Zoopet är dött länge leve Zoopet !!

#1 - 2 januari 2005 17:29

Tänkte ägna Zoopet's downtime åt vattenbyten och att plocka trådisar :)

Men framförallt så skall det bli skönt att slippa Windows/ASP och få köra emot Nya Zoopet med Unix/PHP !!

Tack ALLA för att mitt första år som akvarist har blivit så fantastiskt lyckat !!

En extra tack till defdac,tropfrog,Bluesboy,plizken,jowa och Punko för all inspiration !

/En Wannabe
#2 - 2 januari 2005 17:32
Är det den här tråden som är själva tävlingen om vem som skriver sist på gamla zoopet..;)
#3 - 2 januari 2005 17:32

Kanske :)
#4 - 2 januari 2005 17:33
*vinkar* till alla - vi ses på andra sidan!
#5 - 2 januari 2005 17:33
AND THE WINNER IS..........
#6 - 2 januari 2005 17:34
[:-28]
#7 - 2 januari 2005 17:34
Hej då zoopet, ses i övermon

(tänkte på macken)
#8 - 2 januari 2005 17:36
Hur ska man överleva...[:)]
#9 - 2 januari 2005 17:37
ja inte blir de lätt...
#10 - 2 januari 2005 17:38
Man får tröstäta....

Har en skål med cips och dipp här framme.[:-68]
#11 - 2 januari 2005 17:41
Begrav de döda och ägna er åt de levande.
Vi ses på nya Zoopet sidorna.
God Fortsättning
Larry
#12 - 2 januari 2005 17:42
Får väl binda fast mina händer så att abstinensskakningarna inte blir för svåra under dessa dagar.
#13 - 2 januari 2005 17:47
hmm för en timme sen funderade jag på hur jag skulle tillbringa tiden utan zoopet.... nu vet jag.... på lasarettet med min diabetessjuka dotter.... blir att ta tåget ner....tar juh bara 17 timmar... om det finns plats... annars blir det bilen.... o hon som skulle komma HEM på fredag..... häftigt slut på jullovet hos pappa :-(
#14 - 2 januari 2005 17:48
Tur att Zoopet är dött de första dagarna när jag börjar nytt jobb imorgon... :-)
#15 - 2 januari 2005 17:50
Ursprungligen skickat av Maya

hmm för en timme sen funderade jag på hur jag skulle tillbringa tiden utan zoopet.... nu vet jag.... på lasarettet med min diabetessjuka dotter.... blir att ta tåget ner....tar juh bara 17 timmar... om det finns plats... annars blir det bilen.... o hon som skulle komma HEM på fredag..... häftigt slut på jullovet hos pappa :-(

aj då, får hoppas hon blir bättre!

ja nu är det inte alls lång tid kvar... ska bli superkul med nya zoopet!!
Kjell Fohrman
Administrator
#16 - 2 januari 2005 17:52
hmm för en timme sen funderade jag på hur jag skulle tillbringa tiden utan zoopet.... nu vet jag.... på lasarettet med min diabetessjuka dotter....

Tråkigt att höra - ge henne en krya på dig kram från oss alla[:-64]
#17 - 2 januari 2005 17:53
En jättekram från oss alla.
#18 - 2 januari 2005 17:55
detsamma.. vi ses på "andra" sidan ;-)
#19 - 2 januari 2005 17:55
Ursprungligen skickat av Maya

på lasarettet med min diabetessjuka dotter....

Krya-på-dig-hälsningar till dottern.
#20 - 2 januari 2005 17:56
Jag vet inte om jag kommer att sakna det "gamla" zoopet som har givit mig så många goda råd och framförallt nya vänner. Nej jag ser fram emot att träffa alla på ZoopetGold.

Guy
#21 - 2 januari 2005 17:57
Tackar.. ska hälsa henne det.... det blir bra... vet bara inte hur lång tid detkommer att ta...
#22 - 2 januari 2005 17:57
Hej o hå...
ses på nya ZPG =)
#23 - 2 januari 2005 17:58
And I said: Hey babe, take a walk on the Zoopet Gold side!!!!

