Ytterliggare ett ytterfilter?

#1 - 2 december 2005 08:00
Hallo!

Jag köpte för en tid sedan ett Am-top AT3338 (1200l/h) till mitt 375l med oscar bla, vilka skiter ner som få..

kompletterar det med ett Fluval 4+..

På sidan där jag har insuget till ytterfiltret är det så rent som det kan bli.. typ halva akvariet är helt rent.. men på sidan där jag har innerfiltret funkar det inte riktigt bra.. ligger kvar en massa skit..

Är det en bra tanke att skaffa ett till ytterfilter till "andra sidan" eller är det mest dumt? Läst en massa om mekaniska vs biologiska filter.. Något jag skall tänka på?
#2 - 2 december 2005 08:18
Jag ser bara fördelar med ett till filter, du dubblar filtervolymen och kommer få lika rent i båda halvorna av baljan.

Lite blåsigt kanske, men det går ju åtgärda med strilrör etc. ;>
#3 - 2 december 2005 08:25
[font=Comic Sans MS]Det är en av nackdelarna med Oscar ciklider att det blir så jäkla skitigt efter dom.[/font]

[font=Comic Sans MS]En annan är ju storleken, minns mina i min ungdom.:rolleyes: [/font]
[font=Comic Sans MS]Dom växte ut ur mitt 310 liters innan jag visste vad diskus var för nån firre:D[/font]
#4 - 2 december 2005 08:28
Då får det allt bli ett till ytterfilter. Ska man köra dubbla av största eller en mindre variant på "andra" ?

drd: Är FÖRBANNAT sugen på att sälja mina oscar och köpa discus måste jag erkänna. Blir bara mer och mer sugen destomer jag läser..
#5 - 2 december 2005 08:30
Ett stort kan du strypa, men ett litet kan du inte trimma ;>
#6 - 2 december 2005 08:33
sant så sant, då är det jag som köper mig ett till stort på direkten..

Annons