Vita pricken försvinner inte!!

#1 - 6 juni 2006 09:08
Jag vet inte vad jag skall göra. Jag har haft vita prick i mitt akvarium i över 3 veckor nu. Jag har medicinerat med costapur + odenopur under hela tiden men prickarna sprider sig bara mer och mer...:confused:
Är det någon som har förslag vad jag ska göra?
#2 - 6 juni 2006 12:16
Saltbada firrarna?
Salta i vattnet?

Bara spånar hejvilt nu!
#3 - 6 juni 2006 12:41
[quote=Botan]Jag vet inte vad jag skall göra. Jag har haft vita prick i mitt akvarium i över 3 veckor nu. Jag har medicinerat med costapur + odenopur under hela tiden men prickarna sprider sig bara mer och mer...:confused:
Är det någon som har förslag vad jag ska göra?[/quote]

Fundera på om det kan vara svamp, då inte parasitmedlen hjälper.
#4 - 6 juni 2006 17:11
[QUOTE=maricici]Fundera på om det kan vara svamp, då inte parasitmedlen hjälper.[/QUOTE]

Samma tanke här...
Prova gärna med Bactopur Direct, jag har använt detta med gott resultat både på prick och svamp!!!!!
Borde ju inte funka på båda men men...
#5 - 6 juni 2006 17:38
[quote=Botan]Jag vet inte vad jag skall göra. Jag har haft vita prick i mitt akvarium i över 3 veckor nu. Jag har medicinerat med costapur + odenopur under hela tiden men prickarna sprider sig bara mer och mer...:confused:
Är det någon som har förslag vad jag ska göra?[/quote]

Hörde i "min" zooaffär att det finns ny vita prick som är resistent. Hade problem med det i affären, men dom hade i massor med salttabletter i karet och det verkade funka skapligt. Några firrar strök med, men prickarna försvann på dom andra.
#6 - 6 juni 2006 17:55
Behandla med salt så här http://koi.no/helse/ichthyophtirius.html

Annons