Ta det lugnt allihopa så ses vi vårt nya andra(?)hem om ett par dar!!

Kramar!!
#24 - 2 januari 2005 17:58
vi ses på nya zoopet allihopa:)

/Glenn
#25 - 2 januari 2005 17:59
Ha det gott!!!
#26 - 2 januari 2005 18:00
Hur länge vågar man vänta för att bli sisi.

Guy
#27 - 2 januari 2005 18:00
snart
#28 - 2 januari 2005 18:00
guy: det vet man aldrog:P
#29 - 2 januari 2005 18:00
Sist?
#30 - 2 januari 2005 18:00
nä det ska bli jag:P
#31 - 2 januari 2005 18:00
Farväl
Guy
#32 - 2 januari 2005 18:01
kanske
Kjell Fohrman
Administrator
#33 - 2 januari 2005 18:01
Nu får vi se hur Christian är på att hålla tiden eller om han sitter hemma ocvh slöar
#34 - 2 januari 2005 18:01
Kjell! an du ange den nya adressen till Zoopet.gold eller Zoopetgold eller......?
#35 - 2 januari 2005 18:01
hejdå:P
#36 - 2 januari 2005 18:01
SISTA ! !! !
#37 - 3 januari 2005 00:11
Och jag blev FÖRST i det nya!!!!
#38 - 3 januari 2005 00:20
Och jag var nummer 2!!!

Leve nya zoopet!
#39 - 3 januari 2005 00:23
Sopigt av mig att bara bli trea :(
#40 - 3 januari 2005 00:25
Så går det när man ligger och pillar navelludd. Jag och nancy satt beredda på christians mail!
#41 - 3 januari 2005 00:36
[QUOTE=Marie J]Så går det när man ligger och pillar navelludd. Jag och nancy satt beredda på christians mail![/QUOTE]

Precis så var det! Jag hade laddat med kaffetermos och mackor vid datorn för att kunna sitta där och klicka på skicka/ta emot knappen varje sekund... å se... jag behövde inte sitta länge förrän det lönade sig :-)
#42 - 3 januari 2005 00:38
Ja kaffet smaka extra bra nu när vi kom in! Kan du hälla upp lite till kaffe till mig Nancy... mjölken med tack *s*
#43 - 3 januari 2005 00:40
Jag gör mina tappra försök... men hålet i nätverkskabeln är bara för litet... får nog ge upp innan jag har kaffe i hela lägenheten!!!!
#44 - 3 januari 2005 00:42
Skicka renen med en kopp då *fniss*
#45 - 3 januari 2005 00:43
Nancy du hällde fel !!

Det hamnade här !!

Men smarrigt var det :)

Gevalia E-brygg ??
#46 - 3 januari 2005 00:46
[QUOTE=oveb]Nancy du hällde fel !!

Det hamnade här !!

Men smarrigt var det :)

Gevalia E-brygg ??[/QUOTE]

Där gick du på en nit Oveb... det var faktiskt Gevalias koffeinfria... gott va???

Rackarns också att jag inte skvimpade lite till höger i kabeln, så hade du kanske fått en skvätt också Marie.... men nu är Rudolf på väg i alla fall :-)
#47 - 3 januari 2005 00:48
Smart med koffeinfritt, då kan ju bebisar som jag gå och nanna trots kaffet...

/Natti
#48 - 3 januari 2005 00:51
Japp! Renen har nu varit här och levererat kaffe med gräddig mjölk. Precis som jag vill ha den. Man tackar ödmjukast!

Ja det har varit läggdags för dig Oveb för flera timmar sen!
#49 - 3 januari 2005 01:28
Snabbt!

Visste ni om att det skulle öppnas snabbare? Jag trodde jag skulle få genomlida svåra abstinensbesvär men dom hann ju aldrig inträffa, som tur var. Men vart har smilisarna tagit vägen då?
#50 - 3 januari 2005 05:10
Yabbadabbadoooooo!!!!!!!!!!

Zoopet Gold is alive!!!!!!!!!!
SOM JAG HAR LÄNGTAT ;-)!!!

