stadium som frisimmande i vattnet. Man måste alltså medicinera hela akvariet. Jag skulle lämna fiskarna kvar i om du ändå skulle gå o handla imorrn
angellica-08 skrev:[SIZE=2]jag har råkat ut för vita pricksjukan troligen vad kan man göra? jag har ingen medicin för det hemma men finns det något man kan göra medans?[/SIZE]
[LEFT][SIZE=2]ska man göra sig av med dom fiskarna som är drabbade?[/SIZE][/LEFT]