Vitaprick eller något som liknar det?

#1 - 13 juni 2009 15:58
Är detta vita prick eller finns det någon sjukdom som liknar det:confused:

[attach]20377[/attach]

[attach]20378[/attach]på denna bilden bakom ryggfenan sticker ena vitapricken upp brukar prickarna vara lite avlånga när det är vita prick:confused:

[attach]20379[/attach]
#2 - 13 juni 2009 22:24
Är det bara en fisk som har prickar eller flera ?
#3 - 14 juni 2009 09:24
Det är en till som har några prickar, detta fenomen började när jag gjorde en flytt från ett kar till ett annat som var nystartat misstänker att det är stressen, har haft det nystartade nu igång ca 1 månad.
Flyttade fiskarna för några veckor sen och symptomen kom strax där efter, har även använt punktol mot vita prick ett tag och lite prickar försvann, men det vill inte ge med sig, så jag funderade på om det verkligen var vitaprick och ville kolla lite med erfarna här, om det är vitaprick så ska jag testa faunamor istället och se om det är bättre.
#4 - 14 juni 2009 09:29
Det ser liiiiite konstigt ut, men jag tror nog att det är vita prick. Det kan ofta behövas ett flertal behandlingar för att råda bot helt och hållet.
#5 - 14 juni 2009 09:37
Ska isåfall börja faunamor behandlingen idag,(ska bara hitta alla rakarns snäckor som gömmer sig för mig, har hittat dom flesta;))
Det stod att dom inte tål behandlingen av faunamor, någon som har erfarenhet av det om snäckorna dör?
#6 - 14 juni 2009 09:47
Nja, bara Malaysiska snäckor som inte såg ut att bli färre:p, men står det att snäckorna inte tål medicinen så är det nog lämpligast att följa instruktionen:).
#7 - 14 juni 2009 10:14
Ja, jag har också en massa malaysiska snäckor, får kanske ta bort några ifall att, dom kanske klarar sig bättre eftersom att dom är under sanden:).
Äppelsnäckan, red unionarna och dom randiga får jag försöka hitta ivarjefall.
#8 - 14 juni 2009 10:20
Glömde tacka för hjälpen, så tack:p.

Annons