Det vita på sugpropparna är inget att fästa så mycket uppmärksamhet på, däremot funderar jag på dessa väggakvarium. Inget ont mot Aquastyle, men jag har inte hört så många som har bra flyt med dessa kar och det verkar vara mycket svårare att få balans i väggakvarium.
Kanske det beror på liten bottenyta, fel filtrering osv, eller så kan det vara så enkelt att de som lyckas med karen inte säger så mycket;).
Sedan gör General Tonic att bakterierna dör i karet, de som angriper fiskarna men även de som finns i sanden och i filtret och detta kan vara en orsak varför de mår lite sämre.
När medicineringen är färdig, gör ett vattenbyte på 30% var dag i ett par dagar för att få bättre kvalité på vattnet och dosera 0,5 dl salt i karet. Detta hjälper fiskarna till viss del, och håll koll på nitriten nu den närmsta månaden.
Oki, när jag kom hem så såg jag att en av mollysarna var död. Andra simmar på men en av dom gömmer sig bakom doppvärmaren. Sedan såg jag att just den fisken "kliade" sig mot min javaormbunke ett par gånger och sedan slutade den. Det verkar som att General Tonic inte hjälper så mycket. Samma vita sak på min ena molly. Skall testa
WaterLife Protozon imorgon om du inte har något att invända. Jag har hått lite nitrit dag 8, la in Nitrivic och Nitriten försvann för att aldrig mer återkomma, skumt tycker jag.
Men som sagt skall köpa WaterLife Protozon imorgon och testa med det om ingen har nått att säga.