Zoopetklubb mitt I

#1 - 20 januari 2010 01:47
Väst, Syd har ett Zoopetklubb och jag vet att många i mitten som t.ex Södermanland, Stockholm Nyköping, Västerås, Eskilstuna har pratat om att det vore kul att göra något tillsammans.

Tänkte fråga om det finns de som skulle nappa på att åka upp ett gäng till olika fiskbutiker i Stockholm, Eskilstuna, Västerås?

Vore skoj om fler kommer med förslag på vad man kan hitta på :)
#2 - 20 januari 2010 20:15
Vi drar hem till dej och festar!! sen drar vi hem till mej och efterfestar!!
Under tiden pratar vi om fisk;)

Nää seriöst en bra idé! har tänkt på det själv...
#3 - 20 januari 2010 20:53
kan vara kul att ta en natt macka hos mig och snacka fisk!? annars kan hitta på något från nyköpings hållet med fins ju norrköping oxå
#4 - 20 januari 2010 21:00
copella skrev:
kan vara kul att ta en natt macka hos mig och snacka fisk!? annars kan hitta på något från nyköpings hållet med fins ju norrköping oxå

Alltid! :D
#5 - 20 januari 2010 21:00
karrokaja skrev:
Vi drar hem till dej och festar!! sen drar vi hem till mej och efterfestar!!

Under tiden pratar vi om fisk;)

Nää seriöst en bra idé! har tänkt på det själv...

Sväng till djurbutikerna som vi snackade om oxå! :D
#6 - 20 januari 2010 21:08
absolut!! men är det bara du och jag eller kommer det några fler!!!

Kom igen nu era småsnöare!! nu biter vi västarna med våran ofantlligt trevliga gemenskap:P
#7 - 20 januari 2010 21:36
karrokaja skrev:
absolut!! men är det bara du och jag eller kommer det några fler!!!

Efter tysklandresan behöver jag lite rötter och lite fler prylar att ha i karet, ypperligt tillfälle till ett besök i stockholm :)

Kanske man kan göra en heldag i Stockholm till olika fiskbutiker, vore inte heeelt fel :D

karrokaja skrev:

Kom igen nu era småsnöare!! nu biter vi västarna med våran ofantlligt trevliga gemenskap:P

Yeah!!
#8 - 20 januari 2010 22:02
Nubi skrev:
Efter tysklandresan behöver jag lite rötter och lite fler prylar att ha i karet, ypperligt tillfälle till ett besök i stockholm :)

Kanske man kan göra en heldag i Stockholm till olika fiskbutiker, vore inte heeelt fel :D

Yeah!!

Du har så rätt nubi!! Låt plånboken gå wild open!
Det skulle jag också behöva snart! (när akvariet är fixat)
#9 - 20 januari 2010 22:06
Får man hänga på även om man bor lite off ;) ?
#10 - 21 januari 2010 12:15
zoomi skrev:
Får man hänga på även om man bor lite off ;) ?

Bara att haka på! :D
#11 - 21 januari 2010 13:37
Ja kom bara till Stockholm ska vi ta hand om er!!! Ett affärsrally är alltid kul, ju fler desto roligare.
#12 - 21 januari 2010 13:44
Mumin skrev:
Ja kom bara till Stockholm ska vi ta hand om er!!! Ett affärsrally är alltid kul, ju fler desto roligare.

Skönt att höra!
Vad finns det för roliga affärer i Huddinge??
#13 - 21 januari 2010 16:46
jag kommer kanske:)
#14 - 21 januari 2010 16:56
Vad hände med akvarieklubben som nån skulle starta här i trakten? "Katrineholm med omnejd" om jag inte minns fel?

Hälsningar
Jennifer
#15 - 21 januari 2010 17:05
åldersgräns?:p
#16 - 21 januari 2010 17:35
Detta förslaget har väl varit på tapeten innan ett antal ggr men aldrig blivit av varför kan man alltid spekulera i;)
#17 - 21 januari 2010 18:42
Jag är på!
#18 - 21 januari 2010 22:26
jenmad skrev:
Vad hände med akvarieklubben som nån skulle starta här i trakten? "Katrineholm med omnejd" om jag inte minns fel?

Hälsningar

Jennifer

Johan skulle starta en i Katrineholm, såg att ngn slängde upp lappar om det i båda affärerna. Vet inte vad som hänt. blivit väldigt tyst om det, kanske mkt å göra.

Du vet hur det slutar :) Vi hamnar ändå i Stockholm. Lustgårdenzoo har bara öppet en gång i veckan och ZooCity är inte precis något ställe att handla fisk...if u know what I'm talking about. (scalarer)
#19 - 21 januari 2010 22:28
På tal om Eskisltunas utbud!
Idag var jag till Eskilstunas Lustgårdens Zoo och jag har aldrig sett så vackra rengbågar någonsin!! de hade flera olika typer och Neon regnbåge! :)
De är jätte duktiga och serviceminden och vill man hitta någon udda fisk kan man säkert hitta det där :D
Billiga prylar, många Ap. sällskapsfiskar, bra utbud på foder, rötter för en billig peng!! Många schyssta gubbar att snacka med :)
Öppet bara på torsdagar mellan 18 till midnatt. De tar ännu inte kort.

Dit tycker jag man ska åka :D
#20 - 21 januari 2010 22:29
Inte denna helg med nästa helg ska jag upp till Stockholm, Fre lör sön. Någon som har lust att ta en Fiskrunda då??
#21 - 22 januari 2010 13:13
august1996 skrev:
åldersgräns?:p

Självklart inga åldersgränser, vi är ett gäng snälla tanter och farbröder!!!:p:p:p:p

Jag är eventuellt hemma nästa lördag om ni kommer upp då. Akvarielagret, akvarieleasing (jaja) Södermalms, Terrzoo, Fridhemsplan....Stockholm är stort!!
#22 - 22 januari 2010 14:30
:) Jag vill till Södermalms och köpa larver, Ska börja odla själv har jag bestämt :)

En lyftpump till yngelkar vore inte helt fel om man hittar en för ett bra pris :D
#23 - 24 januari 2010 21:01
På Lördag ska jag dra till Akvarielagret + Bromma Zoo. Behöver handla lite saker så som håvar, doppvärmare och spana lite på rötter :)
Hoppas på att en Ap. Borelli hane hittar hem till mig :D
#24 - 26 januari 2010 13:35
Det blir ju kul med ett akvarierally på lördag!!!
Köpte LLL;s odessabarber i dag på morgonen och hon lät också intresserad. Då blir vi tre, men det finns plats för 3-4 till i min bil. Alla som vill får hänga på!!!
#25 - 26 januari 2010 17:55
nu på lördag?
JAG!!! i egen hög person följer med!! Kan du plocka upp mej nubi?
Eller så åker jag tåg till huddinge och blir upp plockad av mumin??
Kjell Fohrman
Administrator
#26 - 26 januari 2010 18:01
karrokaja skrev:
nu på lördag?

JAG!!! i egen hög person följer med!! Kan du plocka upp mej nubi?

Eller så åker jag tåg till huddinge och blir upp plockad av mumin??

Bränn nu inte pengarna utans spara dom till nästa helg:d
#27 - 26 januari 2010 22:21
Bränn nu inte pengarna utans spara dom till nästa helg:d

Jag har så mycket pengar att jag skulle kunna köpa ett par nya kryckor till dej! i 24 karats guld:p:d
Men om man soarar sej till tyskland så kan man antagligen hitta allt som man hittar i stockholm men det är bra mkt billigare i tyskland kan jag tänka.
#28 - 26 januari 2010 22:55
Shit, att ni (nubi) har glömt bort mig för erat stockholms race tar jag som en förolämpning :D vi kanske syns på akvarielagret, bromma eller akvarieleasing ^^
#29 - 26 januari 2010 23:19
Andrém skrev:
Shit, att ni (nubi) har glömt bort mig för erat stockholms race tar jag som en förolämpning :D vi kanske syns på akvarielagret, bromma eller akvarieleasing ^^

Vadå glömt???
Det är ju bara att hänga med, plats finns. Alla som vill skrev jag ju!
Det är bara att PM:a ett mobilnummer så hörs vi om detaljerna. Gäller alla som vill med, anmäl er här först!!
#30 - 26 januari 2010 23:31
Mumin skrev:
Vadå glömt???

Det är ju bara att hänga med, plats finns. Alla som vill skrev jag ju!

Det är bara att PM:a ett mobilnummer så hörs vi om detaljerna. Gäller alla som vill med, anmäl er här först!!

Jag skojade bara ;) (om att ni hade glömt) får se bara så att det finns pengar att handla något dock ^^

Men jag anmäler mig då :) (pm:ar dig också)
#31 - 26 januari 2010 23:33
Man MÅSTE ju inte köpa massa saker! det blir säkert nån mysig fika nånstans eller?
Skulle va trevligt i allafall! och så strosar man runt i affärerna och pratar och har det trevligt;)
Följ med du andrém!! det blir trevligt ju!!
#32 - 26 januari 2010 23:36
karrokaja skrev:
Man MÅSTE ju inte köpa massa saker! det blir säkert nån mysig fika nånstans eller?

Skulle va trevligt i allafall! och så strosar man runt i affärerna och pratar och har det trevligt;)

Följ med du andrém!! det blir trevligt ju!!

Ja såklart man hänger med :p går ju inte att säga nej ^^ har ju planerat att handla in något nytt den senaste månaden, får bara hoppas att pengarna kommer tills på lördag :)
#33 - 27 januari 2010 09:26
Ohj ohj ooohj vad man mycket man missar när man inte tittar dagligen i trådarna *skratt* KUL! att fler vill haka på, Ska bli riktigt roligt!
Andrém självklart glömde vi inte dig!, du har på senaste tiden försvunnit :P
Skoj att du hakar på :)
#34 - 27 januari 2010 12:37
Jag har en Cheva Trans Sport med plats för 7 pers, så det finns plats!
Nubi, Andrém och Karrokaja (ni får PM) har anmält sig så det finns tre platser till.
Eftersom affärerna öppnar vid tio så är det väl lämpligt att dra iväg ungefär då??
Jag bor i Huddinge förresten.
#35 - 27 januari 2010 12:40
Bra med jätte bil :)
Vart ska vi mötas upp någonstans??
#36 - 27 januari 2010 13:01
jag tror jag kan följa:) med men villken tid och var?
#37 - 27 januari 2010 14:37
Tänkte slänga en fråga till er. Ifall det finns platser kvar, skulle jag kunna ta med en gäst?
#38 - 27 januari 2010 16:57
Jag är på!

Skönt att jag inte är mer principfast än att jag kanske hoppar av.. :(
Nu planerar jag ett äventyr till landet över helgen!!

Om det blir ändrade planer så kommer jag förbi någon av butikerna å hälsar på........ :)
#39 - 27 januari 2010 20:07
Kan ngn vara snäll och påminna mig om att jag BARA ska handla
1 borelli hane <------- akvarielagret
1 tömma-vatten-grej <-----Bromma zoo
1 doppvärmare <------ vej ej
3 Håvar, medium, medium, large <------ bromma zoo
#40 - 27 januari 2010 20:07
JacobT skrev:
jag tror jag kan följa:) med men villken tid och var?

Snacka med Mumin :) hon har tagit emot anmälningarna :)
dvs hon som kör bilen *skratt*
#41 - 27 januari 2010 20:12
Jadå JacobT,det finns plats och du har fått ett Pm!
#42 - 27 januari 2010 20:16
Är det fler än mig som verkligen ser fram emot lördagen nu??
Ska bli riktigt skoj!!
Kan se hur Partybilen gungar fram på Essinge leden ;)
#43 - 27 januari 2010 20:20
Nubi skrev:
Är det fler än mig som verkligen ser fram emot lördagen nu??

Ska bli riktigt skoj!!

Kan se hur Partybilen gungar fram på Essinge leden ;)

Håller med :) vad har ni alla planerat att köpa/titta på? Nubi, du får inte svara igen :D

Själv så ska jag titta på priser på värdiga T5 54w lysrör och sedan ett stim av X-tetra, så det blir mest prisspaning för min del ^^ tur att man gör det med bra sällskap!
#44 - 27 januari 2010 20:23
Hahaah!
ehm...T5 54w, undrar om inte bromma zoo har prisvärda sådana, eller så har Hornbach det.
#45 - 27 januari 2010 20:28
Nubi skrev:
Hahaah!

ehm...T5 54w, undrar om inte bromma zoo har prisvärda sådana, eller så har Hornbach det.

Dom har ju prisgaranti så jag hoppas på att dom har philips aquarelle T5 rören, har hittat en internetbutik som säljer dom för under 200kr ;) har ingen lust att betala någon tusenlapp för 4 rör :<
#46 - 27 januari 2010 20:28
Nu ska jag hoppa i kojs! Jobbar 7-20 imorgon :( Hoppas dagen går JÄTTE fort!
Natti natt
#47 - 27 januari 2010 21:16
Haha!! påminn mej om att jag INTE ska köpa ett nytt akvarium, då jag inte ens startat det "gamla" stora...
#48 - 27 januari 2010 22:34
Fast det finns ju plats......hehe
#49 - 27 januari 2010 23:28
Låter inte "zoopetklubb i mitt" ganska konstigt??
I mitt vadå...? ;)
#50 - 27 januari 2010 23:36
[QUOTE=NIC;1373163]Låter inte "zoopetklubb i mitt" ganska konstigt??
I mitt vadå...? ;)[/QUOTE

I Mitt lilla trädgårdsland?
I Mitt-ens rike?
I Mitt fall?
#51 - 28 januari 2010 10:56
Mumin skrev:

I Mitt-ens rike?

I Mitt fall?

Jag Väljer I Mitt-ens rike :D
#52 - 28 januari 2010 11:49
man hade kunnat vända lite på det Zoopetklubb Mitt I;) hade blitt shit bra:)
Mitt i smeten/degen/röran.

Jag röstar för: "I mitt lilla trädgårdsland"
#53 - 28 januari 2010 12:04
Ni e allt bra underliga där uppe i mitt-en! :)
#54 - 28 januari 2010 20:38
.) ahahaha
Jaja, vad ska man säga, föredrar att vara annorlunda än att vara som alla andra ;)
#55 - 28 januari 2010 20:56
Äh, vi kanske är underliga men vi är bra mycket bättre än dom andra zoopetklubbarna :D
#56 - 28 januari 2010 20:58
Andrém skrev:
Äh, vi kanske är underliga men vi är bra mycket bättre än dom andra zoopetklubbarna :D

aj aj, så säger man inte, finns något som heter Karma, och den slår tillbaka på dig om du säger sånt.
#57 - 28 januari 2010 21:14
Andrém skrev:
Ja du jag behöver nog inte kommentera det,så jag avstår nog då du nämde svaret sjäv"vi är bättre än alla andra"det räcker nog för folk som bor söderut att än en gång få höra dessa orden;):D
#58 - 28 januari 2010 21:21
Roligt att det bildas flera Klubbar inom Zoopet bra jobbat Nubi roligt att nån tog tag i det då får jag hoppas ni får det roligt på er första träff,sen rullar det bara på förhoppningsvis till er andra träff sen är hjulen i rullning.Om ni nu ska vara mest i Sto...........så föreslår jag Zoopetklubb Sto..........har ingen aning om hur det stavas så jag fick punktmakera
#59 - 28 januari 2010 21:26
Äh, hoppas ni inte tog det seriöst :p jag skämtade såklart! ^^
#60 - 28 januari 2010 21:27
Roligt att det bildas flera Klubbar inom Zoopet bra jobbat Nubi roligt att nån tog tag i det då får jag hoppas ni får det roligt på er första träff,sen rullar det bara på förhoppningsvis till er andra träff sen är hjulen i rullning.Om ni nu ska vara mest i Sto...........så föreslår jag Zoopetklubb Sto..........har ingen aning om hur det stavas så jag fick punktmakera

Tack!
Jag tror det kommer bli super skoj på lördag:)

Vet att det kan vara svårt med långa svåra ord ;) S T O C K H O L M.
Det är inte meningen att b a r a STOCKHOLM's människor ska träffas, Karro åker från Järna och ja från Strängnäs. så alla är välkommen, tom folk från Skå.... ;)
Om du vill är det bara att följa med :)
#61 - 29 januari 2010 06:47
Nubi skrev:
aj aj, så säger man inte, finns något som heter Karma, och den slår tillbaka på dig om du säger sånt.

