Vad kul! Ring dem lite då och då "...Hej, jag vill verkligen jobba hos er, finns det nåt ledigt jobbpass nu?..." de kommer bara ihåg dig om du utmärkt dig på något bra sätt! Vänta inte på att de ska höra av sig, då kanske nån annan hinner före, ligg på (på ett trevligt sätt förståss;)), och visa att du vill och kan, så kommer de ta in dig! Om de har ett kontor som du kan besöka, så besök dem (kanske du redan gjort) och berätta att akvarist är ditt drömjobb! Hoppas att du får din drömjobb uppfylld, det är verkligen s**tkul att ha ett roligt jobb! Heja på:d!
Det är en svår balans det där :p.. Man vill inte verka tjatig men vill gärna påminna dem :D
Jag kontaktade dem i höstas och fick då svaret att jag var som klippt och skuren för deras företag men att dem då alldeles nyss anställt en personal. De frågade om det gick bra att lägga mitt brev i intressehögen för senare anställningar och sa att de brukade anställa folk ca. en gång om året :)
Jag har aldrig fått så positiv respons på en jobbansökan innan och ser det som väldigt positivt att de nästan tyckte det var synd att de just anställt personal :D
Jag mailade dem igen nu får någon vecka sedan för att visa att jag fortfarande var intresserad.
Kanske kan föreslå maila bilder på egna akvarium du har vid kontakt om ett tag? Så får dom se att rätt känsla för det här med akvarium finns. Om dom inte ser för himla rackarns taskiga ut vill säga. Ringa då och då skulle jag tycka lite jobbig/tjatig person om.
Det där med att maila bild var ju inte så dumt faktiskt. Tack för tipset! Det ska jag komma ihåg till nästa gång ;)
Akvaristikkursen är på en dag och grundläggande djurkurs en dag. Grundkurs måste alla som äger ett företag som sysslar med djur gå, sedan väljer man inriktning också, exempelvis då akvaristik. Har man en stor butik måste man gå alla kurser och det tar då en vecka.
Aha.. Då börjar det klarna :D
Hoppas jag får svar från dem snart så jag kan kontakta arbetsförmedlingen. Ska försöka få dem att pröjsa för paketet. Tror nog de vill bli av med mig snart så alla saker som kan ge mig jobb kommer de nog nappa på, hoppas jag :p