Tack Christian och Kjell för att mitt abstinens inte ens hann slå till i min kropp!!!
#51 - 3 januari 2005 05:14
Vad är det som händer???

Varför är inte jag Zoopet Gold-medlem???????
Jag var det ju så sent som igår kväll!!!

BUUHUUUUU!!!!!!
admin
Christian Alfredsson
#52 - 3 januari 2005 07:12
För att jag la in det manuellt sent igår. Fixat.
#53 - 3 januari 2005 07:19
Tack så mycket Kung Christian!!

[QUOTE=admin]För att jag la in det manuellt sent igår. Fixat.[/QUOTE]

PUSSGURKA!!
#54 - 3 januari 2005 09:35
[QUOTE=sockerconny]
PUSSGURKA!![/QUOTE]

Är det Christians nya nick? *s*
#55 - 3 januari 2005 09:40
[QUOTE=Sonja]Visste ni om att det skulle öppnas snabbare? Jag trodde jag skulle få genomlida svåra abstinensbesvär men dom hann ju aldrig inträffa, som tur var. Men vart har smilisarna tagit vägen då?[/QUOTE]

Att det skulle bli tidigare för Goldmedlemmar visste jag ju, det stod i en zoopettråd. Däremot hade jag inte en aaaning om att det skulle gå så snabbt....
#56 - 3 januari 2005 10:08
Ni är ju helt otroliga! Satt ni och väntade era rackare?! ;)
Ja se nu är vi ju här iaf... blev till att ställa in allt under kontrollpanelen igen *pust*.
#57 - 3 januari 2005 10:30
Ja de hade tydligen gett sig *** på att vara först..*S* o visst lyckade de.... ja ja nu ska allt rättas till igen.... o dagboken är borta *snyft*
admin
Christian Alfredsson
#58 - 3 januari 2005 10:35
Dagböckerna läggs väl in i kväll antar jag - det var i alla fall det Christian sa (och nämnde i forumet) att han skulle jobba med ikväll.
Kjell
#59 - 3 januari 2005 12:19
Måste kolla!

Är bara tvungen att kolla om alla smileysar är kvar... [:-59] ... underbart, det var dom. Jag missade en inställning i natt. När jag vaknade i ... morse??? kl 12... [:I] kom jag på var "felet" fanns. Hos mig förstås :rolleyes:
#60 - 3 januari 2005 12:39
wieee nu har även jag hittat hit:)
#61 - 3 januari 2005 12:45
Typiskt att det ska krångla just nu.... så hamna man långt ner på listan då ;)
Men nu är jag här! Ser fram emot många fler trevliga Zoopet-diskussoner, fast nu med guldkant förståss...
#62 - 3 januari 2005 17:19
På middagen idag gick jag in på zpet och tittade, och vad ser man :eek:
Massor av nya inlägg ! Det skulle ju inte öppna förrens i morgon :confused:
Gissa om jag tyckte att det var orättvist :( :( när jag konstaterade att jag inte kunde logga in.
Jag hann ju inte läsa min mail i morse så jag fick vackert sitta och titta på vad ni andra gjorde hela dagen innan jag kom hem och kunde läsa min mail. *suck*

Man nu är jag också här :D

/Göran
#63 - 3 januari 2005 17:48
Överraskning!