Hmm.. Men det är väl värre att ljuga?? :(

:d
#62 - 29 januari 2010 08:46
Mumin skrev:
Det blir ju kul med ett akvarierally på lördag!!!

Köpte LLL;s odessabarber i dag på morgonen och hon lät också intresserad. Då blir vi tre, men det finns plats för 3-4 till i min bil. Alla som vill får hänga på!!!

Räkna stenhårt med mig! Jag måste ändå hämta min t5ramp som lagret fick hem igår :-)
#63 - 29 januari 2010 09:16

Nee, inte värre för Karma slår till närsom (speciellt med mig) och det är tycker jag värre än att ljuga, ljuger ALDRIG! :) säger sanningen och är ärlig.
#64 - 29 januari 2010 09:18

Att ljuga? Nej nej, Karma slåt igen när du vill att saker ska slå igenom, så äre med mig, skulle jag säga ngt sånt som Andrém sa så skulle inte min bil funka idag.

Jag ljuger inte :D jag säger sanningen och är mkt ärlig. Man tjänar mer på det :)
#65 - 29 januari 2010 09:35
Nubi skrev:
Nee, inte värre för Karma slår till närsom (speciellt med mig) och det är tycker jag värre än att ljuga, ljuger ALDRIG! :) säger sanningen och är ärlig.

Men Åhhhhhhhhh..... Jag menar att det ger mer dålig Karma att ljuga än att tala sanning. :p

(Vi ÄR ju bättre....) ;)
#66 - 29 januari 2010 12:46
Jag ljuger bara för mig själv.....
#67 - 29 januari 2010 12:50
jag ljuger hela tiden!! egentligen är jag en gammal gubbe som raggar akvarie intresserade flickor med min kvinnliga charm;)
Vi ses imorrn girls[:-38]

har en pirrande känsla av att det kommer bli skit sköjj!
Bilagor:
#68 - 29 januari 2010 12:51
karrokaja skrev:
jag ljuger hela tiden!! egentligen är jag en gammal gubbe som raggar akvarie intresserade flickor med min kvinnliga charm;)

Vi ses imorrn girls[:-38]

Haha, I knew it!
#69 - 29 januari 2010 12:53
Andrém skrev:

Hmm...... Ni e ju inte ens etablerade hahaha! ;):D
#70 - 29 januari 2010 12:54
Mumin skrev:

I Mitt-ens rike?

I Mitt fall?

I OT-mittens rike kanske:p?
Ha det så kul i mörrn, och ni som ska med till Tyskland bör ta med den lilla plånboken;)...
#71 - 29 januari 2010 13:06
ansjo skrev:
[QUOTE=Mumin;1373164]

I OT-mittens rike kanske:p?

Ha det så kul i mörrn, och ni som ska med till Tyskland bör ta med den lilla plånboken;)...

Jorå trevligt kommer man ha det;)

Hur mkt ska man ha med sej till tyskland? pengar asså. har ingen koll på sånt alls!
#72 - 29 januari 2010 13:10
Andrém skrev:
Haha, I knew it!

HAHAHAA!! är jag så konstig???
#73 - 29 januari 2010 13:13
Det beror på, ska du handla en del så går det givetvis mer stålar, men utan shopping men resa med bensin, boende, inträde och käk utan att behöva vända på slantarna, går det ca 4000:-.
De gånger jag varit där har det gått ca det dubbla, förutom resan i oktober till Duisburg där vi shoppade loss lite extra:p...
#74 - 29 januari 2010 13:22
Mkt pengar blir det!! Men men man ska ju ha det trevligt nångång.
Tur att man bott hemma ett år med jobb (ingen hyra, men lön;))
#75 - 29 januari 2010 13:31
Ska du ha "mitt i" kontonummer är det nog det där mitti betyder:p?
#76 - 29 januari 2010 17:34
Träffade Marnat idag och han ska med en vän oxå till akvarielagret imorgon, lär bli massor av zoopetare som virrar runt på stan :)

MIn checklista har krymt!
Två st håv har jag redan, och en pumpgrej som jag fått av morsan :)
Doppvärmare och Borelli hane är det som fattas :)
#77 - 29 januari 2010 17:59
haha!

Min shoppinglista lyder som följer. minst 5 säckar av nått snyggt grus/sand. en rot som är 190cm lång och har grenar som är runt 60 cm höga.
En glasruta som är 11 cm tjock, 70 cm hög och 200 cm lång.
2 burkar svart akvariesilcon.
3-4 moduler och ännu mer silicon;)

Eller så tittar jag lite bara:P
#78 - 29 januari 2010 18:06
Det var inte en liiiten shoppinglista det inte ;)
Hur ska du få hem allt Karro??
#79 - 29 januari 2010 18:19
Haha!! det är det jag behöver för att börja med mitt patetiska 980 liters. men tror inte att jag pallar att ta allt det där på pendeln... hur skulle det se ut? haha!!
#80 - 29 januari 2010 19:18
*asg!!* ja hur skulle det se ut. Helt Toookigt
#81 - 29 januari 2010 21:24
karrokaja skrev:
haha!

Min shoppinglista lyder som följer. minst 5 säckar av nått snyggt grus/sand. en rot som är 190cm lång och har grenar som är runt 60 cm höga.

En glasruta som är 11 cm tjock, 70 cm hög och 200 cm lång.

2 burkar svart akvariesilcon.

3-4 moduler och ännu mer silicon;)

Eller så tittar jag lite bara:P

Haha, glasrutan lär nog vara svårt att få tag på bara sådär :p lycka till att konka med alla säckar sand/grus på pendeln :D
#82 - 29 januari 2010 21:37
Andrém skrev:
Haha, glasrutan lär nog vara svårt att få tag på bara sådär :p lycka till att konka med alla säckar sand/grus på pendeln :D

Akvaristiken har sitt pris... vi ses imorrn:d
#83 - 29 januari 2010 21:50
karrokaja skrev:
Akvaristiken har sitt pris... vi ses imorrn:d

Haha, det har du iofs rätt i ;)

Japp det gör vi! Glöm inte plånboken :D
#84 - 29 januari 2010 22:05
Haha!! man skulle nästan gömma den!!! att fara runt med likasinnade i paradiset är farligt!
Måste spara lite till tyskland också...
#85 - 30 januari 2010 08:47
kan inte komma idag mamma och pappa har bestämt något annat:(
#86 - 30 januari 2010 16:56
Det blir definitivt fler rallyn, vi har haft urkul hela dan. Partybilen har väl mer varit en garvomobil, men gungat har den gjort. Kul att träffa fler Zoopetare, och man får sina fördomar bekräftade; akvarister i allmänhet och Zoopetare i synnerhet är otroligt trevliga!!![:-79][:-79]
#87 - 30 januari 2010 17:07
Istämmer helt Mumin! Det var riktigt kul och det kändes inte som om man var borta hela 6 timmar!! Tycker det första stockholmsmötet var en riktigt succé!
#88 - 30 januari 2010 18:56
Bortsett från att jag slarvat bort min jacka, mina skor och mina VARMA vantar.
Bortsett från att min höft strejkade ihop totalt! (får nog ha med mej mina kryckor till tyskland...) bortsett från att jag började min hemresa med tåg halv 6
(det tar ca 40 min till järna!!)
Och nu??!! tio fucking minuter i 8 kommer jag hem!! bortsett från att jag har frusit av 2 tår!

Så var det en rekord trevlig dag;)
Sköna männsikor! massa kul som jag aldrig sett! syftar självfallet på algätande rocka;)
Massa utbytta erfarenheter och bara jävligt trevligt!!!
Tack alla för en underbar dag. och vi gör om det SNART!
#89 - 30 januari 2010 19:24
lite bilder...
Det var inte bara dom 3 som syns på bilderna... men jag fick inte med fler, vi hade så mkt att titta på:)
#90 - 30 januari 2010 19:38
Haha nämen! tur att jag inte såg när du pekade fingret mot diskusen :p då hade jag blivit sur :D

Sista bilden är ju super härlig dock xD
#91 - 30 januari 2010 19:47
Haha!!! Men du ska pröva det dör med cigg paketet;) att platta till det sådär-
sista bilden är kul... visste inte att jag kunde skela med ENA ögat:P
Ett nytt partytrick i believe
Bilagor:
#92 - 30 januari 2010 19:51
Shit påmmfrittz alltså , jag slog vad me mig själv om att det var bilder från inspelningen av senaste " I en annan del av Köping " :D :D
#93 - 30 januari 2010 19:52
Undrade förresten vad den snygga diskusen hade gjort för ont för att få fingret ?
#94 - 30 januari 2010 19:53
drd skrev:
Undrade förresten vad den snygga diskusen hade gjort för ont för att få fingret ?

Den existerar...:d:p
#95 - 30 januari 2010 19:53
drd skrev:
shit påmmfrittz alltså , jag slog vad me mig själv om att det var bilder från inspelningen av senaste " i en annan del av köping " :d :d

hahahaaa!!!!
#96 - 30 januari 2010 20:15
helt klart en kanondag :-)
#97 - 30 januari 2010 20:47
Jag har magvärk :(....Av att ha skrattat sååå mkt!! Tack allihopa!!

Vill oxå kunna skela med ögonen! :) *testar*..nneeee går inte så bra
#98 - 30 januari 2010 20:52
Nubi skrev:
Jag har magvärk :(....Av att ha skrattat sååå mkt!! Tack allihopa!!

Vill oxå kunna skela med ögonen! :) *testar*..nneeee går inte så bra

Jag har också ont i magen!! OSTHYVEL!!:D
Det är farligt att vara med zoopetare!! farligt roligt!

Jag kan se ut som en kulfisk med mina tänder;)
Och jag kan se ut som en fiskmås med mina ögon.
Och jag kan låta som en gris. nån som är avundsjuk??[SIZE=1] (nubi är det!)[/SIZE]
#99 - 30 januari 2010 21:54
Självklart!! vill oxå ha speciella ljud för mig *Skratt* kunna gå i sömnen, skela med ögonen, och dra upp överläppen sådär,. för öva på ngt till nästa zoorally :D
#100 - 30 januari 2010 22:01
Haha, vid nästa möte så måste alla tillbringa något kul :p annars får dom åka hem! :D
#101 - 30 januari 2010 22:04
Andrém skrev:
Haha, vid nästa möte så måste alla tillbringa något kul :p annars får dom åka hem! :D

då äre ingen ide att jag kommer ;)
#102 - 30 januari 2010 23:02
Jooo!! du kan ju hålla 2 identiskt färgade "cd-skivor" för ansiktet... det kan inte jag:P
#103 - 30 januari 2010 23:15
kul att ni har haft en skit rolig dag så jag hoppas att ni gör om det med mig !!

ha det o kramiz
#104 - 31 januari 2010 03:50
Nästa gång får vi skaffa stor buss så att ALLA osthyvlar får plats. Ser särskilt fram mot att fickparkera en 12meters buss utanför Akvarielagret. Fas då blir det inte vi som backar.....
Jag ångrar att jag inte köpte en vanlig mal. Och vad finner jag när jag kommer hem om inte en gravid guppy. Se där!! Kunde en supertrevlig dag sluta bättre?
#105 - 31 januari 2010 11:40
Mumin skrev:
Nästa gång får vi skaffa stor buss så att ALLA osthyvlar får plats. Ser särskilt fram mot att fickparkera en 12meters buss utanför Akvarielagret. Fas då blir det inte vi som backar.....

Jag ångrar att jag inte köpte en vanlig mal. Och vad finner jag när jag kommer hem om inte en gravid guppy. Se där!! Kunde en supertrevlig dag sluta bättre?

Hahaha! Kan du inte låna en SL Buss ;)
syns snart, måste pussa klart på min Lex!! [:o][:o]Lär ju inte se honom förräns onsdag eller torsdag om 2 veckor! Snacka om separationsångest
#106 - 18 februari 2010 12:04
Tjihoo! tyskland var kul! :)

Fler som känner att det är dags för en zoorally snart igen??
#107 - 18 februari 2010 13:04
Jovisst gör jag det!!
Mitt nöjesbehov är omättligt.
Vi har kvar flera bra affärer och kanske nån odlingslokal.
Och varför inte avsluta dagen på Palmyra Kebeb i Årsta. De godaste maten i stada!

Vad sägs om vecka 12, efter lön, nånting?
#108 - 18 februari 2010 14:19
Heheh :) Låter kanoners, de affärerna vi var i förra gången kan vi väl skippa??

Oh! Låter super GÖTT annars om man besöker CRT (stavning) så kan man käka på Vegabar ;)
#109 - 19 februari 2010 07:57
People!
Vare någon som hade Sterbai pansarmalar och ville kompletera med fler??
har för mig att det var någon på Akvarierallyt som nämnde pansarmalarna.... någon??
#110 - 19 februari 2010 14:40
Jag har sterbai och behöver komplettera dem, men pratade jag om det? Har du fått lek på dina?
#111 - 19 februari 2010 14:51
Mumin skrev:
Jag har sterbai och behöver komplettera dem, men pratade jag om det? Har du fått lek på dina?

GUD NEJ! *skratt* jag har inga pansarmalar :) Har för mig att du visade på Akvarielagret att du hade sånna...stämmer det?

Har en bekant i Eskilstuna som har en ensam hona som hon vill hitta ett hem till, där personen redan har ett grupp med sterbai :)
#112 - 19 februari 2010 18:05
Sådär då har vi fixat det!
Visst har spikat nu lördag 27 mars för nästa rally?
#113 - 19 februari 2010 18:23
Mumin skrev:
Sådär då har vi fixat det!

Visst har spikat nu lördag 27 mars för nästa rally?

Ha så trevligt! Själv ska jag jobba den helgen... Jaja, det blir väl fler rallyn! :d

Hälsningar
Jennifer
#114 - 19 februari 2010 20:42
Kom med ett annat förslag på datum, jag är mest ute efter att dra igång en planering, så att det blir av. Vi sa sist att vi skulle ha ett nytt rally snart, så det är bäst att inte dröja för länge så folk börjar vara ute i naturen och lukta på blommor eller så!!
#115 - 19 februari 2010 22:44
Mitt i VAD!!!
Riktigt kasst namn!!!
#116 - 19 februari 2010 23:47
NIC skrev:
Mitt i VAD!!!

Riktigt kasst namn!!!

