Vitaprick

#1 - 10 mars 2009 16:48
Min praktbotia har fått vita prick, vad är bäst att sätta den i karantän och behandla eller behandla hela karet i förebyggande syfte ifall någon annan börjar få det.
#2 - 10 mars 2009 16:50
solis skrev:
Min praktbotia har fått vita prick, vad är bäst att sätta den i karantän och behandla eller behandla hela karet i förebyggande syfte ifall någon annan börjar få det.

Behandla hela karet med EXIT som du köper i en zooaffär, följ instruktionerna på flaskan. Kostar runt en hundring.
#3 - 10 mars 2009 16:55
Jag har JBL punktol 1000 som jag tänkte testa har aldrig haft den förrut, undrade mest om det skulle vara hela karet eller i karantän men det svarade du på så tack för svaret:)
#4 - 10 mars 2009 16:59
solis skrev:
Jag har JBL punktol 1000 som jag tänkte testa har aldrig haft den förrut, undrade mest om det skulle vara hela karet eller i karantän men det svarade du på så tack för svaret:)

Kör på det om du redan har det hemma, viktigt bara att du behandlar hela karet eftersom det är en hudparasit som smittar.
#5 - 10 mars 2009 17:03
Jag ska göra det:) behandla hela karet alltså.. Tack
#6 - 10 mars 2009 18:18
solis skrev:
Jag ska göra det:) behandla hela karet alltså.. Tack

det kan vara svamp,har du haft salt i karet?
#7 - 10 mars 2009 18:34
Inte mer salt än det jag häller i vid vattenbyten.
Botian hade alla symtom som stod på förpackningen vid vita prick så jag är ganska säker på det men tack för förslag.

Annons