Xingu-ancistrus L 085

#1 - 18 april 2005 07:51
Söker information och erfarenheter om denna suveränt vackra mal, som jag har tänkt införskaffa. Vad brukar priset hamna på? Hur är dom i karet? Hur många ska man ha (jag har 450 liter med enormt mycket bottenyta)? Är dom agressiva? Berätta!!!/Marit
#2 - 18 april 2005 15:33
Hej igen

Jag har en förmodad L-85 den sysns sällan till och bor i en jätterot, har vuxit ngt men inte mycket (2mån).
Min zoohandlare sa att den gärna vill vara i grupp då de blir mer aktiva (dagtid).

Jag fick ge 200kr och då var den ca 5cm...
#3 - 18 april 2005 18:39
åhå...

Det låter som om man måste skaffa ett par stycken då, så att dom trivs. Eftersom du sällan ser till den så antar jag att den inte är agressiv mot de andra fiskarna iaf, frågan är då hur den är mot andra av samma art. vad jag förstår så är den svår att könsbestämma, och har man otur så kan man ju få ett gäng karlar om man inhandlar... Tråkit om dom börjar slåss.
Jag hoppas att jag kan få tag i ett par stycken, jag har mailat till Amazon zoo och frågat om dom har eller kan fixa, men inte fått nåt svar ännu.
Vi får väl se hur det går.../Marit
#4 - 18 april 2005 20:53
I ett 450 liters ska det nog inte bli alltför mycket bråk mellan dem om du nu skulle få 2st hannar.Se bara till att de får var sitt gömsle.
MVH Richard

Annons