Hörru Nicelinic, du har redan skrivit det!! Så jag tror att du bara är avundsjuk på oss mitt i smeten.:D
Men vi har inga uppnäsor alls, så du får också vara med!!
Bara man är glad och positiv och gillar fiskar och garv, så får man hänga med.
Eller är det det att Skåne inte har så många akvariebutiker att ha rally mellan.....

Fast ni har bra fikaställen, Café Annorlunda vid Stenshuvud eller mitt favvoSkånefik, Harlösa Grand Kafé. Finns det förresten kvar, det är skamlöst länge sedan jag hade fågelrally i Skåne.

Men namnet som du regelbundet hakar upp dig på, ja vad sägs om

-mitt i smeten
-mitt i prick
-mitt i planeten
-mitt i världen
-mitt i alltihop
-mitt i livet
-mittwoch
-mitt och ditt
-mitti gritty dirt band
-mittens rike
-mitt i Sverige

eller nåt. Du får välja fritt, käre Nicelinic.
#117 - 20 februari 2010 00:35
Hörru ancistrusMALin, de e kassa allihopa! :)
Ser/hör ni verkligen inte hur underligt det låter!?? ZOOPETKLUBB I MITT......................
#118 - 20 februari 2010 08:37
NIC skrev:
Hörru ancistrusMALin, de e kassa allihopa! :)

Ser/hör ni verkligen inte hur underligt det låter!?? ZOOPETKLUBB I MITT......................

Ta och LÄS rubriken igen! :P
#119 - 20 februari 2010 08:37
Mumin -den 27.e kan jag inte :( Jobbar 27 och helgen därpå.
#120 - 20 februari 2010 09:19
Nubi skrev:
Ta och LÄS rubriken igen! :P

Jaså, ändrat... ;):d
#121 - 20 februari 2010 10:18
Nubi skrev:
Mumin -den 27.e kan jag inte :( Jobbar 27 och helgen därpå.

Gud asså, vad ni jobbar och håller på;)....Jenmad kunde inte heller den 27. så då tar vi ett annat datum. Jobbar aldrig helg själv, så det är väl bäst att ni som gör det fixar ett datum.:D
#122 - 20 februari 2010 10:19
NIC skrev:
Jaså, ändrat... ;):d

Ygona är det första man blir blind på!!:D:D
Men vi älskar dig allihop i alla fall, Nicelinic lille!;)
#123 - 20 februari 2010 10:22
Vore det inte bra att åka Bollmoraauktionen den 6 mars? Jag har i alla fall tänkt försöka komma iväg till den! Förresten, nån som vet om man kan ha med sig en hund till den?

Hälsningar
Jennifer
#124 - 20 februari 2010 10:35
Mumin skrev:
Ygona är det första man blir blind på!!:D:D

Men vi älskar dig allihop i alla fall, Nicelinic lille!;)

Nic är stenhård Och Mumin är silky and smooth:)
Men har du vägarna förbi nic så är det ju bara att haka på.

Lite fler namn:
Mitt i rövhålet
mitt i kalufsen
mitt i nic´s irritations-zoon?
mitt i högtalarn?
Kärleken från våra träffar är så varm och skratten är så mång. man träffas "mitt i hjärtat"

Men eftersom rubriken ändrats från I mitt till mitt i och alla verkar fatta att det är mitt i svergie man menar. inte bara storstockholm utan strängnäs, 8 mil utanför stockholm. järna 4 mil från stockholm osv... så släpper vi namnet och fortsätter ha kul!!

Jag kan inte heller den 27:e min brorsa fyller år. Jag jobbar vardagar men kan om det kniper skolka lite, om det nu råkar bli en träff mitt i veckan sk mitwoch-träff.
#125 - 20 februari 2010 10:36
Jodå, jag ska vara på Bollmoras auktion, jag ska vara "bank" och hjälpa löparna med växel. Så det är klart att ni ska komma och hälsa på mig i mitt lilla hörn!
Du får inte ha med hunden in på auktionen, vi har flera medlemmar, tillika tunga funktionärer, som är ordentligt allergiska.
Men det är helt klart värt att fixa hundvakt, det brukar alltid finnas finfina fynd.
#126 - 20 februari 2010 10:38
Vi tar rallyt i april i stället, efter Bollis är akvarierna ändå fulla.
Bilagor:
#127 - 20 februari 2010 19:20
Jag tycker APRIL! :) (efter löning!!)
#128 - 20 februari 2010 19:59
Jag som trodde jagALDRIG skulle bli med pansarmalar....kom hem med två st av de läskigaste och hemskaste pansarmalar...Albino pansarmalar *ryser* [:-27]

Köpte ett 160l akvarium och på köpet fick jag två albino pansarmalar, tre tigerbarb och en ancistrus flicka *yay!*

Skall jag ta med mig de till nästa träff??

[ATTACH]27936[/ATTACH]

[ATTACH]27937[/ATTACH]

------------------------------------------------------
slänger in en bild på mitt 180l badrumskar :D
[ATTACH]27938[/ATTACH]
#129 - 21 februari 2010 06:55
Albinomalar kallade Karrokaja för akvatiska grisar på rallyt, mycket träffande och bra.
#130 - 21 februari 2010 11:01
albino pansarmalar är ju bara för söta ! :)
#131 - 21 februari 2010 12:31
Albino pansarmalar ser mkt riktigt ut som små vidriga grisar som smittar ner akvariet med svininfluensan!!

Ni skulle hört min grymt övertygande ljudeffekt till dessa fula fiskar.
Mumin ballade nästan ur för det var så kul:)
#132 - 21 februari 2010 13:52
Jepp, det var klar smittorisk att stå bredvid Karrokaja, oink,oink.
#133 - 21 februari 2010 14:09
haha onik onik osthyvel... April låter bra för övrigt. har massa födelsedagar att fira nu i februari så jag är pank. ska kolla om jag kan hitta en flyttfirma som kan köra mitt Nya akvarium så att jag till nästa träff kan köpa på mej lite gottiga saker:)
#134 - 21 februari 2010 14:55
karrokaja skrev:
haha onik onik osthyvel... April låter bra för övrigt. har massa födelsedagar att fira nu i februari så jag är pank. ska kolla om jag kan hitta en flyttfirma som kan köra mitt Nya akvarium så att jag till nästa träff kan köpa på mej lite gottiga saker:)

Ifall du fortfarande har dina flytväxter, ta gärna med dig en del så tar jag dom av dig ;)
#135 - 21 februari 2010 15:19
Andrém skrev:
Ifall du fortfarande har dina flytväxter, ta gärna med dig en del så tar jag dom av dig ;)

Tänkte precis på det;) jodå dom är kvar... gillar dom skarp men inte när det blir för många så du kan få överflödet:)
#136 - 21 februari 2010 15:44
karrokaja skrev:
Tänkte precis på det;) jodå dom är kvar... gillar dom skarp men inte när det blir för många så du kan få överflödet:)

Najs, vad heter dom? köpte nyligen en burk med Salvinia Natans och dom verkar trivas riktigt bra, dom har redan börjat ge skott ^^

Är det något bestämt datum i April som jag har missat eller är det bara månaden April som är bestämt hittills?
#137 - 21 februari 2010 15:57
Nä, inget speciellt datum, men efter lön är ju ett taktiskt val......ja eller efter barnbidraget i mitt fall, mouaahahahah.
Då har det ju blivit varmt nog för takmonterade stolar....nej inte i taket, tokisar där, utan taket!! Så kan man spana på annat när man ändå är ute och åker....
#138 - 21 februari 2010 16:01
Mumin skrev:
Nä, inget speciellt datum, men efter lön är ju ett taktiskt val......ja eller efter barnbidraget i mitt fall, mouaahahahah.

Då har det ju blivit varmt nog för takmonterade stolar....nej inte i taket, tokisar där, utan taket!! Så kan man spana på annat när man ändå är ute och åker....

Haha, jag tar gärna en plats på taket isåfall ;) (nu antar jag att du menar på bilens tak)
#139 - 21 februari 2010 17:26
Andrém skrev:
Haha, jag tar gärna en plats på taket isåfall ;) (nu antar jag att du menar på bilens tak)

Ja jag tar gärna en plats på taket nära SnyggAndré *asg*

André Massor av växter lär du få i April då ;)
Vi hinner träffas innan dess, måste upp med ett akvarium på 160l till mamma, blir nog den 6.e mars. Hemma då?
#140 - 21 februari 2010 17:27
Peolpe People nån som hade plats för albinominigrisar??
#141 - 21 februari 2010 17:49
Nubi skrev:
Ja jag tar gärna en plats på taket nära SnyggAndré *asg*

André Massor av växter lär du få i April då ;)

Vi hinner träffas innan dess, måste upp med ett akvarium på 160l till mamma, blir nog den 6.e mars. Hemma då?

Hm, vad jag vet kommer jag vara kvar i Stockholm den 6:e men jag kan inte säga säkert.
#142 - 21 februari 2010 17:57
Sälj grisarna på Bollis!
#143 - 21 februari 2010 18:07
Andrém skrev:
Najs, vad heter dom? köpte nyligen en burk med Salvinia Natans och dom verkar trivas riktigt bra, dom har redan börjat ge skott ^^

Är det något bestämt datum i April som jag har missat eller är det bara månaden April som är bestämt hittills?

Ytväxterna heter Limnobium laevigatum.

S. Natans var ju coola.. men för mej räcker det med en sort leavigatum blir så stora och tar sån plats... dom tränger ut andmaten lite också:)

Inget bestämt datum bara april nångång... efter löning säger några och jag håller med;)
Du får en bunta när vi träffas då
Bilagor:
#144 - 21 februari 2010 18:10
hallå det är ju en månad mellan februari och april!!! MARS!! kan vi inte ta det då? eller missade jag nåt?
#145 - 21 februari 2010 18:11
Mumin skrev:
Sälj grisarna på Bollis!

Jobbar den dagen.
#146 - 21 februari 2010 19:06
karrokaja skrev:
Ytväxterna heter Limnobium laevigatum.

Jäklar vad snygga dom är. Dom verkar få riktigt långa rötter också, vilket är uppskattat, kommer bli en fin mix mellan S. Natans och sedan dina :)
#147 - 21 februari 2010 20:50
karrokaja skrev:
hallå det är ju en månad mellan februari och april!!! MARS!! kan vi inte ta det då? eller missade jag nåt?

Jag föreslog lördagen efter lön i mars, men många jobbar den dagen, sen är det ju nära Bollis också.
Nubi, släng in grisarna när du kommer upp till mor din, så säljer jag dem åt dig.
#148 - 22 februari 2010 13:55
Smart ide mumin, men jag jobbar nu 2 veckor i sträck, jag kommer inte upp innan den 6.e :(
Jag försöker se ljuset i tunneln. 2 heela veckor, olika skift, jobb VARJE Dag. långpannor på fre till mån. dvs fre 7-20 lör 7-20 sön 7-20 och mån 7-10.00.
Undrar hur trevlig jag lär bli.
#149 - 22 februari 2010 15:04
Bollis har auktion varje medlemsmöte så på nåt sätt ska det väl gå. Ses vi i slutet av april så kan jag ta dem till medlemsmötet i maj.
Du ska väl bara stå ut med dem så länge.......
Jag kan ha dem i skolan så länge.
#150 - 23 februari 2010 13:11
Mumin skrev:
Bollis har auktion varje medlemsmöte så på nåt sätt ska det väl gå. Ses vi i slutet av april så kan jag ta dem till medlemsmötet i maj.

Du ska väl bara stå ut med dem så länge.......

Jag kan ha dem i skolan så länge.

Hihi =) grisarna får gå så länge i 180l. De stör mig inte, blir lite skraj ibland på nätterna när de simmar som galningar mot rutan.
De är snälla mot fiskarna och snäckorna. Det är det viktigaste :D

Är det medlemsmöte en gång i månaden???
#151 - 23 februari 2010 13:56
Jajamensan, alltid första torsdagen i varje månad utom juli och augusti. Nyboda skola bakom Tyresö centrum. Börjar vid sjudraget och fika en kvart innan.
Sedan är det grill fest i Hagaparken på nationaldagen.
#152 - 23 februari 2010 15:18
Andrém skrev:
Jäklar vad snygga dom är. Dom verkar få riktigt långa rötter också, vilket är uppskattat, kommer bli en fin mix mellan S. Natans och sedan dina :)

Jodå dom kan få rediga rötter;) jag kliper av rötterna ibland när dom är FÖR långa:P
#153 - 23 februari 2010 21:17
Mumin skrev:
Jajamensan, alltid första torsdagen i varje månad utom juli och augusti. Nyboda skola bakom Tyresö centrum. Börjar vid sjudraget och fika en kvart innan.

Sedan är det grill fest i Hagaparken på nationaldagen.

Nyboda eleverna fick ALLTID en massa styk (snöbolls krig) av Stimmet eleverna, gissa vilken skola jag gick på ;)
Bilagor:
#154 - 23 februari 2010 22:43
Nyboda, nej jag bara skojar klart du gick på Stimmet!!
Själv gick jag i specialskola för vanartiga barn. Det hjälpte inte, jag är fortfarande inte riktigt klok.
#155 - 24 februari 2010 12:31
Mumin skrev:
Nyboda, nej jag bara skojar klart du gick på Stimmet!!

Själv gick jag i specialskola för vanartiga barn. Det hjälpte inte, jag är fortfarande inte riktigt klok.

Ahahaha!! :) Skulle oxå behövt gå i den skolan ;)
#156 - 24 februari 2010 15:03
Den skolan var riktigt kul, när man var less kunde man rymma genom fönstret på brandstegarna och sitta på taket, eller gå ner bland äppelträden och spela krocket. Eller driva den konventionelle skolvaktmästaren till vansinne.
Eller leta skatter på den enorma vinden med otroliga mängder konstiga prylar på.

Lärde sig särskilt mycket gjorde man inte....i alla fall inte vanliga skolkunskaper.
#157 - 24 februari 2010 15:05
Ahahaha!! Härligt, blev alla busschaffisar? ;)
#158 - 24 februari 2010 15:35
Nej, de flesta blev normala till slut........moouuaahahaha
#159 - 25 februari 2010 16:06
mumin skrev:
nej, de flesta blev normala till slut........moouuaahahaha

bahahahaha!!!
#160 - 3 mars 2010 11:25
Mumin! Jag lyckades byta skift! jag kommer på lördag, m pansarmalarna :D (OM mamma inte vill ha de) men jag kommer ialf :)
#161 - 4 mars 2010 07:52
JAAAAA!! Vad kul att du kommer. Då ska vi ha oseriösa hörnet nere hos mig!! Mouuuaaaahahaha!
#162 - 4 mars 2010 08:47
Hehe =) KUL!!!
jag kan inte stanna jääätte länge, morsan ska ha middag m bekanta och så oss barnen.
Men det ska bli kul att träffas igen :D
#163 - 6 mars 2010 14:03
Vill passa på o tacka Nubi för otroligt många olika varianter av vallisneria som jag fick av henne idag. Det har verkligen förgyllat mitt akvarium. Tack så mycket!! :D
#164 - 6 mars 2010 17:52
Har minst 2 påsar till av Vallor. De växter som ogräs!