Det var fler än du som blev överraskade. Jag hade missat att det skulle tjuvstarta för testpiloterna, men satt och blippade på Zoonen i natt och blev tipsad av Marie_J :D . Ren tur att jag var vaken.
#64 - 3 januari 2005 20:07
[QUOTE=Sonja]Det var fler än du som blev överraskade. Jag hade missat att det skulle tjuvstarta för testpiloterna, men satt och blippade på Zoonen i natt och blev tipsad av Marie_J :D . Ren tur att jag var vaken.[/QUOTE]Ännu mer tur att jag var vaken då så jag kunde tipsa dig *s*
#65 - 3 januari 2005 20:25
Så, nu var jag här också! Otroligt skönt att man inte behövde vänta ääääända tills i morgon innan Zoopet var tillbaka! :D Det är illa nog att vattnet i huset där jag bor ska vara avstängt hela dagen i morgon... :eek: typiskt att de håller på med sådant när jag är ledig och hemma! Nåväl, vattenbytena i akvarierna är avklarade, så fiskarna går det i alla fall ingen nöd på...
#66 - 3 januari 2005 20:31
Åhhhhhhhhhhhh vad skönt att man inte behövde gå omkring med zoopetabstinens så länge...
Hade ju totalt missat att vi kunde tjuvkika - då hade man ju inte behövt tröstspela age of empires halva natten
#67 - 3 januari 2005 20:32
Och jag som hade sett fram mot en zoopet-fri kväll... men inte... :p
O alla inställningar fick man göra om... och gästbokens inlägg försvann, det hade jag inte sett nåt om att det skulle ske... men, men... nu börjar vi om!
admin
Christian Alfredsson
#68 - 3 januari 2005 20:32
Skulle vi vänta med att öppna när vi var klara ;-)

Nåja. Vi har både lite importer av dagböcker och fixande av medlemsbilder som blir försenat.
admin
Christian Alfredsson
#69 - 3 januari 2005 20:33
Jag beklagar så mycket om gästboken och profilen. Tyvärr så gick något snett i importen så jag var tvungen att ta beslutet. Fixa import av forum i tid och radera dessa eller försena allt några dagar.
#70 - 3 januari 2005 20:33
[QUOTE=Morellen]...då hade man ju inte behövt tröstspela age of empires halva natten[/QUOTE]Psst... testa Rise Of Nations istället... mycket roligare ;)
Fast nu är ju Zoopet igång så...
#71 - 3 januari 2005 20:35
[QUOTE=admin]Jag beklagar så mycket om gästboken och profilen. Tyvärr så gick något snett i importen så jag var tvungen att ta beslutet. Fixa import av forum i tid och radera dessa eller försena allt några dagar.[/QUOTE]Murphy? :p
Rätt beslut om det var alternativen. Inga problem här.
admin
Christian Alfredsson
#72 - 3 januari 2005 20:42
ca 100 pers online just nu. 60 medlemmar och 40 gäster. Verkar som det flyter på hyffsat.

Har tusentas mail i min mailbox nu. Ska bli kul och sortera ;-)
#73 - 3 januari 2005 21:31
men vart är vädertråden nu då? Hjälp! Måst ju hålla sig uppdaterad inom vädret, enligt bondepraktikan speglar ju årets första tolv dagar vädret under de kommande tolv månaderna
#74 - 3 januari 2005 21:34
Hela Humormania verkar har försvunnit... borde väl hamnat under nya rubriken Offtopic?
Kjell Fohrman
Administrator
#75 - 3 januari 2005 21:43
[QUOTE=hasse_h]Hela Humormania verkar har försvunnit... borde väl hamnat under nya rubriken Offtopic?[/QUOTE]
Så här lyder texten för "Off Topic" kategorin

"Den kategori som tidigare hette ”Humormania”. Här kan såväl roliga som tråkiga episoder diskuteras."

Vi bytte helt enkelt namn eftersom Humormania inte riktigt är en korrekt benämning för en Off Topic tråd -t.ex. i dessa dagar
Kjell Fohrman
Administrator
#76 - 3 januari 2005 21:45
[QUOTE=Morellen]men vart är vädertråden nu då? Hjälp! Måst ju hålla sig uppdaterad inom vädret, enligt bondepraktikan speglar ju årets första tolv dagar vädret under de kommande tolv månaderna[/QUOTE]
http://www.zpet.se/forum/showthread.php?t=69000
#77 - 3 januari 2005 22:04
[QUOTE=Kjell Fohrman]
Vi bytte helt enkelt namn eftersom Humormania inte riktigt är en korrekt benämning för en Off Topic tråd -t.ex. i dessa dagar[/QUOTE]Det är bra, det avspeglar mer vad f.d. Humormania handlat om, lite av varje som inte passat in nån annanstans.
Men det saknas mängder av trådar från f.d. Humormania, men det kanske är så det är tänkt?
#78 - 3 januari 2005 22:17
Welcome back

