Zoopet extremt långsamt i Chrome på mac

#1 - 22 december 2012 18:08
Hej
Senaste tiden har Zoopet varit extremt långsamt för mig. Jag trodde det var något generellt serverproblem. Idag testade jag dock av en slump med en annan webbläsare (Firefox) och då gick det precis lika snabbt som tidigare. Likaså i Safari.

Exempelvis att ladda senaste dygnets ämnen tar ca 10 sekunder i Chrome. På samma dator med Firefox eller Safari går det precis så snabbt som man kan förvänta sig.
#2 - 22 december 2012 18:21
Det går inte långsamt för mig, jag kör chrome :)
#3 - 22 december 2012 18:44
Chrome här också, går lika snabbt som alltid. :)
#4 - 22 december 2012 19:19
OK, då är det min maskin... Jag får väl testa att rensa någon cache eller något sådant...
#5 - 22 december 2012 19:22
Hehe, ja rensa cache i Chrome gjorde susen. (Verktyg->Rensa webbinformation).

Det borde jag så klart testat före jag beklagade mig här... Tack i alla fall ni som svarade och fick in mig på rätt spår!
#6 - 22 december 2012 19:42
Nej, det var inte det, Zoopet blev snabbt långsamt igen. Jag har hittat anledningen:

När jag rensade cachen loggades jag även ut från alla sidor jag varit inloggad på.

Då var Zoopet snabbt. Sedan blev det långsamt igen. Det enda jag gjorde däremellan var att logga in på Facebook. Loggar jag ut från Facebook blir Zoopet snabbt igen, och vice versa.

Jag har någon gång för länge sedan aktiverat Facebook Connect här på Zoopet, vilket förklarar sambandet.

Genom att ta bort Zoopet under Applikationer på Facebook försvann problemet.
#7 - 22 december 2012 19:49
Nej, det var inte det, Zoopet blev snabbt långsamt igen. Jag har hittat anledningen:

När jag rensade cachen loggades jag även ut från alla sidor jag varit inloggad på.

Då var Zoopet snabbt. Sedan blev det långsamt igen. Det enda jag gjorde däremellan var att logga in på Facebook. Loggar jag ut från Facebook blir Zoopet snabbt igen, och vice versa.

Jag har någon gång för länge sedan aktiverat Facebook Connect här på Zoopet, vilket förklarar sambandet.

Genom att ta bort Zoopet under Applikationer på Facebook försvann problemet.

har också haft problem med hastigheten på zoopet i chrome, dock på PC.
testade att plocka bort kopplingen med FB och jäklar vilken skillnad de blev. tack för de tipset.
#8 - 11 januari 2013 20:43
kan bara hålla med föregående talare... blir knäpp på detta laddande!!

men tar man bort facebook så funkar det, tyvärr... hade varit smidigt om de fungerade.
#9 - 12 januari 2013 08:05
Jag kör också Chrome på min iMac och det går hur bra som helst. =)
#10 - 12 januari 2013 10:09
Jenwib skrev:
Jag kör också Chrome på min iMac och det går hur bra som helst. =)

Ja, men har du Facebook Connect aktiverat, och är inloggad på Facebook samtidigt? Det har hur bra som helst för oss andra också, när vi avaktiverar Facebook Connect.
admin
Christian Alfredsson
#11 - 12 januari 2013 10:56
Vbulletin säger att det beror på Facebook. Ska labba lite och se om man kan stänga av vissa delar
admin
Christian Alfredsson
#12 - 13 januari 2013 08:43
Har stängt av en del funktioner nu. Funkar det bättre
admin
Christian Alfredsson
#13 - 13 januari 2013 17:55
Internet Explorer 9 på Windows 7 är snabb.
#14 - 13 januari 2013 18:59
Kör win7 och chrome ej ansluten med facebook funkar kannon här.

Annons