<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>...inte alla äter när jag lägger i fodret. Kan det betyda att fler yngel är på gång.<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>Chansen är stor att fler yngel är på gång, även om det givetvis kan finnas andra mindre roliga orsaker till varför fiskarna inte äter, så kolla så att fiskarna som inte äter är honor och att de har ägg eller yngel i munnen.
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>Jag passar på med att fråga hur jag ska göra med vattenbytt????????
Jag brukar damsugga botten!!!!<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>Malawiyngel brukar vara rätt så tåliga när det gäller vattenbyten så du kan förmodligen byta vatten som vanligt, men försök undvika att suga för nära ynglen.
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>Kommer att köpa artemianauplier imorgon!!<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>När jag skrev artemianauplier menade jag främst levande nauplier av Artemia salina som man kläckt fram själv. Det funkar så att man köper artemiaägg (egentligen är det cystor, men alla kallar dem för ägg) som man tar lite grann av och kläcker i en behållare med saltvatten (tar ca 18-36 timmar). Man separerar de okläckta äggen och tomma äggskalen från nauplierna innan man har i nauplierna i akvariet. Om du tycker det verkar för jobbigt kan du testa att t.ex. mata med frysta cyklops eller torrfoder för yngel istället, även om det inte är lika bra.
~~~ Max Photo ~~~