Yngel av "Red Scarlet"?

#1 - 8 december 2006 04:22
Jag var i en affär idag, där han visade mig ett gäng yngel i ett akvarium. "Red Scarlet" var den ena arten som var där i, den andra minns jag inte vad den hette, också en ganska dyr och ovanlig L-mal.

Han misstänker att det är "Red Scarlet" som lekt, eftersom en av dem var tjock, men är det inte längre, och jag har för mig att han sa att de var lite aggressiva.

Har den odlats förut?
Guest
#2 - 8 december 2006 04:55
har inte hört talas om någon lek på L025 och inte ens på pseudacanthicus släktet iofs sägs det att de odlat L065 och L114...

red scarlet blir ju ganska stora så jag är rätt intresserad på hur stora dom är, föräldrarna alltså.

skitsnygg fisk men svår att få tag på och om man får tag på den så är det nästan bara hanar man får tag på...

Aahh ja skulle bli den förste i sverige.
#3 - 8 december 2006 13:19
Tror de var ca 15 cm, lite svårt med ögonmått. Ynglen var mörka, med, vad jag kunde se, två vita fläckar ungefär mitt på stjärtfenan. Men de var små, nyss frisimmande, så det var svårt att se.
Guest
#4 - 8 december 2006 14:53
det låter litet för L025 de blir ju över 40cm som vuxna...

två vita prickar låter konstigt....är det verkligen en sån här du menar http://www.planetcatfish.com/catelog/image.php?image_id=4970
#5 - 8 december 2006 14:58
Ja, det var nog så´na.
Guest
#6 - 8 december 2006 15:27
ok om han inte har några andra malar eller fiskar i det karet så är det en sensation....

kan du inte fota dom som bevis?
#7 - 8 december 2006 18:01
Jo, han hade en annan L-mal i också, också nå´n rätt dyr och ovanlig sak om jag minns rätt, lite mer grönaktiga tror jag. Men det var "Red Scarlet" som hade betett sig som de lekte, och en av dem såg romstinn ut innan.
#8 - 8 december 2006 18:17
Är det så att det är den så har han en otrolig tur.
Det blir ju lite extra pengar i kassan om han klarar dem.
Den gröna kan det ha varit en sån här kanske http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=324
iså fall är det mer troligt att det är den.
15 cm på en L25 låter lite för liten för att vara könsmogen.
MvH Richard

Annons