Zoooophies räk- och växtkar(42 & 100 liter)

#1 - 28 juli 2009 11:23
Nu är två nya projekt på gång då vi för några dagar sen blev med akvarium nr tre.

Planen är följande:

42-liters karet kommer att bli ett räk- och snäckkar. Invånarna kommer vara körsbärsräkor, Crystal red, monstersniglarna (piggsvinssnäckor) samt några gertruds regnbågsfisk .
Bottensubstratet kommer att bestå av små och stora svarta stenar. Dessutom kommer karet dekoreras med en mangrooverot storlek XL (hoppas att den inte går allt för mkt ovanför vattenytan).
Vi fick hem 30 glada crystal red idag, dessa får gå i yngelkaret tills silikonet i 100-litaren härdat.

Bild på rot och räkor finns längre ner.

100-litaren:
Karet har silikonats om, och nu sitter vi här och väntar på att härdningen skall bli klar. Tro mig det känns som om det tar en evighet ;)!
Planen är att detta kar skall bli ett växtkar med låga bottentäckare, men till en början skall vi även använda det för att försöka leka av våra galaxyrasboror.
Ínredningen kommer att bestå av mörkt bottensubstrat och mörka naturstenar.

Nedan följer lite bilder på limningen och de inhandlade tillbehören
#2 - 28 juli 2009 15:07
Wow, snygg rot! Och extremt söta räkor! :D
#3 - 28 juli 2009 16:09
Vi fick inte roten att sjukna i 500-litaren så vi har nu silikonat fast den på en stor sten. Så nu skall den allt ner, vare sig den vill eller inte, för jag tycker om den så himla mycket!
admin
Christian Alfredsson
#4 - 28 juli 2009 18:45
Tar det inte bara tid innan rötter sjunker? Jag har fått vänta flera veckor på vissa.
#5 - 28 juli 2009 19:24
Skit snyggt roten vara också snygg!:d
Den skulle passa i en 60liter's kar som är sexkantigt och ganska hög!
#6 - 28 juli 2009 19:53
admin skrev:
Tar det inte bara tid innan rötter sjunker? Jag har fått vänta flera veckor på vissa.

Efter nästan tre månader så tröttnade vi ;)
#7 - 4 augusti 2009 10:37
Här är 100-litaren och leken på galaxyna verkar funka :D

Annons