Äntligen är zoopet tillbaka, det har varit många tunga timmar av abstinens
=)
Kjell Fohrman
Administrator
#79 - 3 januari 2005 22:17
[QUOTE=hasse_h][QUOTE=Kjell Fohrman]
Vi bytte helt enkelt namn eftersom Humormania inte riktigt är en korrekt benämning för en Off Topic tråd -t.ex. i dessa dagar[/QUOTE]Det är bra, det avspeglar mer vad f.d. Humormania handlat om, lite av varje som inte passat in nån annanstans.
Men det saknas mängder av trådar från f.d. Humormania, men det kanske är så det är tänkt?[/QUOTE]Det är defrinitivt inte meningen - några exempel?
#80 - 3 januari 2005 22:32
[QUOTE=Kjell Fohrman]Det är defrinitivt inte meningen - några exempel?[/QUOTE]Tja, jag hittar bara dessa trådar under Off Topic:
http://www.zpet.se/forum/showthread.php?t=69000
http://www.zpet.se/forum/showthread.php?t=69045

Vad jag minns fanns det väl betydligt fler trådar än så under Humormania?
Kjell Fohrman
Administrator
#81 - 4 januari 2005 06:21
Gå in på "Forum"
Klicka på den kategori du vill söka i
Kolla under listan som kommer upp och ställ in den period du vill söka på
#82 - 4 januari 2005 06:32
[QUOTE=Kjell Fohrman]Gå in på "Forum"
Kolla under listan som kommer upp och ställ in den period du vill söka på[/QUOTE]Jaha... inte helt självklart. Det finns alltså flera sätt att söka ut vilka inlägg man vill visa. Inte helt uppenbart att det är så och borde kanske göras tydligare... ytterligare en parameter jag tycker borde kontrolleras via kakor... se:
http://www.zpet.se/forum/showthread.php?t=69075
om den nu måste finnas, känns lite onödigt och bidrar inte till att det blir enklare att leta efter inlägg. Åtminstone borde väl standard vara att visa alla inlägg från tidens början?
#83 - 4 januari 2005 06:32
när ska man kunna andvända sitt egna namn å lösen på första sidan ??
Kjell Fohrman
Administrator
#84 - 4 januari 2005 06:43
[QUOTE=hasse_h][QUOTE=Kjell Fohrman]Gå in på "Forum"
Kolla under listan som kommer upp och ställ in den period du vill söka på[/QUOTE]Jaha... inte helt självklart. Det finns alltså flera sätt att söka ut vilka inlägg man vill visa. Inte helt uppenbart att det är så och borde kanske göras tydligare... ytterligare en parameter jag tycker borde kontrolleras via kakor... se:
http://www.zpet.se/forum/showthread.php?t=69075
om den nu måste finnas, känns lite onödigt och bidrar inte till att det blir enklare att leta efter inlägg. Åtminstone borde väl standard vara att visa alla inlägg från tidens början?[/QUOTE]Om standard vore att visa alla så skulle sidan bli väldigt långsam - på förra forumet kunde man ställa in det själv men om man ställde in på att visa alla så han man med att koka kaffe innan allt laddades upp och därför hade nog de flesta av oss det inställt på en kortare tidsperiod och ändrade om man ville söka under en längre period.
Däremot kan jag hålla med om att det kunde vara utmärkt lite tydligare - men det är väl så med många nya funktioner i ett nytt forum att det finns massor av saker som borde vara tydligare, men så småningom så kommer man in i det och lär sig.
Kjell Fohrman
Administrator
#85 - 4 januari 2005 06:45
[QUOTE=limpus]när ska man kunna andvända sitt egna namn å lösen på första sidan ??[/QUOTE]Tror att detta helt försvinner den 1/2 när allt kör igång
#86 - 4 januari 2005 06:47
Ok. Men fundera gärna på det där med kakorna. Vi har alla olika sätt att uppleva surfningen och en del av det problemet löser man suveränt med kakor. Jag förmodar att ni vill att alla ska få ut maximalt av Zoopet, inte att alla ska anpassas till den alltmer krympande skaran av modemsurfare... ;)
#87 - 4 januari 2005 06:48
ok..kommer första sidan lik det gammla även visa dom typ 20 sista inläggen i forumet,samt annonsbörsen tycker det va ganska bra nämerligen

