Zoopet som tidning?

#1 - 17 maj 2009 16:34
Finns det eller har det funnits ambitioner om att kunna ge ut en akvarietidning med namnet zoopet ?`
En tanke som slog mej just nu.

Har nu läst ut ciklidbladet nr 2 ,2009 och jag vill ha mer=)
Saknar fler svenska akvarietidningar!
#2 - 17 maj 2009 16:54
Jemmba skrev:
Finns det eller har det funnits ambitioner om att kunna ge ut en akvarietidning med namnet zoopet ?`

Alla medlemmar i en akvarieförening som är ansluten till SARF får tidningen SARF-aktuellt, som innehåller artiklar skrivna av medlemmar, precis som Ciklidbladet. Tidningen har tidvis varit rätt tunn och är inte lika fin som CB, men artiklarna är alltid läsvärda.
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 17 maj 2009 18:19
Jemmba skrev:

Nej några sådana tankar finns inte alls - det finns absolut ingen ekonomi i det.
#4 - 17 maj 2009 19:48
Alla medlemmar i en akvarieförening som är ansluten till SARF får tidningen SARF-aktuellt, som innehåller artiklar skrivna av medlemmar, precis som Ciklidbladet. Tidningen har tidvis varit rätt tunn och är inte lika fin som CB, men artiklarna är alltid läsvärda.

Då får jag gå med i en då. Nån som vet om bollmoras medlemar får denna tidning. Stämmer det att bollis har en egen tidning också?
#5 - 17 maj 2009 19:50
Nej några sådana tankar finns inte alls - det finns absolut ingen ekonomi i det.

Förstår att det måste vara svårt att få ihop en svensk akvarietidning ekonomiskt. Om inte helt omöjlig till och med.

Men det hade vart ganska fräckt med en zoopet blaska som damp ner i brevinkastet en gång i månaden :)
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 17 maj 2009 21:25
Jemmba skrev:
Då får jag gå med i en då. Nån som vet om bollmoras medlemar får denna tidning. Stämmer det att bollis har en egen tidning också?

Svaren är ja på bägge frågorna

Annons