Ta väl hand om mina snäcklingar ;)

Andrém skrev:
Vill passa på o tacka Nubi för otroligt många olika varianter av vallisneria som jag fick av henne idag. Det har verkligen förgyllat mitt akvarium. Tack så mycket!! :D
#165 - 6 mars 2010 18:03
självklart Lööve :) har ett till kar med BARA Valle (badrums 180l) som ska rensas ut på trista Valle.
Jag kommer ngn dag Promiss, men mr garra-rufa får bo hos dig ett tag till, för jag vill inte länga ner honom i 720l och sen stressa ihjäl honom när jag stänger ner det.
Är det ok om han får bo hos dig ett tag till? :)
Kjell Fohrman
Administrator
#166 - 6 mars 2010 18:11
Observera att det inte är tillåtet att annonsera i forumet (säljes, köpes, skänkes etc.)

Har ni "prylar" som ni behöver bli av med till era träffar så skicka pm om det istället för att ta upp det i forumet.
#167 - 6 mars 2010 18:12
ooooooooooooooops. Ditt fel Karro ;) *asg*
Kjell Fohrman
Administrator
#168 - 6 mars 2010 18:58
Nubi skrev:

Hon får bjuda mig på en bägare med tysk "saft" på nästa Tysklandsresa som kompensation:d
#169 - 6 mars 2010 19:22
Hon får bjuda mig på en bägare med tysk "saft" på nästa Tysklandsresa som kompensation:d

Vill du ha de i små shotsglad med;) :)
#170 - 6 mars 2010 19:38
Jaha, men tysk saft får man skänka minsann!!! Hmm......
Jag måste självklart med på nästa Tysklandsresa, det hör jag det!!
#171 - 6 mars 2010 20:16
Nubi skrev:

Blev inspirerad av andrém så man kan säga att det ursprungligen var hans fel:p

Men aquapapa kan få lite "saft" av mej om han vill...
Skickar en faktura sen;)
#172 - 6 mars 2010 20:17
Mumin skrev:
Jaha, men tysk saft får man skänka minsann!!! Hmm......

Jag måste självklart med på nästa Tysklandsresa, det hör jag det!!

Klart som korvspad att du ska med!!! så kan vi härma albino corrysar hela resan:) *oink, oink*
#173 - 6 mars 2010 20:26
karrokaja skrev:
Blev inspirerad av andrém så man kan säga att det ursprungligen var hans fel:p

Haha, jag tackade bara :p sa inget om försäljning etc så karro, fortfarande ditt fel :D
#174 - 7 mars 2010 20:17
Haha!
När blir nästa ZooRally!?!?
Mumin, när är nästa fiskauktion!?!?!?
#175 - 7 mars 2010 23:04
Nubi skrev:
Haha!

När blir nästa ZooRally!?!?

Mumin, när är nästa fiskauktion!?!?!?

ZooRally't är väl planerat i April vad jag har läst i tråden, inget specifikt datum än vad jag vet.

Nästa auktion är väl i september eller så enligt vad Mumin berättade för mig i lördags :)
#176 - 7 mars 2010 23:07
Andrém skrev:
ZooRally't är väl planerat i April vad jag har läst i tråden, inget specifikt datum än vad jag vet.

Nästa auktion är väl i september eller så enligt vad Mumin berättade för mig i lördags :)

Vad trist men tills september har väl du sparat ihop lite Cash ;)
#177 - 7 mars 2010 23:24
Nubi skrev:
Vad trist men tills september har väl du sparat ihop lite Cash ;)

Oja, det kan du räkna med :) Får hoppas jag har ett fast jobb då och kanske kan flytta hemifrån för akvariet kommer nog vara rätt fullt med fiskar tills september :p
#178 - 8 mars 2010 13:23
Andrém skrev:
Oja, det kan du räkna med :) Får hoppas jag har ett fast jobb då och kanske kan flytta hemifrån för akvariet kommer nog vara rätt fullt med fiskar tills september :p

Har du sånna planer ;) Kul!!
och kanske bil tilldess ;)
#179 - 8 mars 2010 13:34
Nubi skrev:
Har du sånna planer ;) Kul!!

och kanske bil tilldess ;)

Bil kommer det nog bli, körkort blir det tills sommarn i alla fall :)
#180 - 8 mars 2010 20:44
Bra, då är det jag som sitter på taket och jäser!!
Eller i alla fall på en litet flak bakefter.....
#181 - 8 mars 2010 20:48
Mumin skrev:
Bra, då är det jag som sitter på taket och jäser!!

Eller i alla fall på en litet flak bakefter.....

André får väl skaffa en Flakmoppe *asg* så kan vi sitta fram och jäsa :)
"snyggAndré" på en flakmoppe.....BHAHAHAHAAH!!
#182 - 8 mars 2010 20:48
Är det någon mer som är sugen på att sticka till Örebros Auktion som är den 20.e mars?
#183 - 8 mars 2010 21:44
Nubi skrev:
André får väl skaffa en Flakmoppe *asg* så kan vi sitta fram och jäsa :)

"snyggAndré" på en flakmoppe.....BHAHAHAHAAH!!

vare inte vi som skulle till tyskland på flakis?? JAG kör!! Muahahahaha!!:D
#184 - 10 mars 2010 15:12
karrokaja skrev:
vare inte vi som skulle till tyskland på flakis?? JAG kör!! Muahahahaha!!:D

Tänkte vi kunde vara FLER :D Hur coolt vore inte det, flakmoppe gänget på 10 st 'skratt*
#185 - 11 mars 2010 08:12
Om vi ska åka flakmoppe så ska vi ha sådana där vindstrutar för ansiktet också, de är bara så totalt coola.
Fast flakmoppe låter som semester......
#186 - 11 mars 2010 14:21
Mumin skrev:
Om vi ska åka flakmoppe så ska vi ha sådana där vindstrutar för ansiktet också, de är bara så totalt coola.

Fast flakmoppe låter som semester......

Haha sån tratt som fångar in småflugor. YES :D Perfekt!
#187 - 15 mars 2010 01:39
Nubi skrev:
Är det någon mer som är sugen på att sticka till Örebros Auktion som är den 20.e mars?

Jag funderar på att åka, men vi får se hur det artar sig. Jag må vara en total nybörjare, men akvariehållning är så trevligt och intressant!:d
#188 - 15 mars 2010 09:27
Kan inte åka, jag jobbar långpanna i helgen *snyft*

Kolla in en snygg fisk! någon som sett de irl?
http://zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1469
Kjell Fohrman
Administrator
#189 - 15 mars 2010 11:48
Nubi skrev:
Kolla in en snygg fisk! någon som sett de irl?

http://zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1469

Ansjo tog ju fotot så han har nog sett den;), men han tog fotot på Duisburg-mässan i Tyskland. Jag har också något foto på arten men det är också taget på någon mässa
#190 - 15 mars 2010 12:16
Ansjo tog ju fotot så han har nog sett den;), men han tog fotot på Duisburg-mässan i Tyskland. Jag har också något foto på arten men det är också taget på någon mässa

Neeet! :) någon som HAR den kanske man ska fråga *leR*
#191 - 17 mars 2010 09:25
Nästa Rallyträff blir i April, men när förslag ngn?
#192 - 17 mars 2010 09:47
Nubi skrev:
Neeet! :) någon som HAR den kanske man ska fråga *leR*

du frågade fört om någon SETT den:p:p

Nej tyvärr... men var det inte den som hängde i en kub på mässan i tyskland?
Alltså denna gången...?
Den bilden som kjell såg och försökte läsa texten "upp och ned", "bak och fram" + "spegelvänt"?? och så såg man R söta nylle genom glaset också...
Jo det var nog dom:):p
#193 - 17 mars 2010 13:46
Jag vill ha ett zoorace NU!!

Nu på stört!! jag vill shoppa det där, en såm, kanske en till, alltid bra med ett lager om nåt skulle hända. Och en sån där MÅSTE jag ha!!!

Fann!!!
#194 - 17 mars 2010 18:55
Jag är också rätt sugen på ett nytt rally, fast just nu är kassan lite skral. Men jag är ledig varenda lördag och söndag, så kom igen.
#195 - 17 mars 2010 20:17
Rally klapp klapp klapp!
#196 - 17 mars 2010 21:17
1 april är det medlemsmöte hos Bollis, så det går inte, men ni som jobbar helger måste komma med förslag!!
#197 - 18 mars 2010 12:17
karrokaja skrev:
du frågade fört om någon SETT den:p:p

Nej tyvärr... men var det inte den som hängde i en kub på mässan i tyskland?

Alltså denna gången...?

Den bilden som kjell såg och försökte läsa texten "upp och ned", "bak och fram" + "spegelvänt"?? och så såg man R söta nylle genom glaset också...

Jo det var nog dom:):p

Måste jag ha missat, skicka länk :D
#198 - 18 mars 2010 12:20
bläddrar i almanackan
Just pick one 3-4/4....10/4....17-18/4 (som det ser ut just nu)

Var snabba med att välja en dag, :D
#199 - 18 mars 2010 12:27
Nubi skrev:
bläddrar i almanackan

Just pick one 3-4/4....10/4....17-18/4 (som det ser ut just nu)

Var snabba med att välja en dag, :D

Inte 10e för mig [:-23]
#200 - 18 mars 2010 12:28
Bäst kanske är en lördag. Alla affärer är då öppna.
3 eller 17.e april.
#201 - 18 mars 2010 15:59
Tredje!! så snabbt som möjligt!!!!!

Tredje, tredje, tredje!! då ska toni med också!
#202 - 18 mars 2010 20:57
Tredje april är påskafton så ska vi köra rally den dagen så vore det bra om någon kollar om affärerna vi vill till är öppna. Någon frivillig?
Jag är ledig så för min del går det bra. Dessutom ids jag väl inte fira påsk så det stör. Påskägg och påskmust, sen räcker det för mig.
24 kan jag inte får då är jag bjuden på disco!!
#203 - 18 mars 2010 21:04
Mumin skrev:
Tredje april är påskafton så ska vi köra rally den dagen så vore det bra om någon kollar om affärerna vi vill till är öppna. Någon frivillig?

Själv jobbar jag på "Lilla Stockholm" (hundutställning) den dagen men å andra sidan finns det inget jag behöver så kör ett rally om ni vill! Jag kanske kan hänga på nästa gång :)

Hälsningar
Jennifer
#204 - 18 mars 2010 21:04
Mumin skrev:

Jag är ledig så för min del går det bra. Dessutom ids jag väl inte fira påsk så det stör. Påskägg och påskmust, sen räcker det för mig.

24 kan jag inte får då är jag bjuden på disco!!

Kanske är bra med en lista på affärer vi ska besöka isåfall.

Jag vet att akvarielagret har öppet, dom har ju öppet 365 dagar om året. Bromma Zoo lär också ha öppet.

Jag kan nog också den helgen, firar inte påsk eller så så allt är fritt fram för min del.
#205 - 18 mars 2010 21:54
jenmad skrev:
Själv jobbar jag på "Lilla Stockholm" (hundutställning) den dagen men å andra sidan finns det inget jag behöver så kör ett rally om ni vill! Jag kanske kan hänga på nästa gång :)

Hälsningar

Jennifer

Kan följa med för att umgås och ha kul med folk från forumet och inte bara för att handla ;) rallyn är ju inte ofta så man får ju hänga med när man kan!
#206 - 18 mars 2010 22:01
Åh, det blir kanske Örebro för min del trots allt då min mor och far ska dit på trädgårdsmässan!
#207 - 18 mars 2010 22:13
3:e är det påsk då?? FAN!!

Så här är det va! jag och min feta, tyska familj har värsta mastodontfirandet på påsk
Så jag kan nog inte följa med faktiskt... men skit i det! det kommer fler zoorace som jag hakar på;)
#208 - 18 mars 2010 22:29
Vad brukar dyka upp på auktionerna?
#209 - 19 mars 2010 19:43
Har aldrig varit på Örebros auktioner, men det mesta kan nog komma att dyka upp.
Jamen , visst kan vi köra i påsk, vilka kommer då?
Själv ska jag väl inte ha något speciellt men det är kul att umgås.
Ska vi ha ett till rally i vår eller ska vi lägga det senare?
Nubi har föreslagit några andra datum, titta på dem. Ju fler desto roligare.
#210 - 19 mars 2010 20:55
Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!!
Kan inte 3.e :( *morr* uppsatt på natt. Bra att titta på BAKSIDAN av ett A4 papper oxå.
#211 - 20 mars 2010 00:28
Jamen, det verkar inte vara så värst många som kan så vi tar väl ett annat datum!
Välj!
#212 - 20 mars 2010 00:37
Synd bara att det är så drygt att pendla till Stockholm härifrån, annars skulle jag garanterat vara med på ett hörn! Dock säger min extremt lilla kassa "Nej!!!"
#213 - 20 mars 2010 09:29
Lifta! Eller Swebus?
Klart du ska komma. En rapport från Örebro vill vi ha också.
#214 - 20 mars 2010 18:52
Mumin skrev:
Lifta! Eller Swebus?

Klart du ska komma. En rapport från Örebro vill vi ha också.

Tyvärr hann vi (familjen och jag) inte till Örebro i tid. Vi åkte förbi Fellingsbro först för att kolla in motorcykel åt min bror, det slutade med att köpte sin första mc och det drog ut på tiden. Men gkad för hans skull är man! :D

Vem vet, vem vet... ;)
#215 - 20 mars 2010 20:46
Vad bra att ni inte hann ;) För då sparade du pengar till Rallyt i Stockholm ;) *heehhe* Självklart ska du vara med!!

Tyvärr hann vi (familjen och jag) inte till Örebro i tid. Vi åkte förbi Fellingsbro först för att kolla in motorcykel åt min bror, det slutade med att köpte sin första mc och det drog ut på tiden. Men gkad för hans skull är man! :D

Vem vet, vem vet... ;)
#216 - 20 mars 2010 21:17
Det skulle ju vara jättekul, men vilket datum blir det? Håller ni kvar på den 3:e?
#217 - 21 mars 2010 07:27
3.e kan jag inte.... återkommer :D
#218 - 21 mars 2010 11:39
Nej, det blir inte den tredje, eftersom så många inte kunde.
[COLOR=Red][SIZE=5]Kolla nu era almanackor och kom med förslag.[/SIZE][/COLOR]
En lördag är väl bra eftersom det ju kan hända att nån affär har stängt på söndagar.
Dessutom skulle jag vilja föreslå att vi träffas lite tidigare, så att vi är vid första affären vid tio när de öppnar, så vi hinner det vi vill utan stress.
Sen en sen lunch nånstans innan vi skiljs, Föreslår fortfarande Palmyra Kebab i Årsta.
Frysväska obligatoriskt!!!
#219 - 21 mars 2010 11:47
Frågan är bara vad man skulle köpa?
Filter är lite för dyra för mig i nypris, men jag skulle gärna ha ett till i karet. Lysrör till Juwel är nog svårt att hitta då jag ska införskaffa Seras eller/och Dennerles rör. Rötter och sten är lite jobbigt att släpa på men det går. I fiskväg vet jag inte men kanske någon mal eller räkor?

Ja du....
#220 - 21 mars 2010 12:24
Men, snälla man åker för nöjes skull också, och det trevliga sällskapet!!
#221 - 21 mars 2010 12:29
Mumin skrev:
Men, snälla man åker för nöjes skull också, och det trevliga sällskapet!!

