yngeldöd

#1 - 1 december 2007 18:50
Hej på er har en fråga om det e någon som kan svara.

En av mina röd zebra honor gick med yngel i munnen så snabbt som attan håvade ja upp henne å i mitt lilla 25liters yngelkar allt frid och fröjd. Efter ca en väcka släpte hon ut demnedast ja g var på jobbet när ja kom hem låg ca 20 döda yngel på botten. vattnet som är i är 1/3 gammalt 1/3 nytt och 1/3 från det stora. så det e samma värden i det somm i det stora såatt det skulle vara vattnet tvivlar jag på. någon som vet något????:confused:
#2 - 1 december 2007 19:26
gorthon skrev:
Hej på er har en fråga om det e någon som kan svara.

En av mina röd zebra honor gick med yngel i munnen så snabbt som attan håvade ja upp henne å i mitt lilla 25liters yngelkar allt frid och fröjd. Efter ca en väcka släpte hon ut demnedast ja g var på jobbet när ja kom hem låg ca 20 döda yngel på botten. vattnet som är i är 1/33 gammalt 1/3 nytt och 1/3 från det stora. så det e samma värden i det somm i det stora såatt det skulle vara vattnet tvivlar jag på. någon som vet något????:confused:

Hejsan,

Tror ditt inlägg kom i fel forumdel, så det lär flyttas rätt snart :)

Såg du om de levde i munnen?

Låter som du gjort allt rätt... Hur klarade sig honan?
#3 - 2 december 2007 14:15
Hej

jo då de levde fint när de var i munnen och honan e tillbaka i det stora igen.
#4 - 2 december 2007 16:45
Har du haft yngelakvariet i gång, med pump och allt under tiden det inte varit någon fisk i?
#5 - 12 december 2007 09:03
ja karet har varit i gång med ett par yngel som ja fiskat upp ur det stor som nu e ca 2cm, + att det simmar tre dvärgklogrodor just för att det skall vara klart att ta i bruk.
#6 - 12 december 2007 13:54
Jadu, jag har ingen förklaring till det där. Någon skillnad måste ju dock finnas mellan de båda akvarierna, annars hade de ju inte dött.
#7 - 12 december 2007 14:37
stress ??

Annons