www.aquaristikshop.com

#1 - 29 juni 2004 08:11
Har någon erfarenhet av denna butik?
jag la en order för snart 10 dagar sen, har både mailat och faxat
(på både engelska och tyska) och försökt få fram ett datum när det kan levereras men har inte hört ett ljud, känns inte så tryggt :(

/Micke
#2 - 29 juni 2004 08:16
Jag beställde 11/6 och ordern skickades 25/6, så jag räknar med att få paket vilken dag som helst. Jag testade faktiskt att beställa ett par växter också.

Så ta det lite coolt så dyker grejjorna nog upp!
#3 - 29 juni 2004 08:19
Tjena!

jag har beställt av aquaristikshop för 1-2 månader sedan. Det tog ungefär 3-4 veckor innan jag fick prylarna jag beställde och då var det fel grejer. De hade förväxlat min order med en annan, men efter klagomål från mig så fick jag tillslut mina grejer 1-2 veckor efter. Jag är lite tveksam att beställa mer akvarieprodukter från den firman igen...

/Rogge
#4 - 29 juni 2004 08:26
<font color="red">När jag beställde därifrån funkade det mycket bra!

Holmby, hur var växterna när du fick dom?</font id="red">
#5 - 29 juni 2004 08:33
Jag har beställt därifrån ett antal gånger utan problem. Väntetid 2-3 veckor som mest...1 vecka som kortast. När du gjort en beställning så får du en bekräftelse på ditt köp...det finns inget där som informerar om leveranstid?
#6 - 29 juni 2004 08:34
om jag inte missminner mig så tog det 14 veckor för Ulla , å det var efter dom tog betalt :(
#7 - 29 juni 2004 09:11
Står inget alls om leveranstid där, skrev till och med in vid beställningen att dom ska kontakta mig om en vara inte fanns i lager etc. får väl helt enkelt vänta och se!
/Micke
#8 - 29 juni 2004 09:14
Det går bra att ringa dem. Det gjorde jag när det var problem med mitt visa-kort. Tjejen jag snackade med var trevlig och tillmötesgående.

Corydoras Mad: Jag väntar fortfarande på paketet, men jag kan försöka komma ihåg att skriva en rad när jag får det.
#9 - 29 juni 2004 09:30
På deras hemsida står det om olika villkor.

T ex så står där att man har rätt att avbeställa sin order inom två veckor från det datum man skickade in beställningen. Att vänta 14 veckor på sin beställning hade jag sannerligen inte gjort...iallafall inte utan att föra ett jädra liv och begära förseningsrabatt.

Jag har som sagt aldrig haft de minsta problem med försändelser.
#10 - 29 juni 2004 09:31
<font color="red">Om fyra veckor så åker jag till Kroatien, tror ni man vågar beställa därifrån med tanke på väntetiden? Vill helst ha sakerna innan jag åker. Hur länge får ett paket ligga på posten?</font id="red">
#11 - 29 juni 2004 22:12
Ursprungligen skickat av Tricella

På deras hemsida står det om olika villkor.

T ex så står där att man har rätt att avbeställa sin order inom två veckor från det datum man skickade in beställningen. Att vänta 14 veckor på sin beställning hade jag sannerligen inte gjort...iallafall inte utan att föra ett jädra liv och begära förseningsrabatt.

Jag har som sagt aldrig haft de minsta problem med försändelser.

Jag förde till slut ett jädrans liv och frågade hur man kontaktar tyska reklamationsnämnden, då kom varorna efter 3 dagar. 14 veckor, varav 7 eller 8 efter att de dragit betalning på mitt VISA-kort. Blir nog Harald på Aquaristic.net framöver. Fast för tillfället är det PWSS, Patrick och Suss som är favoritbutiken!
#12 - 29 juni 2004 22:46
Ulla: Om du varit med om det där så förstår jag dig fullt ut. Det är bedrövlig kundservice. Något misstag måste ha skett med din beställning då detta låter orimligt för mig...jag har ju endast goda erfarenheter av Aquaristikshop.com .

PWSS är väldigt bra med det mesta så det är en fullgod ersättare.[:D]
#13 - 30 juni 2004 06:31
Tänkte bara meddela att paketet har nu skickats iväg och ligger nere i hannover och väntar på att få komma hit, har dock inte fått svar på varken fax eller mail trots att jag har skickat ett om dagen, men nu ser det ut som om det kommer att komma så jag är glad :)

Tog exakt 10 dagar + några timmar innan ordern gick iväg
#14 - 30 juni 2004 18:26
Jag fick mina grejor idag. De skickades från tyskland i fredags (midsommarafton). De växter jag chansade på att beställa levererades överhuvudtaget inte. Det stod inget på följesedeln heller så de vågar kanske inte skicka växter utomlands med tanke på leveranstiden.
#15 - 30 juni 2004 19:00
holmby:

Tack för det , Claudia lovade att mina grejor åxå skickades i fredags så jag kan kanske förvänta mig dom denna vecka i sådanafall :)

I övrigt så tycker jag att det suger rejält att de skickar med tysk snigelpost. När man beställer ifrån aquaristik.net så för man ett riktigt DPD-trackingnummer och kan hämta dem innan man ens fått avin!

Det har bara varit Posten Sverige som varit dåliga på att skanna koderna så att man inte vetat för paketet är !
#16 - 1 juli 2004 08:20
När ni handlade från aquaristikshop och tittade på orderstatusen, slutade det att komma in information om ordern efter det att det står " Forwarded abroad"? eller är dom bara allmänt slöa :)
/Micke
#17 - 1 juli 2004 10:13
Det står bara "Forwarded abroad".
#18 - 1 juli 2004 10:32
Okej tack då vet jag, fick du hämta ut prylarna på DHL eller
var de hemkörning? Tänkte om man kunde ringa någon i Sverige och fråga
vart dom ligger någonstanns
#19 - 1 juli 2004 11:36
Jag hämtade paketet på det ordinarie uthämntningsstället. Jag hade en avi i postlådan när jag kom hem en dag.
#20 - 1 juli 2004 13:16
Vill bara tillägga att jag ringde posten som var mycket trevliga och hjälpsamma, dom lokaliserade mitt paket nere i malmö och gav mig det svenska kolliid, så imorgon ska jag ha mitt paket på mitt utlämningsställe!

Får tacka alla för det moralika stödet denna tråd gav mig i väntan! :)

Annons