fairing skrev:jag har köpte mina crystal red räkor för ca 2 veckor sedan och jag trodde att dom inte vill skaffa bäbisar med idag nu när jag la i löv då såg jag några jätte små bäbisar gud vad roligt.ska försöka ta bilder som jag lägger upp här sedan när man ser dom lite bättre.kul
fairing skrev:ralp varför fick du för dig att jag köpte dom på spångas auktion.jag va sugen på räkor men hade ingenstans att ha dom men va bra sugen.nu längtar man bara till nästa auktion men det blir ju inte förän nästa år här i stockholm.
Sonja skrev:Jag vet inte riktigt hur många men om man försöker uppskatta hur mycket rom det är så skulle jag gissa på 30-50 stycken om honan är välfylld med rom.
Hos mig verkar det som om den första kullen med yngel i ett kar, som inte är så tättbefolkad med räkor, där håller ynglen sig undan mer. Men ju fler räkor det blir ju mer är ynglen framme ända från de är nykläckta.
Skulle vara kul att höra/läsa vilka erfarenheter andra har av det.
Sonja skrev:
Hos mig verkar det som om den första kullen med yngel i ett kar, som inte är så tättbefolkad med räkor, där håller ynglen sig undan mer. Men ju fler räkor det blir ju mer är ynglen framme ända från de är nykläckta.
Skulle vara kul att höra/läsa vilka erfarenheter andra har av det.
fairing skrev:nu har man skaffat sig 11st white pearl räkor (av sonja).ska bli kul att se dom simma omkring i akvariet ska försöka få en bild på dom.va kul det va och träffa en person här ifrån forumet som man har diskutterat med,trevligt
fairing skrev:halloj sonja du sa att dom skulle vara lite osynliga till en början men kolla här,här e det fullt ös,jag lurade dom med lite mysis då fick jag ta en bild på dom vad tycker ni,ser dom ut att trivas.jag tror jag lyckades att få med 6st white pearl och 2 crystal red
Sonja skrev:När räkorna trivs och börjat föröka sig verkar inte finnas något stopp på dom. Dom är ju värre än vildguppys och kaniner tillsammans ;)
ChristianM skrev:Har bara haft mina räkor i 3 månader och jag börjar redan oroa mig för vad jag ska göra med alla när de blivit för många :confused: Känns ju inte som att efterfrågan är i paritet med deras förmåga att föröka sig ;)
Sonja skrev:En "lösning" är att stoppa ner några små fiskar som inte ger sig på de stora men tar lite små räkyngel. Då hålls dom ner lite.
fairing skrev:nu har jag satt över mina räkor i 160l guppyakvariet men jag ser inte röken av white pearl bara dom andra dom kanske kommer fram när man minst annar det.annars så får jag höra av mig till dig sonja.kan tyvärr inte ta några bilder för kamran är inlämnad för andra gången sen i augusti.köp ej hp.
qenzo skrev:Det är körsbär... om jag nu inte minns helt fel. De är iaf köpta av MagicFingers.
Ph och hårdhet vet jag inte... har inget att kolla det med.
fairing skrev:här har jag försökt tagit en bild på en av bäbisarna dom e så små så det är svårt att få med dom.här är en stor och den lilla framför.jag har streckat in det.klicka på bilden för att förstora