ytterfilter till malawi

#1 - 16 januari 2010 14:02
Hej
Håller på och sätter igång ett 310L malawikar igen.

Har en Fluval 304 ytterfilter som jag använt tidigare till det, kompletterat med ett innerfilter. Men idag när jag skulle sätta toppen på plats och låsa den så gick en av de plastklämmorna som sitter på sidan och håller ihop filtret sönder så nu undrar jag om man vågar använda filtret eller om det är lika bra att köpa ett nytt lite kraftigare ytterfilter?

Har funderat på och köpa ett Fluval 405 som ligger på 1300 liter/timme, är det ett bra köp?
#2 - 16 januari 2010 14:49
rgrG skrev:
Hej

Håller på och sätter igång ett 310L malawikar igen.

Har en Fluval 304 ytterfilter som jag använt tidigare till det, kompletterat med ett innerfilter. Men idag när jag skulle sätta toppen på plats och låsa den så gick en av de plastklämmorna som sitter på sidan och håller ihop filtret sönder så nu undrar jag om man vågar använda filtret eller om det är lika bra att köpa ett nytt lite kraftigare ytterfilter?

Har funderat på och köpa ett Fluval 405 som ligger på 1300 liter/timme, är det ett bra köp?

Jeg hadde inte turt och bruka det med bare en klemme. Du kan vel bestila en ny?. Jag hadde nok heller kjöpt et fx5, det kostar inte mycket mere, og malawiana tycker om mycket ström.
#3 - 16 januari 2010 16:29
Jag kan ha sånna klämmor i så fall kan du få dem av mig
#4 - 16 januari 2010 16:46
Det var till 403 jag hade klämmor

Annons