Någon som hat erfarenhet utav Tetras ytterfilter. Har fått 2000:- att spendera på ett ytterfilter. ska användas till ett 6-kantigt på 300L
MVH maffia666
Maffia666 skrev:Någon som hat erfarenhet utav Tetras ytterfilter. Har fått 2000:- att spendera på ett ytterfilter. ska användas till ett 6-kantigt på 300L
MVH maffia666
MagicFingers skrev:då tycker jag du skall spendera det på fluvals FX5.
MagicFingers skrev:då tycker jag du skall spendera det på fluvals FX5.
Bucket skrev:en sak ska sägas om flyval fx5 är att det drar dubbelt så mycket ström som sina konkurenter
Maffia666 skrev:Ja jag var inne ett tag på att skaffa ett Fluval FX5, men sen läste jag om några som haft problem redan efter några veckor och någon annan efter några månader. Kommer inte ihåg problemen? Har du ett fluval FX5 då? Och isåfall hur har det fungerat för dig?
Nu hittade jag vad de skrivit. Nackdelar är att det finns de som fått problem med att pumphuvudet slitits ner snabbt och vart tvungen att bytas. Allt från någon vecka till några månader.
MVH Maffia666
Maffia666 skrev:Ja jag var inne ett tag på att skaffa ett Fluval FX5, men sen läste jag om några som haft problem redan efter några veckor och någon annan efter några månader. Kommer inte ihåg problemen? Har du ett fluval FX5 då? Och isåfall hur har det fungerat för dig?
Nu hittade jag vad de skrivit. Nackdelar är att det finns de som fått problem med att pumphuvudet slitits ner snabbt och vart tvungen att bytas. Allt från någon vecka till några månader.
MVH Maffia666
Maffia666 skrev:Har pratat med killen som äger PWSS angående FluvalFX5. Han förklarade för mig att det beror på vilket botten material du använder, har du fin sand så suger filtret sanden genom filtermaterialen och in i pumphuset och det blir haveri. Det är ett sådant sug i fitret!! Tydligen så har fluval gjort om sina filtermaterial så att detta inte ska kunna hända. Angående AM-Top så sa han att det är det filtret som han har mest reklamationer på, han hadde mer på det filtret än dom andra ihopa, men han sa även att det finns dom som använt detta filter i flera år utan problem. Jag köpte iallafall ett TetraTec 1200, det kostade 1257:- med frakt där allt ingår. Nu går jag bara och väntar på att filtret ska komma.
MVH maffia666