ytter pump?

#1 - 13 oktober 2003 20:12
Hej har funderingar på ny pump till mitt 180 liters akvarium med slöjstjärtar, siamesiska algätare, kampfisk och plecostomus.

Vad tycker ni att man ska ha för effekt (l/h) på en ytterpump till detta kar.
Märket ska helst vara eheim.
#2 - 13 oktober 2003 20:13
Kolla på aquaristic.net. Lite jobbig sida.
Men ge det lite tid för när man väl förstått upplägget är de lätt att hitta.
Bra att beställa ifrån, billigt nu när euron ä så låg oxå.
#3 - 13 oktober 2003 21:03
Är det verkligen billigare om man bara ska ha pump och filtermatrial?
#4 - 13 oktober 2003 23:48
Hej!

aqúaristic.net är överlägset billigast på ytterfilter, jag har inte sett någon som slår deras priser. Och euron är svag just nu så passa på att handla av dom. Jag skickade efter ett Eheim 2226 Professionale häromdagen, och det kostade mycket mindre där än här, ca halva priset o då var frakten inräknad :) Jag betalade med Visakort via deras hemsida och det är väldigt enkelt o smidigt. Har ett 2224 proffesionale och det tänker jag flytta till mitt 250L så fort mitt nya filter anländer. Jag tror dock att mitt 2224a är i minsta laget för mitt 250 så jag kommer att ha ett innefilter också. Vill du ha ett billigt filter så kan du kika på Eheims classic filter, dom är billiga och kraftfulla. Akvarielagunen.se har bra priser på dessa filter kom ihåg att filtermedia inte ingår med Eheims filter. Detta kan du dock köpa hos din zoohandlare. Beställer du filter från tyskland så kom ihåg filtermaterialet åxå då det är klart billigare där än i Sverige, + att det väger lite så det påverkar knappast fraktkostnaden. Tror fraktkostanden är 18:98 euro (ca 170kr) upp till 20kg för ett pkt till Sverige enligt aquaristic.net jag betalade det priset för min bestälnning i allafall.

Annons