Kensa skrev:någon köttande ciklid funkar alltid.
hade ett tag ett par bolivianer ihop med platys/mollys/guppies.
under den perioden (3 månader) så såg jag massor med födslar, men inte ett enda av ynglen överlevde.
Bolivianerna blev dock feta och simmade runt med ett leende hela tiden.
lordi.4ever.94 skrev:köp en hajmal, den kostar runt 60 kronor och d4en äter sånna fiskar som är små, jag ville ha en sånn för att jag tyckte den var häftig men det fick jag inte för att om jag skulle ha haft den så skulle mina neontetror bli uppkäkade...
lordi.4ever.94 skrev:köp en hajmal, den kostar runt 60 kronor och d4en äter sånna fiskar som är små, jag ville ha en sånn för att jag tyckte den var häftig men det fick jag inte för att om jag skulle ha haft den så skulle mina neontetror bli uppkäkade...
ansjo skrev:Tror inte det är så många som kan ha en hajmal då de behöver minst 1500 liter när de blir stora, och köpa små är heller ingen bra idé då de växer fort.
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=351
viktor333 skrev:ne de fattar jag väl, min fråga var hur en sån stor fisk kan klara sig i ett kar som är 300 cm!?
viktor333 skrev:men jag har tyvärr neontetror:/ hur stor e en hajmal?
lordi.4ever.94 skrev:Asså jag ville köpa en till min 54 liter akvarium och dom sa att det funkar bra, (förutom att den komemr att käka upp neontetror)
Dom som jag villa köpa var typ 15 cm stora, men dom var skithäftiga!
(funderar på att skaffa en ny kar med bara hajmalar)
lordi.4ever.94 skrev:Asså jag ville köpa en till min 54 liter akvarium och dom sa att det funkar bra, (förutom att den komemr att käka upp neontetror)
Dom som jag villa köpa var typ 15 cm stora, men dom var skithäftiga!
(funderar på att skaffa en ny kar med bara hajmalar)
viktor333 skrev:ok, tycker de ändå låter lite:p
Den blir alldeles för stor (även om den i akvarier "bara" kan bli 80 cm) för de flesta akvarier och kan därför bara hållas i akvarier som yngel.
mazzkot skrev:Ta bort hanen :).å testa med en annan hane som kanske inte är lika sugen på att göra hon på "smällen".