Gummiankan skrev:Jag har utvecklat en nästa sjuklig fetich för "den lilla randiga" men den verkar inte finnas att köpa i min direkta närhet
Gummiankan skrev:Förresten, kan de leva ihop med lekande ancistrus? OM min listiga plan att föda upp dem lyckas skulle det vara trevligt att ha alla minisugisar i samma akvarium så att de får vara ifred från diverse annat som kan äta upp dem...
Gummiankan skrev:ha ha, pris per centimeter, festligt! Man får räkna med att det går åt en del pengar vid inköpet, sen så är det säkert en eller så som inte trivs och dör (folk gråter för mindre), av de som blir över kanske alla är hanar och då blir det vanligtvis inga yngel... och lagom till du vet det måste du hitta en eller flera honor i matchande storlek och ju större dessto dyrare. Det är ett jävla meck och innan man inser det har man spenderat så mycket pengar att det nästan hade varit billigare att åka till djungel i sydamerika, fiska upp dem med akvariehåv och smuggla hem dem i sambons småbyxor... Fast det är ju inte bra att utrota fisk i dess naturliga habitat...
Men men, det kan ju inte vara lätt alltid! Tack för tipsen!
Ouscazz skrev:Jag har åtta st. L046, ingen har dött... låter som du ska pyssla med något annat.
Zebra är inte trixigare än någon annan L-mal, bara en myt.
drd skrev:Jag hittade små 3-3½ cm´s zebror i källaren på Tropiska fiskimporten i göteborg igår ;)
Ska dit imorrn innan hemresan här uppifrån och hämta 2 stora gröna maldamer till mina hanar av L200 :D
Sultanen skrev:Som sagt, börja odla någon billigare Lmal först, förutom Ancistrus då.