Yngel har gulkoroppen kvar??

#1 - 7 februari 2009 15:37
Hej, hej!
Nu är det så att min Deasoni "mozambique" har fått yngel. Ynglen dock har fortfarande gulkroppen kvar. Är detta normalt? Kommer ynglen att överleva ändå? :confused:
#2 - 7 februari 2009 15:40
Hej, hej!

Nu är det så att min Deasoni "mozambique" har fått yngel. Ynglen dock har fortfarande gulkroppen kvar. Är detta normalt? Kommer ynglen att överleva ändå? :confused:

det är deras matförråd eller vad man ska kalla det den försvinner efterhand som dom växer.
#3 - 7 februari 2009 15:44
solis skrev:
det är deras matförråd eller vad man ska kalla det den försvinner efterhand som dom växer.

Jo, men sist jag fick yngel på samma fisk så såg jag inget sånt, så man blev ju lite fundersam. Tack för svar! ;)
#4 - 7 februari 2009 16:00
jag har svårt att tänka mig något annat, dom kanske hade annvänt upp förrådet snabbare förra gången, men vet någon något annat så får du nog åsikt om det.:)
#5 - 7 februari 2009 16:11
Demasoni är ju munruvare, honan kan ha spottat ut ynglen för tidigt.
#6 - 7 februari 2009 18:06
Azur skrev:
Demasoni är ju munruvare, honan kan ha spottat ut ynglen för tidigt.

Men tror du att ynglen kan överleva ändå? :confused:
#7 - 7 februari 2009 19:11
Men tror du att ynglen kan överleva ändå? :confused:

Om de inte blir uppätna så.
#8 - 7 februari 2009 19:13
Hon har bara spottat ut de tidigare än förra gången. Så länge yngel är kapabla till att simma så ska de inte dö (om de inte blir fiskmat).
Bilagor:
#9 - 7 februari 2009 20:15
Orchillies skrev:
Hon har bara spottat ut de tidigare än förra gången. Så länge yngel är kapabla till att simma så ska de inte dö (om de inte blir fiskmat).

De bor i ett yngelkar just nu, så det ska nog inte bli någon större fara. :d

Annons