Ytterfilter?

#1 - 22 juli 2011 14:45
Ska starta upp ett Malawikar var tanken och funderar på vilket märke som är bra för yutterfilter. Eheim Pro, tetratec mfl. Ge gärna argument :D

Mvh David
#2 - 22 juli 2011 17:25
gillar ju eheim starkt.. men det är ju inte det billigare alternativet.. gillar renas xp3 också.. inget fancy men en arbetshäst.. hur stort och vilka invånare är det viktigaste att veta..
#3 - 22 juli 2011 18:09
Det som planen inkluderar är 180liter-240liter beroende på utrymme i lägenhetne som man kan skapa. Blir nog golden till en början samt 2 arter till ev som jag kan komma åt. Kommer ej ihåg exakt vilka de va då de va nya på affären. Ska självklart kolla upp det innan men att börja med 180l samt golden. Då har jag garderat mig iaf :D
#4 - 22 juli 2011 19:17
mkai.. mitt tips är att inte "börja" med något.. det blir bara dyrare då man på något vis aldrig lyckas få ut vad man själv betalat.. :/

sätt ett mål och följ det från början.. ju större kar desto lättare att hålla balans i det dessutom.. jag är en total idiot när det kommer till afrikaner men det brukar ju börja lite lätt och sedan blir det bara värre.. :P

går du in på 240 skulle jag rekommendera något av eheim i mellanklasserna.. pålitliga som satan och du behöver inte dräpa dig ekonomiskt..
#5 - 22 juli 2011 21:58
Eheim blir förmodligen något jag kommer satsa på. Vad tror ni om handplockad flintasten från det vackra skåne? Har kokat den i ca 1h så det borde inte finnas så mkt bakterier. Dock är det lite rött på den men tror ej det är järn. Vad tror folk om detta?

Annons