Liinda de finns inte i akvariebutikerna iaf..det finns ett ställe som ligger bakom vägverket här i eskilstuna. en röd avlång träbyggnad. vid byggnadens parkeringsplats finns en entre, en stor svart dörr. där finns det massor med fina fiskar + att priserna är mycket bättre där.
det är ett par personer som privat driver det där stället, väldigt erfarna personer. det är öppet Torsdagar från kl 18.00 till 22.00
du BÖR titta förbi om du tidigare inte vart där :D
de har 2st zebra pleco, men de e inte tillsalu. om de lyckas få dem att leka blir ynglen garanterat till salu iaf.
sen fick jag veta av Lena som jobbar i centrum zoobutiken att hon känner till 3 pers som odlar denna fisk. vill du veta mer får du tala med henne om detta så kanske du får tag på personerna som säljer dem, det är vad jag ska göra iaf.
peace
Jo jag har vart där på lustgården (har för mig att det heter så) och dom har jäkligt många snygga fiskar:) Jodå jag har tipsat mina vänner att gå in och kolla där men dom delar inte samma akvarie intresse som mig hehe. Okej då ska jag hålla utkik där då ifall dom lyckas få ungar. Jag var där i torsdags men jag såg inga fasiken va blind jag måste vara då:p Absolut jag ska gå ner och prata med henne och höra. Tack så mycket för hjälpen:)