Självklart! Menade inte så utan bara att det finns så mycket jag vill köpa men begränsad kassa till det... :(
#222 - 21 mars 2010 13:20
Välkommen i gänget!!
#223 - 21 mars 2010 18:00
Vet att det är i sista minuten men hur har alla det den 27.e? Tittar i almanackan och ja är LEDIG den 27.e *doing the happy dance*
#224 - 21 mars 2010 18:01
Kanske kanske! :)
#225 - 21 mars 2010 18:07
Sambon ska supa med ett gäng vänner på fredagen så jag misstänker att han ligger bakis och skakis på lördagen *Jippy* hahaha.
Det finns vissa saker man helt gör UTAN sambon ;)
#226 - 21 mars 2010 18:21
Nubi skrev:
Vet att det är i sista minuten men hur har alla det den 27.e? Tittar i almanackan och ja är LEDIG den 27.e *doing the happy dance*

We doing the happy dance together baby!!:d
#227 - 21 mars 2010 20:50
karrokaja skrev:
We doing the happy dance together baby!!:d

[:-76][:-76][:-76][:-76][:-76]
*happydance*
#228 - 21 mars 2010 21:22
Nubi skrev:

Om man tittar på sidan 6 i den här tråden så kan man se att vi försökte den 27 mars, men se då skulle Nubi jobba den helgen, så det vurte inget av det.
Hur har du det med schemat, egentligen?

Men jag är ledig, vad jag vet, och kommer det några fler så kör vi väl!

Anmäl er i tråden så vi vet.
#229 - 22 mars 2010 11:11
Jag var inte ledig på sidan 6, men NU e jag ledig :) så blire när man är timanställd och ordinarie blir friska.
Tjihoooo, har tom skrivit på jobbetsss almanackor: DAYA KAN EJ JOBBA. ÄR I STOCKHOLM, STÖR EJ, HEMMA IGEN PÅ SÖNDAG KVÄLL
#230 - 22 mars 2010 16:47
Lördag den 27e är jag ledig vad jag vet så det är grönt för mig med :)
#231 - 22 mars 2010 16:58
Jag firar en polares födelsedag på fredag så jag vetefasen om jag är i annat skick än sängbakis på lördag :-) Jag återkommer med definitivt beslut i frågan..
#232 - 22 mars 2010 17:04
Nubi skrev:
Jag var inte ledig på sidan 6, men NU e jag ledig :) så blire när man är timanställd och ordinarie blir friska.

Tjihoooo, har tom skrivit på jobbetsss almanackor: DAYA KAN EJ JOBBA. ÄR I STOCKHOLM, STÖR EJ, HEMMA IGEN PÅ SÖNDAG KVÄLL

Haha!! det ska jag skriva på anslagstavlan i ica:) så att ingen ringer:d
#233 - 22 mars 2010 20:27
JIPPPY!!!!!
avslutat min låååååååååååååånga arbetspass :) Nu jobbar jag bara på ons och tors :) *doing the happy dance*
#234 - 22 mars 2010 20:53
LLL skrev:
Jag firar en polares födelsedag på fredag så jag vetefasen om jag är i annat skick än sängbakis på lördag :-) Jag återkommer med definitivt beslut i frågan..

Herregud, vad är en fest på slottet mot ett akvarierally??!!?;):D
#235 - 23 mars 2010 10:26
Mumin skrev:
Herregud, vad är en fest på slottet mot ett akvarierally??!!?;):D

Håller med. Slösa pengar på alkohol som försvinner i kroppen än spendera pengar på fiskar, som inte försvinner i kroppen ;)
Jag skulle välja akvarierallyt *fniss*
#236 - 23 mars 2010 10:53
Nubi skrev:
Håller med. Slösa pengar på alkohol som försvinner i kroppen än spendera pengar på fiskar, som inte försvinner i kroppen ;)

Jag skulle välja akvarierallyt *fniss*

Haha jag har ändå fullt i alla kar :-) Men snart får jag hem mitt nya Juwel och då jääklar!
#237 - 23 mars 2010 13:46
LLL skrev:
Haha jag har ändå fullt i alla kar :-) Men snart får jag hem mitt nya Juwel och då jääklar!

Hahah :) Förstår INTE vad du menar ;)
#238 - 23 mars 2010 18:55
Okej people! Dags att samla ihop oss, Vart ska vi på lördag, vart ses vi?
Vem har bil?
förslag, vi börjar på CRT :D som ligger borta vid Brandbergens industri. Så kan Karro få sina pansarmalar oxå :D

JAg har bil, plats för 3 och jag åker från Tyresö.
#239 - 23 mars 2010 19:10
Jag har ju inte alls bestämt mig än om jag ska med, men vart ska man ta sig för att möta upp utifall att?
#240 - 23 mars 2010 19:14
Jag har ju inte alls bestämt mig än om jag ska med, men vart ska man ta sig för att möta upp utifall att?

hmm... ja, enklaste är centralen, du åker väl tåg till stockholm?
Eller flemmingsberg...
#241 - 23 mars 2010 19:32
06:53 Västerås C &#8211; 07:53 Stockholm C
SJ, Regional, 711
Ungdom 20-25 1
2 klass 59 SEK
Kan inte ombokas 0 SEK
Summa 59 SEK
Stockholm C &#8211; Västerås C lördag, 27 mars, 18:07 Ta bort
18:07 Stockholm C &#8211; 19:00 Västerås C
SJ, Regional, 20756
Ungdom 20-25 1
2 klass 95 SEK
Kan inte ombokas 0 SEK
Summa 95 SEK

ATT BETALA 154 SEK

Helt otroligt, resa med bussen mellan Surahammar och Västerås t&t kostar mig 108kr och tåg 80kr. Det blev billigare än jag trott, dock med "intressanta" tider. Vilka tider planeras?
#242 - 23 mars 2010 19:54
Tror vi vill dra igång vid 10 snåret.
Då hinner man med lite, lite mat och lite till... eller allt på sturt och sen mat och sen hem.
Men det kan man ju lägga upp då.

Jag vill i allafall komma igång vid 10;)
#243 - 23 mars 2010 19:57
Då fungerar kanske mina tågtider? 7-18 blir en lång dag, men det blir nog hysat bra.
#244 - 23 mars 2010 20:38
Då fungerar kanske mina tågtider? 7-18 blir en lång dag, men det blir nog hysat bra.

kommer också ligga på dom tiderna om jag inte får skjuts av nån eller så.. tågtiderna från järna är minst sagt fuckuppade
#245 - 23 mars 2010 20:38
Jag hakar gärna på i din bil Nubi, så det är upp till dig vart du vill att jag ska hoppa på :p är ju ledig hela lördagen så det är fritt fram att bestämma :)

Eftersom vi besökte Akvarielagret, bromma zoo, södermalms akv. affär/butik samt akvarieleasing förra gången så kanske vi ska börja med antagligen Fridhemsplans butiken (vet inte exakt vad den heter) Hornbach (?) och sen fanns det väl någon borta vid liljeholmen också eller kommer jag bara ihåg fel?

Annars kan vi ju göra några återbesök hos dom vi har hos i det första rally, mig kvittar det ^^
#246 - 23 mars 2010 20:39
karrokaja skrev:
kommer också ligga på dom tiderna om jag inte får skjuts av nån eller så.. tågtiderna från järna är minst sagt fuckuppade

Tider finns det gott om för mig (om tågen går) men överkomliga priser är det ont om!
#247 - 23 mars 2010 20:43
Det är annars ingen som åker förbi V:ås/Surahammar? Jag loooovar att inte sitta och nynna irriterande hela resan! ;)
#248 - 23 mars 2010 20:53
Det är annars ingen som åker förbi V:ås/Surahammar? Jag loooovar att inte sitta och nynna irriterande hela resan! ;)

Du kanske kan ta dej till strängnäs och åka med nubi??
#249 - 23 mars 2010 20:57
karrokaja skrev:
Du kanske kan ta dej till strängnäs och åka med nubi??

Minst dubbla åktiden och två byten från Västerås, det blir nog att åka direkt i så fall! ;)
#250 - 23 mars 2010 21:00
Hade gärna följ med me har tyvärr lovat att hjälpa grannen att flytta på lördag.....men men får se det från den ljusa sidan ja spar ju en massa pengar :p
#251 - 23 mars 2010 22:53
Då blir det om jag räknat rätt, Nubi, Karrokaja, Andrém, Visual Darkness och jag, dvs fem personer. Eventuellt skulle LLL komma också.
Jag får in sju pers i min bil, om ni nu vill ha gamla tanter med:confused:, och om vi vill åka till samma ställen samtidigt.

Om Karrokaja vill så kan du ju komma till Huddinge som sist, vi kan hämta LLL och sedan Andrém vid Södra station, så direkt ut till Tyresö och Nubi, för Tyresö centrum och Crt. Sen kan vi ju ta Hornbach innan Fridhemsplan och Vinsta i Vällingby, och vad vi sen hinner med.
Visual, du kan ta pendeln ut till mig så slipper du gå och vanka på Centralen i två timmar om du vill, annars hämtar vi dig i stan, vilket som.

Och så finns det ju då en eller två platser kvar i min bil plus att Nubi också har bil, så finns det fler som vill så passa på att hänga med!! Anmäl er i tråden.
#252 - 23 mars 2010 23:02
Det är inte säkert att jag kommer med, men jag överväger det verkligen så vi får se de närmaste dagarna (kanske imorn!). Om inget dyker upp så verkar det bli en riktigt rolig söndag.

Jag har inte gjort Stockholm på extremt länge! inte varit runt i staden iaf.
#253 - 23 mars 2010 23:16
Det är inte säkert att jag kommer med, men jag överväger det verkligen så vi får se de närmaste dagarna (kanske imorn!). Om inget dyker upp så verkar det bli en riktigt rolig söndag.

Jag har inte gjort Stockholm på extremt länge! inte varit runt i staden iaf.

Den 27 är på lördag!
#254 - 23 mars 2010 23:28
Mumin skrev:
Den 27 är på lördag!

Jag vet, jag vet....
Men jag är en trög person med beslutsångest! ;)
#255 - 24 mars 2010 09:55
Mumin, OM det är så att det finns plats i minivanen så är jag glad om jag slipper köra :D. så kan sambon göra vad han vill när han vaknar om han vaknar på lördag *heheh*
Tyresös djurmagasin finns, de har bra fiskar och överkompligt pris :D dit kan vi väl samlas kl 10???

André - du kan väl sova över hos FV ;) så har du det nära till Tyresö Centrum :)

VD - Man lever bara EN GÅNG! och jag kan garantera dig att du kommer bli avis på våra bilder som dyker upp efter lördagens bravader :D
Klagar du på en dag som ser ut 7-18? Min arbetshelg ser ur 7-20! och då ingår inte ett glatt kärringsgäng :D

Karro du har väl med dig kameran? :D

Jag skulle vilja hitta en Nigerian Red hona till min hane :)
Om de inte har kanske en vanlig palettciklid funkar...ngn som vet?

Min önskelista: Borneosucker, häxmalar (beroende på prris) En Nigerian Red hona till min hane. (honan från Tyskland dog :( ) Någon som vet om en vanligt Palettciklid funkar?
#256 - 24 mars 2010 10:00
Nubi skrev:

VD - Man lever bara EN GÅNG! och jag kan garantera dig att du kommer bli avis på våra bilder som dyker upp efter lördagens bravader :D

Klagar du på en dag som ser ut 7-18? Min arbetshelg ser ur 7-20! och då ingår inte ett glatt kärringsgäng :D

Haha, jag är dålig på marathonshopping serru. ;)
#257 - 24 mars 2010 10:02
Min Önskelista:
- En hel del
- En hel del till
- Ett par saker
- Mycket
- Något
- Några saker

;)
#258 - 24 mars 2010 10:03
Vi lämnar aldrig någon efter :)
Maratonshopping vart fick du det ifrån ?
Haha, jag är dålig på marathonshopping serru. ;)
#259 - 24 mars 2010 10:07
Nubi skrev:
Vi lämnar aldrig någon efter :)

Maratonshopping vart fick du det ifrån ?

Jag har iiingen aning om hur länge man brukar åka runt, men över en timme så börjar det bli maraton. ;)
Fast nu gäller det fiskar och då är det nemas problemas! Hur brukar "schemat" se ut för rally? Jag är är ny och oerfaren här!:confused:
#260 - 24 mars 2010 10:08
Det vet ingen :D Go with the flow bara, så gör jag
Jag har iiingen aning om hur länge man brukar åka runt, men över en timme så börjar det bli maraton. ;)

Fast nu gäller det fiskar och då är det nemas problemas! Hur brukar "schemat" se ut för rally? Jag är är ny och oerfaren här!:confused:
#261 - 24 mars 2010 10:13
Nubi skrev:
Mumin, OM det är så att det finns plats i minivanen så är jag glad om jag slipper köra :D. så kan sambon göra vad han vill när han vaknar om han vaknar på lördag *heheh*

Tyresös djurmagasin finns, de har bra fiskar och överkompligt pris :D dit kan vi väl samlas kl 10???

André - du kan väl sova över hos FV ;) så har du det nära till Tyresö Centrum :)

Karro du har väl med dig kameran? :D

Jag skulle vilja hitta en Nigerian Red hona till min hane :)

Om de inte har kanske en vanlig palettciklid funkar...ngn som vet?

Min önskelista: Borneosucker, häxmalar (beroende på prris) En Nigerian Red hona till min hane. (honan från Tyskland dog :( ) Någon som vet om en vanligt Palettciklid funkar?

Var den fråga eller??
Jag är inte mej själv utan kamera:p

klart som korvspad att VD ska med!! vafan tänker du på???

Min önskelista...
Ehrem vet inte... haha! kanske lite växter eller nåt. 200 litarn är full.
Men 30 litarn kanske vill ha sej lite räkor, galaxy:D
#262 - 24 mars 2010 10:14
Nubi skrev:
Det vet ingen :D Go with the flow bara, så gör jag

Nu blev jag tvungen att lyssna på Queens of the Stone Age!

Frågan är om jag vågar boka biljetter nu med tanke på att jag är sjuk, men det borde ju gå över...
#263 - 24 mars 2010 10:15
Jag känner tusen armar som drar mig till Stockholm just nu! :D
#264 - 24 mars 2010 10:36
Inget kom nu :(
#265 - 24 mars 2010 13:22
Gogogogo to stockholm. så länge du inte sjukar ner mig ;)
#266 - 24 mars 2010 13:25
Hmmm...funderar på om man kanske ska köpa en såndär *piip*pump LLL och Andrém vilken P U M P jag menar *heheeh*
#267 - 24 mars 2010 17:05
Nubi skrev:

Det skulle jag vilja göra, men tyvärr åker tjejen till hennes pappa under denna kommande helg så det funkar inte :( annars hade det varit ett givet alternativ!
#268 - 24 mars 2010 17:08
Andrém skrev:
Det skulle jag vilja göra, men tyvärr åker tjejen till hennes pappa under denna kommande helg så det funkar inte :( annars hade det varit ett givet alternativ!

