Zebra pleco

#1 - 4 februari 2007 20:12
är det någon därute som vet var man kan få tag på denna underbara mal?
#2 - 4 februari 2007 20:15
jaguar det är i princip omöjligt. och lyckas du endå hitta en som av något konstigt skäl är tillsalu så kommer det kosta dig minst en tusenlapp, minst!!

denna art är utrotningshotad och därför väldigt sällsynt och dyr !

lycka till
#3 - 4 februari 2007 20:16
tack för ditt svar
#4 - 4 februari 2007 20:18
Ps, en del som säljs är falska. man måste se till att ränderna på zebra plecon inte bryts av utan att de följer kroppen och fenorna i hel linje. om linjerna är helt raka eller inte spelar kanske inte stor roll. men linjerna får ej brytas av för då har ni betalat för en falsk zebra pleco =)
#5 - 4 februari 2007 20:19
ur welcome. men du, ge inte upp. fortsätt leta så kommer du en vacker dag få tag på en :D
#6 - 4 februari 2007 20:19
ok, ska jag tänka på... tack
#7 - 4 februari 2007 20:22
ska absolut inte sluta leta dom är ju så j###a fina
#8 - 4 februari 2007 20:30
jaguar de är finare när du ser dem i verkligheten.. vi har 2st här i eskilstuna som jag sett..de är skit coola. stora ögon som stirrar på en. hörde att det finns 3 personer som odlar denna fisk, den ska konstigt nog vara ganska lättodlad. ska kolla upp om man kanske kan få köpa en då de fått yngel. kan höra av mig till dig om det blir något av det
#9 - 4 februari 2007 20:47
#10 - 4 februari 2007 20:48
Jag fick presis tag i 7st igår :)
#11 - 4 februari 2007 20:53
hör absolut av dej jag bara moste ha.. helst ha två en av varge kön:)
#12 - 4 februari 2007 20:54
tror att det finns några st kvar i nol om han inte har sålt dom under dom sista dagarna.
#13 - 4 februari 2007 21:02
finns det några liknande malar?
#14 - 4 februari 2007 21:06
Kolla in på www.goc.se eller http://www.planetcatfish.com/ där det finns många bilder att dregla över;)
#15 - 4 februari 2007 21:15
tack
#16 - 4 februari 2007 21:29
Amaro: Vart i Eskilstuna finns dom? Jag är nämligen också ute efter såna senare:)
#17 - 4 februari 2007 22:55
om dom gick att få tag på i linköping skulle jag lätt ge 1000kr styck oavsett om dom var 2 eller 5cm ^^
#18 - 4 februari 2007 23:55
Liinda de finns inte i akvariebutikerna iaf..det finns ett ställe som ligger bakom vägverket här i eskilstuna. en röd avlång träbyggnad. vid byggnadens parkeringsplats finns en entre, en stor svart dörr. där finns det massor med fina fiskar + att priserna är mycket bättre där.

det är ett par personer som privat driver det där stället, väldigt erfarna personer. det är öppet Torsdagar från kl 18.00 till 22.00
du BÖR titta förbi om du tidigare inte vart där :D

de har 2st zebra pleco, men de e inte tillsalu. om de lyckas få dem att leka blir ynglen garanterat till salu iaf.

sen fick jag veta av Lena som jobbar i centrum zoobutiken att hon känner till 3 pers som odlar denna fisk. vill du veta mer får du tala med henne om detta så kanske du får tag på personerna som säljer dem, det är vad jag ska göra iaf.

peace
#19 - 5 februari 2007 00:02
Liinda du får gärna föra vidare informationen om detta ställe till dina vänner.
akvariebutikerna i eskilstuna nämner aldrig stället till folk eftersom de förlorar kunder. de kan inte konkurera eftersom det andra stället är billigare och bättre med större utbud :)
#20 - 5 februari 2007 15:57
Amaro skrev:
Liinda de finns inte i akvariebutikerna iaf..det finns ett ställe som ligger bakom vägverket här i eskilstuna. en röd avlång träbyggnad. vid byggnadens parkeringsplats finns en entre, en stor svart dörr. där finns det massor med fina fiskar + att priserna är mycket bättre där.

det är ett par personer som privat driver det där stället, väldigt erfarna personer. det är öppet Torsdagar från kl 18.00 till 22.00

du BÖR titta förbi om du tidigare inte vart där :D

de har 2st zebra pleco, men de e inte tillsalu. om de lyckas få dem att leka blir ynglen garanterat till salu iaf.

sen fick jag veta av Lena som jobbar i centrum zoobutiken att hon känner till 3 pers som odlar denna fisk. vill du veta mer får du tala med henne om detta så kanske du får tag på personerna som säljer dem, det är vad jag ska göra iaf.

peace

Jo jag har vart där på lustgården (har för mig att det heter så) och dom har jäkligt många snygga fiskar:) Jodå jag har tipsat mina vänner att gå in och kolla där men dom delar inte samma akvarie intresse som mig hehe. Okej då ska jag hålla utkik där då ifall dom lyckas få ungar. Jag var där i torsdags men jag såg inga fasiken va blind jag måste vara då:p Absolut jag ska gå ner och prata med henne och höra. Tack så mycket för hjälpen:)
#21 - 5 februari 2007 18:02
Liinda blind är du garanterat inte. de ligger så dåligt till så man inte lägger märke till dom. går du fram till karet så ser du dem inte. de är så skygga, gömmer sig hela tiden. fråga dem då du e där så kommer du få se på dom =)
Guest
#22 - 5 februari 2007 18:41
om du vill ha några liknande malar som påminner om L046 så tycker jag att L316 är relativt lika som unga iaf även L199 kan vara lik om det är den ljusa varianten
#23 - 5 februari 2007 21:23
Lutt skrev:
om du vill ha några liknande malar som påminner om L046 så tycker jag att L316 är relativt lika som unga iaf även L199 kan vara lik om det är den ljusa varianten

Förutom att banden går åt fel håll och att de inte är i närheten av att ha lika tydliga ränder.Nej det finns inget som är i närheten av L46.
MvH Richard
#24 - 5 februari 2007 21:25
gigardt skrev:
Förutom att banden går åt fel håll och att de inte är i närheten av att ha lika tydliga ränder.Nej det finns inget som är i närheten av L46.

MvH Richard

Som sagt......, inte ens i närheten...
#25 - 5 februari 2007 21:35
Fast vad är det som är så himla märkvärdigt med just L046? Tycker det finns mååånga malar som är mycket snyggare än den...[:o]
Guest
#26 - 5 februari 2007 21:58
gigardt skrev:

MvH Richard

nä men svart vita ränder. sa aldrig att de ser ut bara påminner om L046 förresten har du sätt unga L316 och L199 de har rätt tydliga ränder enligt mig

sen så har vi L173....

fast som sagt samma mönster som L046 finns inte vad jag vet
#27 - 5 februari 2007 22:41
Nitra98 skrev:
Fast vad är det som är så himla märkvärdigt med just L046? Tycker det finns mååånga malar som är mycket snyggare än den...[:o]

Man vill alltid ha det som är svårt att få;) Och så är dom så vackra också:D
#28 - 5 februari 2007 23:50
Enligt mig så är alla fiskar fascinerande.

men det jag märkt hos mig själv och en del andra är att man blir mest fascinerad då man har eller ser en fisk som påminner om något man känner igen från naturen. i detta fall zebran. det blir en positiv chock, detta är iaf vad jag kände första gången jag såg denna fisk =) därför vill jag gärna äga en lr fler så fort jag skaffat ett ytterligare större kar

Annons