bossep skrev:Bra initiativ!:D
Det spelar i och för sig ingen större roll, eftersom alla zoopetare naturligtvis har stängt av sina datorer och släckt alla lampor och så vidare!:p;)
bossep skrev:Bra initiativ!:D
Det spelar i och för sig ingen större roll, eftersom alla zoopetare naturligtvis har stängt av sina datorer och släckt alla lampor och så vidare!:p;)
admin skrev:Vi kan påpeka att vi på Zoopet valt en server som ska dra lite mindre energi. Den vi har idag drar 345 watt.
Kjell Fohrman skrev:Detta är ju mer en manifestation för att visa politiker och makthavare världen runt att det finns många människor i världen som bryr sig om vår miljö och att de skall fatta mer miljövänliga beslut.
Kjell Fohrman skrev:Vill bara påminna om att det är imorgon som Earth Hour är
bossep skrev:Har du köpt hem ljus, rödtjut och annat för candle light dinner?
J.Milton skrev:Vilka makthavare bryr sig om att folk släcker lite lampor? Earth Hour är ett bra initiativ, inte det jag menar,
men tror att det är helt bortkastat då ingen bryr sig.
kaj.p skrev:Både sommartid o Earth hour inatt Undar vad som hänt om det varit samtidigt ???
PiaJo skrev:Dum fråga kanske men jag har inte läst på och är lite lat just nu [:o]
Är det ok att ha på tv-n eller skall allt släckas förutom livsnödvändiga saker ?
Akvariepumpar, kylskåp mm skall vara på oavsett.
PiaJo skrev:Dum fråga kanske men jag har inte läst på och är lite lat just nu [:o]
Är det ok att ha på tv-n eller skall allt släckas förutom livsnödvändiga saker ?
Akvariepumpar, kylskåp mm skall vara på oavsett.
Kjell Fohrman skrev:Ja livsnödvändiga saker som respiratorn och så får vara igång;)
Vad man slår av är väl upp till en själv - men självklart skall akvariepumpar, frysar etc. vara igång.
Att spara på elen är väl annars en mer vardaglig fråga som man alltid bör tänka på
PatrikMalmo skrev:Alltid bra att spara ström, men det blir ett krux om mycket stängs av samtidigt. Undrar om det inte vore bättre att köra "påminnelser" hela tiden. Spara ström där du kan. Finns mängder med småsaker, som tillsammans blir mycket. Jag är inte Guds bästa barn själv i miljöhänsyn, men försöker en hel del just med att minska strömförbrukning. Inget ont om Earth hour, som manifestation och påtryckare gillar jag det. Samtidigt, stänger man bara strömmen denna enda timme... så blir det ingen stor skillnad. Politikerna lär inte ro iland det rakt av, trots att jag har grym respekt för de som axlar det "demokratiska oket". Gör alla vi gräsrötter något litet i strömförbrukning så ger det effekt.
Tror jag. *klurar*