Trist för snyggAndré ingen hankypanky i helgen *asg*
#269 - 24 mars 2010 17:11
Nubi skrev:
Trist för snyggAndré ingen hankypanky i helgen *asg*

Hahah kändes nästan givet att du skulle skriva något sådant :p jag tar o laddar inför nästa helg istället ^^
#270 - 24 mars 2010 17:12
Andrém skrev:
Hahah kändes nästan givet att du skulle skriva något sådant :p jag tar o laddar inför nästa helg istället ^^

Haha, sjävklart en sådan kommentar måste man få slänga ut sig *höhöhö*
#271 - 24 mars 2010 19:49
Ja, det finns plats i vanen, naturlich, ach so!
Ja, Tyresö centrum klockan tio verkar bra.
Jag åker från Huddinge och kan svänga om stan som jag skrev förut, VD är så välkommen på andra frukost om han vill, det som är maraton med ett akvarierally är garvandet, inga problem. Skicka ett Pm tikll nån av oss med ett mobilnummer så vi kan nå dig på lördag morgon. Ni andra får höra av er var ni vill hoppa på garvomobilen.
#272 - 24 mars 2010 20:17
Jag hoppar gärna på i stan, vid stockholms södra där ni släppte av mig förra gången eller något annat ställe. Något förslag Mumin?
#273 - 24 mars 2010 21:40
Jag har fått i mig mat och fått behålla den, det bådar gott! :D
#274 - 24 mars 2010 21:52
Stockholm södra blir bra, halv tio, tjugo i tio så där, blir väl bra.
#275 - 25 mars 2010 01:50
Nu är resan bokad!
Jag kommer fram vid Stockholm C 07.53 och åker hem därifrån 18.07.

Jag tog dock ombokningsbart utifall att tiderna skulle vara dumma eller vid ev. förseningar (då det kan löna sig).
#276 - 25 mars 2010 08:14
Mumin skrev:
Ja, det finns plats i vanen, naturlich, ach so!

Ja, Tyresö centrum klockan tio verkar bra.

Jag åker från Huddinge och kan svänga om stan som jag skrev förut, VD är så välkommen på andra frukost om han vill, det som är maraton med ett akvarierally är garvandet, inga problem. Skicka ett Pm tikll nån av oss med ett mobilnummer så vi kan nå dig på lördag morgon. Ni andra får höra av er var ni vill hoppa på garvomobilen.

Garvobilen kl 10 i tyresö Centrum :) *jiiiiiiippy!*
#277 - 25 mars 2010 08:15
Nu är resan bokad!

Jag kommer fram vid Stockholm C 07.53 och åker hem därifrån 18.07.

Jag tog dock ombokningsbart utifall att tiderna skulle vara dumma eller vid ev. förseningar (då det kan löna sig).

Tre tanter och två pubertets pöjkar *asg* Denna lördag kan inte bli bättre!
#278 - 25 mars 2010 08:32
Phula tanters drömlördag...........*lol*
#279 - 25 mars 2010 11:11
Mumin skrev:
Phula tanters drömlördag...........*lol*

Eller mardröm? ;)
#280 - 25 mars 2010 19:53
Jippy! Avslutad arbetspass :D Nu är det långledigt tom tisdag *doing the happy dance*
#281 - 25 mars 2010 20:50
Eller mardröm? ;)

Aber nein, wir sint gut mit der discipliiiiin...njjjjahahaha
#282 - 25 mars 2010 21:04
Ja woll meiner schönen Damen! ;)
#283 - 26 mars 2010 12:32
A vad fan! sluta upp med tyskan man fattar ju inget *avis* ;)
#284 - 26 mars 2010 12:38
Tjihooo En natt kvar. Undrar hur fräsh jag kommer känna mig imorgon, ska nämligen på fest kväll, sambons bilklubb. Måste se representabelt ut *höhöhö*

Skiter i om jag bara får 0 timmar sömn, jag ska med på akvarierallyt :D
#285 - 26 mars 2010 15:04
Mumin skrev:
Aber nein, wir sint gut mit der discipliiiiin...njjjjahahaha

Ja woll meiner schönen Damen! ;)

Hahaha!!!
#286 - 26 mars 2010 16:27
Här får ni ngt att skratta åt :D
" target="_blank">
#287 - 26 mars 2010 16:39
Nubi skrev:

" target="_blank">

Skönaste!!:d
#288 - 26 mars 2010 16:41
Hehehe :) Fast det är ju mest jag som ylar

karrokaja skrev:
Skönaste!!:d
#289 - 26 mars 2010 18:16
Nubi skrev:

" target="_blank">

Vilken duett! :D
#290 - 26 mars 2010 19:07
Dåliga nyheter :( jag kanske inte kommer med imorgon pga att jag har fått återfall av halsfluss :/ samt att jag har feber och känner mig riktigt hängig.

Mumin, kan du säga vilken utgång jag ska möta er vid ifall jag kommer imorgon? Stationen är ju så jäkla lång :)

Ifall jag inte är där imorgon, halv 10 (?), så kan ni åka utan mig. Kommer även sms:a imorgon hur det blir :)
#291 - 26 mars 2010 19:26
Jag kommer gå tvärvilse då jag aldrig varit på stationen, men jag är ju där i gooood tiiiiid. ;)
Inte många timmar kvar nu och frågan är om man ska ha med sig något som t ex frysbox?

Hoho, ska bli kul! :D
#292 - 26 mars 2010 20:37
Andrém skrev:
Dåliga nyheter :( jag kanske inte kommer med imorgon pga att jag har fått återfall av halsfluss :/ samt att jag har feber och känner mig riktigt hängig.

Mumin, kan du säga vilken utgång jag ska möta er vid ifall jag kommer imorgon? Stationen är ju så jäkla lång :)

Ifall jag inte är där imorgon, halv 10 (?), så kan ni åka utan mig. Kommer även sms:a imorgon hur det blir :)

Utgången mot Rosenlundsgatan!! Du ska sitta i första vagnen.
Krya på dig så att VD slipper bli ensam.....
#293 - 26 mars 2010 20:37
är det planer på att ta sej till akvarielagret också??
För det skulle vara grymt, för det första blir man aldrig trött av att vara där och för det andra så ska jag kanske träffa marnat där och ta hans långsträckta pansarmalar;)
#294 - 26 mars 2010 20:38
Jag kommer gå tvärvilse då jag aldrig varit på stationen, men jag är ju där i gooood tiiiiid. ;)

Inte många timmar kvar nu och frågan är om man ska ha med sig något som t ex frysbox?

Hoho, ska bli kul! :D

Tänker du köpa fisk eller växter så är en frysväska ingen dum idé alls.
Har du bestämt sig om du kommer ut till mig, eller om du bara ska softa på Centralen (tråkigt)?
#295 - 26 mars 2010 20:45
Mumin skrev:
Utgången mot Rosenlundsgatan!! Du ska sitta i första vagnen.

Krya på dig så att VD slipper bli ensam.....

Sitta i första vagnen? Spelar det så stor roll? :confused:
Hoppar jag av på centralen borde jag kunna komma rätt förr eller senare. ;)
Jag hoppas bara tåget kommer fram i tid, men i och med att det står 07.53 så klara man iaf de där entimmesförseningarna.

Jag lider verkligen med alla sjuklingar efter min sjuklingvecka!

Tror ni man klarar att ev. köpa fiskar eller liknande utan kylbox? Jag tänkte ta en ryggsäck som jag yller upp med filt eller något i så fall.
#296 - 26 mars 2010 20:51
Mumin skrev:
Tänker du köpa fisk eller växter så är en frysväska ingen dum idé alls.

Har du bestämt sig om du kommer ut till mig, eller om du bara ska softa på Centralen (tråkigt)?

Mitt internet segar så du hann före mig med inlägget. ;)

Hmm, får se om jag kan få fram något bra att frakta i, man vet ju aldrig om man handlar!

Jag funderar på att komma till dig, ska jag ta mig ut till södra eller kommer du förbi? Känns som att det blir en hel del fram och tillbaka för dig då. Det är synd att det är så långt att gå trots att tågresan är på bara någon minut.
#297 - 26 mars 2010 21:26
Mitt internet segar så du hann före mig med inlägget. ;)

Hmm, får se om jag kan få fram något bra att frakta i, man vet ju aldrig om man handlar!

Jag funderar på att komma till dig, ska jag ta mig ut till södra eller kommer du förbi? Känns som att det blir en hel del fram och tillbaka för dig då. Det är synd att det är så långt att gå trots att tågresan är på bara någon minut.

Nja, det tar tio minuter med pendeln från Centralen ut till mig, men det är inga problem, hör av dig när du kommer.
Det är Andrém som ska sitta i första vagnen på pendeln.

Det är klart att vi svänger förbi Akvarielagret eftersom VD kommer. Han kan ju inte åka till Stockholm utan att åka till Sveriges bästa akvariebutik??!!
#298 - 26 mars 2010 21:28
Och garvomobilen är tvättad med extra avfettning och dammsugen inuti. Fick ut ett par deciliter grus. Så vi åker med klass.
#299 - 26 mars 2010 21:39
Mumin skrev:
Nja, det tar tio minuter med pendeln från Centralen ut till mig, men det är inga problem, hör av dig när du kommer.

Det är Andrém som ska sitta i första vagnen på pendeln.

Det är klart att vi svänger förbi Akvarielagret eftersom VD kommer. Han kan ju inte åka till Stockholm utan att åka till Sveriges bästa akvariebutik??!!

Jag är lite trög men är inte det här vad jag ska med:
08:12 Stockholm Centralstation
08:15 Stockholm Södra station
Tåg SL 2715 Södertälje centrum

Eller är det ett annat jag ska på?

Andreas - Byfånen från SURA ;)
#300 - 27 mars 2010 18:03
HEj gänget!! Tusen tusen tack för idag! Var riktigt trevligt!! kände mig lite ur form, kanse beror det på mina 4 timmar sömna ja fick.
Kul att VD fick se Akvarielagret oxå :) Och svettas *hehehe*

Paletthonan var inte sen med att visa hur mkt hon gillade Paletthanen. Blir blattebarn inom en viss framtid
#301 - 27 mars 2010 19:06
Ja, det var riktigt kul med ett rally igen, synd att inte fler kunde vara med. Hur är det med halsflussen Andrém?
Nu har vi snart bara hälften kvar av Stockholms bättre akvarieaffärer, men några rally till ska vi nog ordna.
Eller ska vi ta en Mumin-chillout? Grilla, bada i guldfiskdammen, titta på mina Venesuela black-yngel?
Liiite varmare kanske, men sen så!

Hur gick det med tågresan hem VD?
Galaxerna var slut, snyft så det blev Amano och golden nugget istället.
#302 - 27 mars 2010 19:11
Mumin: Mumins chillout låter UNDERBART....när det blir lite, bara pytte lite varmare ;)
Bada i guldfiskdammen hoppar jag över, jag är en badkruka. Venesuelablack yngel måste jag bara kika på :) mina favorit pansarmalar :D
Se nu till att få lek på dina golden nugget!! Jag vill haaa ;)

Nu ska jag gå och sova.

Tusen tusen tack för idag !!
#303 - 27 mars 2010 20:57
Hej igen gottfolk :) Ber så hemskt mycket om ursäkt att jag inte svarade på era sms, min mobil hade fått ben och sprungit iväg och sedan fått slut på batteri :( dvs att jag hade glömt bort vart jag placerade mobilen samt att den inte hade något batteri kvar.

Halsflussen är någorlunda bättre men jag har svårigheter med att prata och äta :/ har fått en starkare kur av penicilin än den förra jag tog, så jag hoppas att detta biter och tar bort skiten för gott, måste ju jobba på måndag!

Hoppas rallyt var lika kul utan mig :D hänger gärna på en s.k Mumin chillout som du nämde ;) har ju fixat nya brillor till kommande sommaren så jag är locked an' loaded!

Hoppas ni alla hade kul :) Skriv gärna vad ni gjorde, vilka affärer ni besökte etc. Är intresserad ^^
#304 - 27 mars 2010 22:16
Tack så mycket för släpandet av mig runt till alla Stockholms sevärdheter! ;) :D
Akvarielagret var superhäftigt och jag tror plånboken är glad att man inte bor granne med det. De nya lysrören var superhäftiga och megastarka, får inte det krut på speciellt de röda växterna så vet jag inte vad. :)

Resan hem gick hur bra som helst och jag fördrev tiden innan genom att studera det "stora akvariet" även kallat Centralen och jag försökte koppla alla personer till en fisksort!

Nästa gång blir det fiskshopping!

Synd att inte du kunde komma Andrém, jag lyckades ju istället bli frisk precis i tid.
#305 - 27 mars 2010 22:22
Tack så mycket för släpandet av mig runt till alla Stockholms sevärdheter! ;) :D

Akvarielagret var superhäftigt och jag tror plånboken är glad att man inte bor granne med det. De nya lysrören var superhäftiga och megastarka, får inte det krut på speciellt de röda växterna så vet jag inte vad. :)

Resan hem gick hur bra som helst och jag fördrev tiden innan genom att studera det "stora akvariet" även kallat Centralen och jag försökte koppla alla personer till en fisksort!

Nästa gång blir det fiskshopping!

Synd att inte du kunde komma Andrém, jag lyckades ju istället bli frisk precis i tid.

Kul att du tyckte om det :) Stockholm har ju the best of the best så att säga ;)

Jag blev sjuk lagom till rallyt, började på fredags morgon då jag var ledig från jobbet så tyvärr kunde jag inte göra mycket än att börja med min penicilinkur senare in på fredagen, får hänga med nästa gång :)
#306 - 27 mars 2010 23:01
Jevlar va gött det var!!

Ska dra upp vad jag köpte:)

Växter:
cryptocoryne wendtii "green"
cryptocoryn undulata
Echinodorus osiris (svärdplanta)
Javamossa:p (köper alltid javamossa)
Algbollar (måste ju pröva!)

Djur:
Amano räkor. skulle köpt galaxy men jag glömde det:/

Övrigt:
Lite sten...
Eftersom att jag gör smycken så hittar man ju läckra stenar i akvarieshop och det är billigare där än i hobbyaffärer;):p

Ska kasta upp lite bilder också:)
#307 - 27 mars 2010 23:27
Haha, jag kom ju sist när det kom till inköp av levande ting. ;)
Men med de nya rören så blev fiskarna som nya i akvariumet här hemma, de verkligen lyser!

Inköp:
2 st Arcadia Plant Pro 895mm T5 - Har aldrig sett de med Juwel-mått tidigare.
"Vacker" kinesisk luftpump - Artemia here I come!
#308 - 28 mars 2010 08:51
Vi träffades i Tyresö centrum och slank där. Nubi hittade fisk, men jag har glömt vad det var för art....Jag fick en liten borste till filtren med mig. Inte den sort jag ville ha, men nästan.
Nästa stopp blev CRT i Brandbergen, där alla förtvivlat försökte få mig att köpa en bubbelattiralj till mina skolkar. Nubi har bilder på denna fasans pryl.

Sen bar det raskt av till Fridhemsakvarier, där det var fullt med folk men lite tomt i karen. Och ännu tommare när Nubi hittat en hona till sin ensamma hanne. Otroligt snygg dam. fisken alltså(!). Vi andra dräglade mest över de fina häxmalarna. Jag hittade äntligen de små borstar som jag tycker är så fantastiska till impellerhusen i filtren, så det blev två stycken borstar till.
Får jag nån gång glest mellan bissingarna så har jag borstar så det räcker till det med.

Akvarielagret nästa, och det märktes att det var lönehelg. Tur jag har rullen att plöja väg med. Karrokaja och jag kastade oss omedelbart över kaffeautomaten!! Jag var på jakt efter metalltandkarp (Girardinus metallicus). Men det fanns inga kvar. Mycket folk och många Zoopetare och mycket Bollisfolk.

