X-Aquatic.se

#1 - 5 februari 2010 18:01
Hej

Jag håller på att bygga en hemsida för akvarister. Den kommer att innehålla tips om hur man startar upp och sköter om ett akvarium.

Jag har precis påbörjat uppbyggnaden av denna och skulle vilja ha lite feedback på den för nuvarande publicerade informationen.

Jag kommer att tillägga ett antal saker till så just nu är jag inte ute efter tips om saker att skriva utan jag vill ha tips om förbättringar ev. bli rättad om jag har skrivit fel etc. Så allmän feedback om det publicerade materialet.

www.xaquatic.se

Bilder kommer senare så det behöver inte påpekas som "brist" ;)

Tack på förhand :)
MVH
Niklas
#2 - 5 februari 2010 18:28
ser bra ut än så länge.
Jag gillar delen där det ska skrivas om odling.
letat efter tips o trix hur man odlar olika arter av Malawi´s men det är svårfunnet , så jag ser fram emot att du får igång sidan snart!
väntar med spänning.

lycka till!
#3 - 5 februari 2010 18:33
det ser bra ut !
#4 - 5 februari 2010 19:50
thobiastt skrev:
ser bra ut än så länge.

Jag gillar delen där det ska skrivas om odling.

letat efter tips o trix hur man odlar olika arter av Malawi´s men det är svårfunnet , så jag ser fram emot att du får igång sidan snart!

väntar med spänning.

lycka till!

Tackar så mycket

Jag är ingen direkt storodlare, men har pysslat lite med palettciklider, platy, guppy, svärdbärare

I malawiväg har jag odlat lite golden (Labidochromis caeruleus) och Chizumulu-Johanni (Melanochromis interruptus)

Ska söka reda på mer fakta än den jag har innan just odlingen kommer til, den om plaetterär mest ute för att få feedback så att jag skriver så korrekt som möjligt.;)

Men kul att det ser bra ut.;)

Nicke
#5 - 5 februari 2010 19:51
det ser bra ut !

Vad bra felfritt alltså :p

Tackar ;)

Nicke
#6 - 5 februari 2010 20:56
kan blibra du får ha bilder och skit med med instruktioner.
#7 - 15 oktober 2010 21:42
Detta har stått still länge och kommer göra så till efter jul iaf misstänker jag, men vi får väll se vad som händer ;)

Nicke
#8 - 15 oktober 2010 22:19
det där med att karet ska stå i 5-7 dagar innan pilotfiskarna hoppar i är onödigt. piloterna kan släppas i så fort tempen är stabil, dvs efter ett par timmmar asså. det händer ingenting i karet under de 5-7 dagarna.

annars ser det ju lovande ut :)
#9 - 24 oktober 2010 21:46
hannesc skrev:
det där med att karet ska stå i 5-7 dagar innan pilotfiskarna hoppar i är onödigt. piloterna kan släppas i så fort tempen är stabil, dvs efter ett par timmmar asså. det händer ingenting i karet under de 5-7 dagarna.

annars ser det ju lovande ut :)

Detta har du så rätt i så, och det vet jag nu sen en tid tillbaka, men denna text är skriven för ett par år sedan och sedan har jag bara klistrat in det på hemsidan, var nog slarvig och missade att redigera sådana info. fel.

Men det är precis sådan feedback hannes som gör att det rätta's till, skall fixa det i vid nästa update.

(Tänker nog även precisera mer vilka fiskar man kan köra som piloter etc. typ guppy, platy vad tror ni om det)?

Nicke

Annons