Hej allihop,
jag har nyligen hittat zoopet-sajten och gillar den skarpt. Jag har nyligen tagit upp akvariehobbyn igen. Hobbyn har slummrat till i mitt liv, men bara varit nedlagt helt endast ett fåtal år, förmodligen beroende av egen barnproduktion, studier mm .
Gud, va kul om detta forum hade funnits, när jag fick mitt första akvarium för sisådär 35 år sedan.
Zoppetplus funderingarna hade redan kommit igång, när jag hittade sajten. Jag fick vara med och rösta. Jag la min röst på ett NEJ, utan att ha varit med så länge. NU med lite mer eftertanke, så blir det ett mer självklart NEJ. Jag tror nämligen att det finns en stor risk att "zoopetgänget" blir ett A och ett B-lag.
Jag tror att debattempot, dialogtempot mm kommer att sakta av. I värsta fall tar ni riktigt duktiga akvarister inte er tid att besvara amatörfrågor.
Den här utvecklingen av en sajt till en betalsajt är inte på något sätt unik utan den finns inom många olika områden. Det kommer att skapa ett problem inte minst för ungdomar, men också för "Nätfolk" som har många intressen i livet. Det kan bli tal om flera betalsajter för vissa datoranvändare.
Jag tycker att det är mycket olyckligt om sajten får den utveckling jag befarar. Fanns det verkligen inget annat sätt att tackla denna problematik.
Gunnar i Gävle
Ps Det är möjligt att detta har varit på tapeten förr och att hela diskussionen är överstånden, men nu har jag iaf sagt mitt för denna gång.