Sen vidare till Vinsta zoo, där vi beundrade Sjappes lekande diskusar. I affären, det ni! De stod och vaktade ägg på en lekkon och förra kullen simmade runt i karet bredvid. Här blev det 20 svarta neontetror och några små redmoorrötter för mig.

Sen åkte vi tillbaks till stan, men avstod ett besök på "The boink shop"....Medan vi tuggade i oss lite mat funderade vi på hur man kommer på ett sånt namn och vad man kan komma på att sälja i den.

Det stigande blodsockret gjorde att Karrokaja kom ihåg sina galaxer. Akvarielagret hade stängt, men vi drog till Bromma via Centralen, där vi dumpade Visual Darkness, som inte ville vara kvar en lördag kväll i Tjockholm.....

Galaxerna var slut hos Bromma liksom Dario dario som jag gärna vill ha. Men en in golden nugget kom hem till mig, liksom lite mer redmoor.

Sen åkte vi hem till mig och kollapsade med varsin kopp te och varsin hund i knät.
Tippi fick sitta i knät hos Karrokaja, utan att moster Cappi trängde bort henne. Jättejättemysigt. Hon blev klappad och klappad och fick smaka Karrokajas te, loivet kan inte bli bättre tyckte hon.

Cappi satt hos mig, och vi sjöng TVÅ gånger för vår gäst. Yla med matte är det bästa Cappi vet, näst efter köttbullar och ostkaka.

Så det var ett rally att minnas det......
#309 - 28 mars 2010 09:08
Mumin skrev:
<klippt pga längd>

Så det var ett rally att minnas det......

Wow vilken sammanfattning! Känns verkligen som om jag borde varit där :( nu känner man sig rätt kass att man inte gick för idag, så mår min hals mycket bättre och jag kan prata normalt igen (tack penicilin!). Urgh, fast det är ju sånt som händer i livet :/
#310 - 28 mars 2010 09:22
Jag kikade efter er på lagret igår, var där en snabb sväng för att kolla lite grus till mitt nya juwelkar vi hämtade igår :-)
#311 - 28 mars 2010 10:00
LLL skrev:
Jag kikade efter er på lagret igår, var där en snabb sväng för att kolla lite grus till mitt nya juwelkar vi hämtade igår :-)

GRATTIS!!! :D Lägg upp bild på karet sen *ler*
#312 - 28 mars 2010 10:01
Karro som har alla nice bilder på sin kamera :)
#313 - 28 mars 2010 13:12
sådär ja! godmorgon gott folk...lite knäppt att säga godmorgon klockan tre men så är det för vissa:p

Lite bilder alltså:)

Laddar upp dom lite i tur ock ordning...
Detta var alltså tyresö (eller?)
Och det var här nubi köpte sina garra rufa

Jag köpte inget... gillade inte riktigt hur fiskarna blev skötta.
Jag menar, hur får man en diskus att ta självmord under en anubias?
förövrigt såg diskusarna ut som små ledsna spöken... tycker inte dom var så snygga, men vad vet jag om diskus...

Hur lyckas man att göra en regnbågshaj så smal att den inte orkar simma?
Och hur i all världen lyckas man med konststycket att inte rengöra filtrerna när dom i princip inte blåser nånting alls?
Tvätta rutor var också svårt och jobbigt
#314 - 28 mars 2010 13:26
Ladda-upp-bilder-funktionen samarbetar inte riktigt med mej...

Den första bilden skall innehålla en liten, liten fisk, som är helt genomskinlig.
Är detta en riktig, vuxen minifisk eller är detta ett undernärt guppyyngel??

Jaja.. sen var det CRT (stämmer det?) och vadfan betyder CRT??
Satt och försökte komma på... cranken rötlich tiere?
Eller kanske chrilles radikala tjurar. nej jag kom inte på var det var..
Men det är säkert busenkellt. som det där med karusellen:d

Här på CRT var det alltså lite finare fiskar;)
Men visst låg det några döingar däri.
Men inga anorektiska fiskar i alla fall.
Diskusarna hade formen som argusfiskar. och det var ju inte så fint:p

Och sen den där mytomspunna luftbubblaren;)
I love it!!:d

Och lite fina guppys.
#315 - 28 mars 2010 13:32
Haha, jag kom ju sist när det kom till inköp av levande ting. ;)

Men med de nya rören så blev fiskarna som nya i akvariumet här hemma, de verkligen lyser!

Inköp:

2 st Arcadia Plant Pro 895mm T5 - Har aldrig sett de med Juwel-mått tidigare.

"Vacker" kinesisk luftpump - Artemia here I come!

du har letat upp något bra hör jag till oss med juwel kar:d vart i stockholm köpte du lysrören?
#316 - 28 mars 2010 13:33
Och så köpte vi piroger på ett jävligt stort konditori...
Och massa goa bullar fans det, men dom sket vi i;)

Sen var vi på en liten affär där det bubblade friskt, en rolig detalj var att nästan alla akvarium hade små charmiga runda fönster som finns i båtar.
Dessa fönster var placerad bakom och på kortsidorna.. tyckte var ascoolt!!

Här mådde fiskarna bra!! stora som faen var dom.
Men stället var ganska litet och sortimentet var inte så stort.
Men dom hade fina stenar:D
#317 - 28 mars 2010 13:52
Den där guppy från CRT som jag försökte ta kort på, var väl 100 bilder på det karet, right. De vart SUPER SUPER snygga :D Jag som inte ens gillar guppy...eller vare guppy???
#318 - 28 mars 2010 14:01
Alla som gillar diskus ska ju ha sitt också.. dessa gick på akvarilagret;)
Fina, pigga, starka färger... bla bla...

en fabror på lagert som har ägnat sitt liv åt diskus tyckte jag var rolig som inte gillade dom... men han tog inte illa upp som många andra diskusälskar gör när jag berättar för dom hur mkt jag hatar denna fisk:p:d
#319 - 28 mars 2010 14:03
Nubi skrev:
Den där guppy från CRT som jag försökte ta kort på, var väl 100 bilder på det karet, right. De vart SUPER SUPER snygga :D Jag som inte ens gillar guppy...eller vare guppy???

Jag tog ju naturligtvis fel bild!! du fick några bra skarpa bilder.. ska anädra lite och byta bild... my bad:(
#320 - 28 mars 2010 16:22
karrokaja skrev:
Och så köpte vi piroger på ett jävligt stort konditori...

Och massa goa bullar fans det, men dom sket vi i;)

Sen var vi på en liten affär där det bubblade friskt, en rolig detalj var att nästan alla akvarium hade små charmiga runda fönster som finns i båtar.

Dessa fönster var placerad bakom och på kortsidorna.. tyckte var ascoolt!!

Här mådde fiskarna bra!! stora som faen var dom.

Men stället var ganska litet och sortimentet var inte så stort.

Men dom hade fina stenar:D

Det var på Fridhems det. Riktigt äkta båtventiler i finaste mässing. Polerade på utsidan. De hade de största Melanotaenia boesmanni jag någonsin sett. Kan skrämma skiten ur vilken haj som helst.
#321 - 28 mars 2010 16:54
sissi. skrev:
du har letat upp något bra hör jag till oss med juwel kar:d vart i stockholm köpte du lysrören?

Akvarielagret hade fått in dem i förrgår och jag återkommer med lite tyckande i:
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=138978

Verkar vara bra växtrör som antagligen blandas bäst tillsammans ett lite varmare naturligt ljus. Det förstärker blått och rött något otroligt med sitt magenta-/lilaljus (på gott och ont)!

Jag skulle mejla de på akvarielagret vad jag tyckte då de aldrig haft rören!
#322 - 28 mars 2010 17:03
Ni ser ut att ha haft en riktigt kul dag och i mina hemtrakter var ni också såg jag :)
Synd att man inte fick lucka o kunde följa med denna gång nästa gång e ja med iaf :)
#323 - 28 mars 2010 17:04
Akvarielagret hade fått in dem i förrgår och jag återkommer med lite tyckande i:

http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=138978

Verkar vara bra växtrör som antagligen blandas bäst tillsammans ett lite varmare naturligt ljus. Det förstärker blått och rött något otroligt med sitt magenta-/lilaljus (på gott och ont)!

Jag skulle mejla de på akvarielagret vad jag tyckte då de aldrig haft rören!

ok va bra!:) du får informera lite närmare om rören i andra tråden då!
#324 - 28 mars 2010 19:45
karrokaja skrev:

Jaja.. sen var det CRT (stämmer det?) och vadfan betyder CRT??

Satt och försökte komma på... cranken rötlich tiere?

Eller kanske chrilles radikala tjurar. nej jag kom inte på var det var..

Men det är säkert busenkellt. som det där med karusellen:d

C = Catrin R = Roger T= kommer inte ihåg just nu.

Hälsningar Lasse som sprang ihop med det glada gänget på "Lagret"
#325 - 28 mars 2010 20:01
C = Catrin R = Roger T= kommer inte ihåg just nu.

Hälsningar Lasse som sprang ihop med det glada gänget på "Lagret"

Tjena Lasse!
Nästa gång kanske du ska haka på ;)
#326 - 28 mars 2010 20:03
Nubi skrev:
Tjena Lasse!

Nästa gång kanske du ska haka på ;)

Jag frågade honom på Akvarielagret men han sa nej...VA?:D
#327 - 28 mars 2010 20:09
Danne: Det är självklart att det kommer fler gånger, och snart :D

*piiiip* som skulle komma och köpa 720l hörde inte av sig i lördags så på väg hem ringer jag honom och han säger "ja sitter i möte, ringer dig"...yeah right "MÖTE" på en lördag...Okej, lördagen går och sen blire söndag. Inget 720l såld ännu....
Däremot ringde en vänlig själ och ville köpa 225l

Fort som fan tömma 225l och fylla 160l (som ja INTE skulle starta igång)
placera fiskar hit och dit för att sen bara ha malar och Gobi i 160l.

När jag håller på med de sista malarna i 225l så ser jag en sån här liten krabat :D
[ATTACH]29015[/ATTACH]
#328 - 28 mars 2010 20:11
Nubi skrev:
Danne: Det är självklart att det kommer fler gånger, och snart :D

*piiiip* som skulle komma och köpa 720l hörde inte av sig i lördags så på väg hem ringer jag honom och han säger "ja sitter i möte, ringer dig"...yeah right "MÖTE" på en lördag...Okej, lördagen går och sen blire söndag. Inget 720l såld ännu....

Däremot ringde en vänlig själ och ville köpa 225l

Fort som fan tömma 225l och fylla 160l (som ja INTE skulle starta igång)

placera fiskar hit och dit för att sen bara ha malar och Gobi i 160l.

När jag håller på med de sista malarna i 225l så ser jag en sån här liten krabat :D

[ATTACH]29015[/ATTACH]

Haha vilken söt liten krabat.... :)
Verkar vara vanligt det där med folk som ska köpa kar som inte hör av sig eller ändrar sig.....Som tur var så hade det vart några sånna hoss han ja köpte mitt nya kar av tur för mig :D
#329 - 28 mars 2010 20:19
Mumin skrev:
Jag frågade honom på Akvarielagret men han sa nej...VA?:D

Skulle jag ha nekat att haka på???
Det vore något nytt för mig.
#330 - 28 mars 2010 20:20
Danne_85 skrev:
Haha vilken söt liten krabat.... :)

Verkar vara vanligt det där med folk som ska köpa kar som inte hör av sig eller ändrar sig.....Som tur var så hade det vart några sånna hoss han ja köpte mitt nya kar av tur för mig :D

mmm, man får liksom aldrig ta folk seriöst, finns för många snackare därute.
*suck*

Ja visst är han söt, letade efter fler, men det var den enda jag hittade.
Med en Glups Gobi som bor i samma kar så kan man inte förvänta sig något annat *hehe*
#331 - 28 mars 2010 21:22
Här är 70l med Garra pojkarna :) (vet iinte om det är pojkar, men jag hoppas på det)
De bor ihop med räkor och mina filterräkor samt A- Helenor och Microrasboras :D

[attach]29017[/attach]

[attach]29018[/attach]

[attach]29019[/attach]
#332 - 28 mars 2010 21:24
Skulle jag ha nekat att haka på???

Det vore något nytt för mig.

du kanske hörde fel ;)
#333 - 28 mars 2010 21:37
Nubi skrev:
du kanske hörde fel ;)

Jag får ta bort tussarna och köra med raspen så kanske jag hör bättre nästa gång. Jag var nog lite stressad också.
#334 - 28 mars 2010 21:57
sissi. skrev:
ok va bra!:) du får informera lite närmare om rören i andra tråden då!

Nu har jag uppdaterat tråden, jag vill inte köra en cross-post så jag hänvisar dit! :D

Kom på att jag inte betalade dig Karrokaja för pirogen (varför tog han bådas på din betalning egentligen?), men jag får väl överföra eller bjuda dig nästa gång! ;)

Få av mina bilder gick ens att använda (damn you sega kamera!) men här kommer tre hyfsade.

Jag älskar som några kanske märkt kampfiskar och denna blåa Crowntail som följde mig med blicken var riktigt fin och billig (!) och jag hade lätt köpt om jag hade haft ett kar till!
Sedan fanns det ju ett antal snyggingar på Fridhems (?), utställningsexemplar i alla möjliga former och kostade tyvärr därefter.

Varför har de bara slöjfenade i Västerås? Man borde titta förbi Assar och se vad han har för siameser.
#335 - 29 mars 2010 06:25
Den sista rakt framifrån är ju bara för skön, hahaha!

Vi snikade piroger båda två, jag till och med bad Nubi betala för mina TVÅ.
Nåja, det var ju inte direkt oxfilépris på dem, så damerna kan nog vänta till nästa gång. Eller om mina Venezuela black leker igen.....

Lasse, jag körde ju för f*n handpåläggning på dig för att få dig att följa med!! Men du bara skakade på huvet du. Mina inviter är alltid seriösa!!!
#336 - 29 mars 2010 08:25
Mumin skrev:

Vi snikade piroger båda två, jag till och med bad Nubi betala för mina TVÅ.

Nåja, det var ju inte direkt oxfilépris på dem, så damerna kan nog vänta till nästa gång. Eller om mina Venezuela black leker igen.....

Lasse, jag körde ju för f*n handpåläggning på dig för att få dig att följa med!! Men du bara skakade på huvet du. Mina inviter är alltid seriösa!!!

Hihi =) Jag önskar venesuela bäbsar istället för pengar ;) *hihi*
#337 - 29 mars 2010 08:50
Haha!! handpåläggning!!
vart då?
#338 - 29 mars 2010 10:08
Mumin skrev:

Sådär brukar kampisen här hemma också följa en med blicken han är så tam nyfiken och det är bl a därför jag gillar dessa små liv! :D
#339 - 29 mars 2010 19:29
karrokaja skrev:
Haha!! handpåläggning!!

vart då?

Sedesamt,sedesamt!!!
#340 - 29 mars 2010 19:30
Sådär brukar kampisen här hemma också följa en med blicken han är så tam nyfiken och det är bl a därför jag gillar dessa små liv! :D

Ja ,det är ballt med fiskar som tittar tillbaks.
Jag har trettio barber som intresserat tittar på när jag sitter på sängen och klär på mig!:d:d
#341 - 30 mars 2010 17:14
Har hittat en ny affär till nästa rally. Alba Zoo på Folkungagatan.
#342 - 30 mars 2010 18:44
Vad trevligt ni såg ut att ha, så ledsen att jag inte hade möjlighet att följa med. :(

På tal om något roligare så var jag och Danne på södermalms akvarieaffär idag, blev kär direkt i några VF Apisogramma Juruensis han hade :) Hoppas han får yngel på dem så man kan köpa några hehe.

