Är det så vanligt att ytterfilter börjar läcka och tömmer ut hela karet på golvet, eller har det hänt ett par gånger och så gör alla en stor grej av det. Någon som vet hur vanligt det är? egna erfarenheter?
Tacksam för svar: Martin
McAss skrev:Är det så vanligt att ytterfilter börjar läcka och tömmer ut hela karet på golvet, eller har det hänt ett par gånger och så gör alla en stor grej av det. Någon som vet hur vanligt det är? egna erfarenheter?
Tacksam för svar: Martin
qenzo skrev:Ja jag har haft mitt ytterfilter igång dryga 6 år och inget har hänt utan min inblandning (glömde ta slangen ur karet -.-). rengör 1 ggr/år eller om något drastiskt hänt, vid behov. Har faktiskt inte ens hört talas om någon som fått karet tömt pga ytterfiltret.
hannesc skrev:tror faktiskt det är troligare att man får vattenskador av att man glömmer bort att man håller på att fyller upp karet o lagar mat istället ( jo jag har lyckats fylla sovrummsgovet på det sättet ja.. ) än att ytterfiltret går sönder.
hannesc skrev:tror faktiskt det är troligare att man får vattenskador av att man glömmer bort att man håller på att fyller upp karet o lagar mat istället ( jo jag har lyckats fylla sovrummsgovet på det sättet ja.. ) än att ytterfiltret går sönder.
ansjo skrev:Jag med;)...
Kjell Fohrman skrev:Eller att man satt sig vid datorn eller för att prata i telefon när man fyller på.
Så datorer och telefoner har nog orsakat många fler vattenskador än vad ytterfilter har gjort:p
tulle89 skrev:Grymt synd att du inte gjorde en informationsvideo av det också hannes ;) haha
Kjell Fohrman skrev:Eller att man satt sig vid datorn eller för att prata i telefon när man fyller på.
Så datorer och telefoner har nog orsakat många fler vattenskador än vad ytterfilter har gjort:p
PiaJo skrev:Därför använder jag hinkar, fast jag har ju bara småkar:p liiite jobbigare med stora kar men det går;)
NiXoN skrev:Jag har hört om ett par fall i butiken men då har det handlat om rena handhavandefel.
Man har haft för grova slangar, byggt lite egna "specialare", haft en fest med roliga besökare osv...
Vsst finns det fall där mekaniken falerat men om du har en diskmaskin så tar du en större chansning där än med akvariet.
//NiXoN
hannesc skrev:Förmodligen säkraste sättet dock. man ska vara bra tankspridd om man ska få vardagsrummet översvämmat om man fyller på med spannar. hahha!
McAss skrev:jo jag har hört några som fått lägga ner sitt akvarie intresse på grund av vatten utanför karet!
Även vissa som skriver det i annonser på blocket som anledning till att sälja sitt kar!