mvh
stefan
Kjell Fohrman
Administrator
#88 - 4 januari 2005 07:17
[QUOTE=hasse_h]Ok. Men fundera gärna på det där med kakorna. Vi har alla olika sätt att uppleva surfningen och en del av det problemet löser man suveränt med kakor. Jag förmodar att ni vill att alla ska få ut maximalt av Zoopet, inte att alla ska anpassas till den alltmer krympande skaran av modemsurfare... ;)[/QUOTE]Ja "synligheten" får vi titta närmare på
Modemsurfare kan ställa in forumet så att t.ex. inte foton visas osv för att det skall gå snabbare
Kjell Fohrman
Administrator
#89 - 4 januari 2005 07:22
[QUOTE=limpus]ok..kommer första sidan lik det gammla även visa dom typ 20 sista inläggen i forumet,samt annonsbörsen tycker det va ganska bra nämerligen

mvh
stefan[/QUOTE]De senaste annonserna kommer att komma in - däremot inte de senaste foruminläggen.
Anledningen till detta är att det skrivs uppåt 600 inlägg varje dygn i Zoopets forum och det innebär att om man visar 15 besök som tidigare så byts samtliga ut var 20-30 minut (om man räknar bort lågperioden under natten).
Första sidan är alltså bara intressant för de som "bor" på Zoopet och dessa går ändå in på forumet oavsett vad som står där.
#90 - 4 januari 2005 07:34
nja jo tycker det endå va en ganska bra funktion när man bara satt å spånade runt på forumet så där rent allmänt,,menar då att man läste om en sak å när man va klar med det gick man bara tillbax till första sidan anntingen tittade man då på den slumpvist valda firren som dök upp eler om det fanns någe nytt på forumet elr annonserna
#91 - 4 januari 2005 09:34
Det blev mycket mysigare nu när man kan se foton vid inläggen =)
#92 - 4 januari 2005 09:51
Jag håller med dig join4t. Kul att se ett ansikte. Är dock inte vidare förtjust i att det är bilder av djur på dom. Tycker det vore trevliga med kort på användaren.
Kjell Fohrman
Administrator
#93 - 4 januari 2005 09:54
Tycker det vore trevliga med kort på användaren.

Det tycker jag personligen också, men tycker inte heller att det skall vara någon regel att man absolut att personfoto på sig själv.
#94 - 4 januari 2005 10:01
Jag har startat en liten "tycka till" angående den frågan....
#95 - 4 januari 2005 10:28
Kommer en bild på mig med när jag får bekräftelse på att mina gold-pengar kommit in på Christians/Kjells konto =)
#96 - 4 januari 2005 10:56
[QUOTE=Marie J]Jag håller med dig join4t. Kul att se ett ansikte. Är dock inte vidare förtjust i att det är bilder av djur på dom. Tycker det vore trevliga med kort på användaren.[/QUOTE]
Eeeh........det är ju faktiskt så här jag ser ut!!!! :o
#97 - 4 januari 2005 11:56
Men kära sockerconny!

Trodde det var ett kort på en guldfisk!!! *s*
#98 - 4 januari 2005 13:33
[QUOTE=Marie J]Men kära sockerconny!

Trodde det var ett kort på en guldfisk!!! *s*[/QUOTE]Hellre ser jag ut som en guldfisk, än en silverfisk!!!:D
#99 - 4 januari 2005 13:47
Hehe, tokstollar =)
#100 - 4 januari 2005 14:03
[QUOTE=sockerconny][QUOTE=Marie J]Men kära sockerconny!

Trodde det var ett kort på en guldfisk!!! *s*[/QUOTE]Hellre ser jag ut som en guldfisk, än en silverfisk!!!:D[/QUOTE]
Guldfisk eller silverfisk.... tja smaken är som baken....*asg* de finns juh de som tycker att slöjstjärtar är söta.... eller ancistrusar.....jälka tur att vi människor inte har samma smak......

Annons