Zoopet segt?

admin
Christian Alfredsson
#1 - 30 juli 2005 08:36
Jag har fått mail om att Zoopet skulle vara segt. Hittar inga fel hemma hos mig eller på mitt jobb. Tex: Sidan http://www.zoopet.com/forum/index.php tar 3-4 sekunder att ladda.

Hur ser det ut hos er?

Jag har följande
Leverantör: Bredbandsbolalget
Kapacitet: 8 Mbit
Forumsidan tar: 4 sek att ladda
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 30 juli 2005 08:40
Just nu tog den sidan högst en sekund att ladda men stundtals (väldigt ofta) är det oerhört seeeeeeeeeegt (mer än 1 minut) och just Zoopet är extremt segt - har inte samma problem med andra sidor.
#3 - 30 juli 2005 08:42
Jag har inte haft några som helst problem med Zoopet senaste tiden (så länge jag kommer ihåg :))
Leverantör: Felia
Kapacitet: 8 Mbit
Forumsidan tar: 1.5 sek att ladda
#4 - 30 juli 2005 10:59
inatt (22-02) var det lite segt... men det kan ju varit ovädret/felia som muckar med mig igen *mummlar*.
nu går det dock snabbt och fint igen....
8mb
#5 - 30 juli 2005 13:08
Jag upplever att det är segt till o från. Dock inte just nu.

Har tele2 0.5Mbit
admin
Christian Alfredsson
#6 - 30 juli 2005 13:54
På natten kan servern vara seg. Ska packa ihop databas och lägga på backup m.m.
#7 - 31 juli 2005 08:37
Jag har ett annat lustigt problem med zoopet. Jag använder firefox som webbläsare och helt plötsligt så hänger sig zoopet. Har endast detta problemet hos zoopet i kombination med firefox. När jag kör Internet "vi har våra egna standarder" Explorer så ser jag inte de problemen.

Någon som har några tips? Någon inställning hos mig eller följer inte sidan WECC?
#8 - 31 juli 2005 09:09
Kan uppleva att zoopet är ibland lite segt. Tex när jag ska ladda upp ett nytt snabbsvar eller ta mig tillbaka till min kontrollpanel. Det har hängt sig för mig med, men det har det även gjort på tex aftonbladets sida. Kör med Explorer.

Jag har:
Leverantör: Telia
Hastighet: 5.0
#9 - 31 juli 2005 13:54
Har inte alls upplevt att zoopet är segt, förut fungerade det dock inte alls för mig och jag kom inte in... Tycker att aftonbladet krånglar mycket mer (nej, det har inte riktigt med saken att göra, jag vet ^^)

Jag har:
Bredbandsbolaget
24 Mbit (via telejack)

Annons