Happ.. Nu är det så att jag e väldigt inne på att köpa nytt filter till mitt akvarie som är på 200L. Tänkte ev satsta pengar på en Co2 anläggning med tub men känns lite som att ett riktigt filter är mer viktigt just nu, får köra med mäsk ett tag till :)
Allafall så var jag nere på zoo butiken här i sundsvall idag och snackade ett bra tag med ägaren där, och så visade det sig att de hade ett par filter till "extrapris" Det är ett Eheim 2217 eller ett Eheim Ecco (kommer inte ihåg beteckningen just nu) men tror det var ett för upp till 300L akvarie. 2217 skulle de ha 1200:- för och Ecco filtret 1290:- Så frågan är vilket som e bäst? Eccot är nyare som jag fattat men 2217 e ett äldre men pumpar betydligt mer och har drygt dubbel så stor filterkammare. Såå vilket är att föredra utav de? för lite beslutsångest här, har sökt och suttit o läst en hel del här på zoopet utan att komma fram till nå vettigt, vill egentligen inte ha för mycke go i circulationen heller för jag har inge fisk som kräver det och en hel del med växter m,m. Funderar även på om det går att strypa den 2217 pumpen för att inte få för krafigt flöde? nån som vet/kan komma med tips så vore jag tacksam :)
//Sonny