Jäklar vad mäktigt det var att se så många fräscha kar utan vare sig pump eller doppvärmare.
#343 - 30 mars 2010 19:14
:D ja visst är det ett häftigt häftigt syn :) såg du de små små bubblorna som växterna ger ifrån sig? Såg du städpatrullerna :) Artemia, eller vare dafiner fanns i nästan alla kar :)
Jag och LLL vart Grymt imponerad och ville genast köpa 10 st kar och rada upp hemma ;)

Marnat skrev:
Vad trevligt ni såg ut att ha, så ledsen att jag inte hade möjlighet att följa med. :(

På tal om något roligare så var jag och Danne på södermalms akvarieaffär idag, blev kär direkt i några VF Apisogramma Juruensis han hade :) Hoppas han får yngel på dem så man kan köpa några hehe.

Jäklar vad mäktigt det var att se så många fräscha kar utan vare sig pump eller doppvärmare.
#344 - 20 april 2010 05:04
när ska nästa rally bli av då?
#345 - 20 april 2010 07:05
Jag kör ett pumplöst litet räkkar här hemma nu med gruset han rekommenderar och i princip bara levandefoder.. Ska bli spännande att se vad det blir av :-)

Hur många av er träffar man på loppisen på söndag?
#346 - 20 april 2010 07:21
Jag kommer eventuellt, har kompisarnas fest på lördagen.
#347 - 20 april 2010 07:42
jag och Danne_85 kommer som alltidd, och den här gången tar jag med spenderar brallorna :D
#348 - 20 april 2010 08:51
Marnat. Utan barnvagnen? ;)
#349 - 20 april 2010 10:38
Loppis denna söndag? Varför har jag inte hört om detta?! :p
#350 - 20 april 2010 10:58
LLL skrev:
Marnat. Utan barnvagnen? ;)

japp, det var allt annat än optimalt kan jag meddela :)
Kanske får ta med kundvagn istället dock :P
#351 - 20 april 2010 17:47
Jag kommer inte. :(
#352 - 20 april 2010 18:25
Inte jag heller, det skulle vara kul men jag kan inte åka ner varje gång tyvärr. :(
#353 - 21 april 2010 09:22
Jag har dåligt samvete över att jag inte haft tid för hund och sambo så i helgen blir det quality time m familjen.
#354 - 21 april 2010 09:55
Nubi skrev:
Jag kommer inte. :(

ta med hund och familj ;)
#355 - 21 april 2010 10:01
LLL skrev:
ta med hund och familj ;)

Sambon har fått hem sin älskarinna som han vill pussa på i helgen.
#356 - 21 april 2010 10:21
Nubi skrev:
Sambon har fått hem sin älskarinna som han vill pussa på i helgen.

då är det ju läge för dig att träffa dina älskarinnor i sådanna fall :D
#357 - 21 april 2010 10:32
Marnat skrev:
då är det ju läge för dig att träffa dina älskarinnor i sådanna fall :D

Jag e ju inte någon svartsjuk person av mig. Dessutom lär det aldrig bli avkommor av han och hans älskarinna ;)

Jag kanske ska ta och göra så, skaffa mig en älskare, då får det blir en sånhär
http://www.blocket.se/orebro/Kawasaki_ER_5_A_26452188.htm?ca=12&w=2 ;)
#358 - 21 april 2010 13:41
Nubi skrev:

Jag kanske ska ta och göra så, skaffa mig en älskare, då får det blir en sånhär

http://www.blocket.se/orebro/Kawasaki_ER_5_A_26452188.htm?ca=12&w=2 ;)

Som du kan snaila på bäst du vill:p
#359 - 21 april 2010 14:28
karrokaja skrev:
Som du kan snaila på bäst du vill:p

BAHAHAHA!!!!

Karro ska du upp till stockholm i helgen på loppiz???
#360 - 24 maj 2010 21:40
Eftersom att västarna inte har nåt för sej nu på våren/sommarn och kjell ber att andra ska komma på nåt... Så tycker jag att vi tar mumins cheva och åker ner (alternativt x2000) til nån kär västare, grillar och har oss, bjuder på våran galna stämmning, äter allt som går att äta (likt egyptens gräshoppr) för att sedan åka hem.. vad sägs?

Eller grilla hos nån i sthlm??
#361 - 25 maj 2010 08:17
JAAAAA!
Chevan är nytankad, let´s rock!

Den helg som jag kan är 11-13 juni.

De två kommande söndagarna ska jag vara på Skansen på söndagarna och "spika" för Folkdanslaget. Och den 5 är det Bollis grillfest och den tänker jag inte missa!!
#362 - 25 maj 2010 08:19
karrokaja skrev:
Eftersom att västarna inte har nåt för sej nu på våren/sommarn och kjell ber att andra ska komma på nåt... Så tycker jag att vi tar mumins cheva och åker ner (alternativt x2000) til nån kär västare, grillar och har oss, bjuder på våran galna stämmning, äter allt som går att äta (likt egyptens gräshoppr) för att sedan åka hem.. vad sägs?

Eller grilla hos nån i sthlm??

Mumin skrev:
JAAAAA!

Chevan är nytankad, let´s rock!

I'm in!! :)
#363 - 25 maj 2010 09:57
måste ni ha festligheter när jag är nere i egypten? O.o
#364 - 25 maj 2010 10:28
Marnat skrev:
måste ni ha festligheter när jag är nere i egypten? O.o

Heheh, det är ju så vi planerar ;) inside info, när Marnat är och har det SKÖNT utomlands så ska vi festa :P
#365 - 25 maj 2010 10:59
Nubi skrev:
Heheh, det är ju så vi planerar ;) inside info, när Marnat är och har det SKÖNT utomlands så ska vi festa :P

era jäklar! *hytter med näven* å andra sidan kommer jag vara brun, fet och fin när jag kommer.
#366 - 25 maj 2010 11:07
Då är vi tre veteraner då!
#367 - 25 maj 2010 11:19
Marnat skrev:
era jäklar! *hytter med näven* å andra sidan kommer jag vara brun, fet och fin när jag kommer.

hehehe :P jag e brun och fin redan :P
#368 - 25 maj 2010 11:28
Nubi skrev:
hehehe :P jag e brun och fin redan :P

men att vara fet är ju halva nöjet :D
#369 - 25 maj 2010 12:30
Okej, då är jag helnöjd, jag är brun fet och fin!
#370 - 25 maj 2010 14:33
jag är bara fet:p...så jag har en massa nöje kvar HAHAHA!!!

Grilla eller rally?? känns som att dom få ställena som är kvar kan vänta till vintern eller nåt, nu vill jag se ofentliga akvarium eller grilla!
#371 - 25 maj 2010 16:51
GRRIIILLLA!
Mitt akariumintresse ligger lågt just nu, Sommarn då ska man inte ha händerna i karen, då ska man vara UTOMHUS :D
#372 - 25 maj 2010 20:19
Nubi skrev:
GRRIIILLLA!

Mitt akariumintresse ligger lågt just nu, Sommarn då ska man inte ha händerna i karen, då ska man vara UTOMHUS :D

tycker och att grilla låter kul:) Men hos vem då??
#373 - 25 maj 2010 21:00
Min skumma tomt finns ju, men bli medlemmar i Bollis så är det världens grillfest med vildsvin i Hagaparken den 5 juni!!
#374 - 26 maj 2010 07:09
Mumin skrev:
Min skumma tomt finns ju, men bli medlemmar i Bollis så är det världens grillfest med vildsvin i Hagaparken den 5 juni!!

Fan!!!
den 5.e äre student och 6e äre tävling :)
#375 - 13 juni 2010 14:53
Här är det dött ;)
#376 - 13 juni 2010 15:54
Hahaha ska komma från Andrém som inte lägger upp uppdateringar på sitt 400l :P

Här är det dött för Mumin leker wilda western på Skansen och jag sliter häcken av mig på nätterna. Nattskift tom nästa söndag
Karrokaja hon har fullt upp med annat

MEN ja håller med!! Time for update! Mumin när har du tid att grilla :)
#377 - 13 juni 2010 17:07
Nubi skrev:
Hahaha ska komma från Andrém som inte lägger upp uppdateringar på sitt 400l :P

Här är det dött för Mumin leker wilda western på Skansen och jag sliter häcken av mig på nätterna. Nattskift tom nästa söndag

Karrokaja hon har fullt upp med annat

MEN ja håller med!! Time for update! Mumin när har du tid att grilla :)

Karrokaja är trött!!! Har vart på dop men familjen (35 pers) och dom närmsta
Men jag grillar gärna! hemma hos mumin! hon har hus och altan och grejer...
Jag kan göra sallad eller nåt, ta med chips och läsk typ.
#378 - 13 juni 2010 17:10
karrokaja skrev:
Karrokaja är trött!!! Har vart på dop men familjen (35 pers) och dom närmsta

Men jag grillar gärna! hemma hos mumin! hon har hus och altan och grejer...

Jag kan göra sallad eller nåt, ta med chips och läsk typ.

Ja en knytis vore trevligt!!
Man tar med sig det man vill grilla och dricka det man vill dricka :)
Nu är tom Marnat hemma så alla är på plats :D

Efter midsommar funkar BÄST för mig :D
Bilagor:
#379 - 13 juni 2010 17:16
Bra idé! Efter midsommar funkar för mig med. Jag håller med grillen, bröd, sallad och toapapper. Ta med det ni vill grilla och dricka. Blir ni oregerliga av drickat kastas ni ner på studsmattan. låt oss bestämmanärmare datum när vi ser vartåtimot vädret lutar!
#380 - 13 juni 2010 17:21
Mumin skrev:
Bra idé! Efter midsommar funkar för mig med. Jag håller med grillen, bröd, sallad och toapapper. Ta med det ni vill grilla och dricka. Blir ni oregerliga av drickat kastas ni ner på studsmattan. låt oss bestämmanärmare datum när vi ser vartåtimot vädret lutar!

låter toppen! :D
Kan jag ta med mig den vita allbino grisen till dig:)
#381 - 13 juni 2010 17:23
Jag är skitsugen på att blir redigt full och sprutlackera hela mumins trädgård, hennes hundar och Nubi med mitt maginnehåll - för att sedan få se allt på internet dagen efter...

Med andra ord, jag står för drickat;)
#382 - 13 juni 2010 18:15
jag skulle vilja ha ett RALLY snart, typ nästa månad då jag får pengar.:)
#383 - 13 juni 2010 20:23
karrokaja skrev:
Jag är skitsugen på att blir redigt full och sprutlackera hela mumins trädgård, hennes hundar och Nubi med mitt maginnehåll - för att sedan få se allt på internet dagen efter...

Med andra ord, jag står för drickat;)

AHAAAHAHAHAAHAH!!! På med stövlar allihopa, Karro sprutlackerar Mumins trädgård!

Jag tyckte vi hade skitkul på Tysklandsresan UTAN sprit... :P
Bilagor:
#384 - 13 juni 2010 20:34
är det någon åldersgräns på dom här sakerna, grillning/rally ?
#385 - 13 juni 2010 21:00
Helst ska man kunna cykla utan stödhjul ;) nope. ingen åldergräns.
#386 - 13 juni 2010 21:21
Nubi skrev:
Helst ska man kunna cykla utan stödhjul ;) nope. ingen åldergräns.

nice, när ska det vara ? är 15 år. :)
#387 - 14 juni 2010 10:12
Malawi1 skrev:
nice, när ska det vara ? är 15 år. :)

Efter midsommar, men inget närmare datum bestämt. Och du behöver inte vara orolig, det blir inget av med karrokajas vilda ideér och dumheter, du kan lugnt komma (om nu du nlev orolig eller kanske dina föräldrar)
#388 - 14 juni 2010 12:39
Mumin skrev:
Efter midsommar, men inget närmare datum bestämt. Och du behöver inte vara orolig, det blir inget av med karrokajas vilda ideér och dumheter, du kan lugnt komma (om nu du nlev orolig eller kanske dina föräldrar)

Nej datum är ännu inte bestämd, har almanackan någonstans... men efter midsommar vet jag att jag har (det får inte bli 3/7 bara, då kan ja inte) 5 helger lediga på raken.

KarroKaja kan vi säkert låsa in någonstans om hon blir odräglig eller slänga ner i dammen hos dig ;)
Bilagor:
#389 - 14 juni 2010 19:12
Helgen 3-4 juli blir det INTE eftersom vi har konfirmation den söndagen.
#390 - 14 juni 2010 20:51
Mumin skrev:
Helgen 3-4 juli blir det INTE eftersom vi har konfirmation den söndagen.

BRA för då Fyller KarroKaja år och hon lär bli ganska dunderfull ;) (KarroKaja, jag kommer på eftermiddagen med lama o R,...om han är välkommen ;) )

KarroKaja Vad önskar du dig?
Funderade på en Clone a pussy, men det kan bli lite makabert *asg*
Kanske en Clone a Willie till Rr och en clone a pussy till dig så kan ni leka med dem, men kom ihåg de måste stelna i 24 timmar *asg*!!!
Bilagor:
#391 - 14 juni 2010 21:31
Du är knäpp och jag ÄLSKAR dej!! (vill se dej naken:p)
#392 - 14 juni 2010 22:28
den 20 juli kan inte jag. jobbar 1 eller 2 veckor då.
Bilagor:
#393 - 15 juni 2010 15:20
karrokaja skrev:
Du är knäpp och jag ÄLSKAR dej!! (vill se dej naken:p)

Vi får dela rum i London så ska du få se lite skinn ;)
#394 - 15 juni 2010 17:15
jag vill också komma!!!!
#395 - 15 juni 2010 20:14
Okejk, då får du det!
#396 - 15 juni 2010 20:33
Efter midsommar är jag ledig 3 helger på raken :D
Kanske nån av de dagarna??
#397 - 15 juni 2010 21:32
Vi får se om jag kommer. Finlandssemester, ingen inkomst, knapert med pengar och mänder av grejer på köpeslistan bådar inte gott. :(
#398 - 16 juni 2010 07:06
Mumin skrev:
Okejk, då får du det!

tack tack :) kanske drar med mig danne också eller ungarna, kanske både och :P beror på om frugan jobbar.
#399 - 16 juni 2010 08:06
Det går så bra så.
Helgen 3-4 juli har vi konfa på söndagen så då blir det inget grillande av, men sen är jag öppen för förslag.
#400 - 16 juni 2010 09:40
Mumin skrev:
Det går så bra så.

Helgen 3-4 juli har vi konfa på söndagen så då blir det inget grillande av, men sen är jag öppen för förslag.

Den 3/7 fyller Karro år :) Och den 4/7 är vi bakis och skakis Inten bra helg ;)

Undrar om man ska ha med sig sambon...*tänker* Ska man kanske bespara honom från fisknördarna ;)
Yes, Nörd is the shit!. Hellre nörd än EMO ;)

Mumin skulle tjejerna vilja träffa Lex?
#401 - 16 juni 2010 15:23
Naturligtvis! Tippi vill alltid träffa allt och alla och Cappi kan behöva någon ny att skälla ut.....
#402 - 17 juni 2010 13:38
Goodie Goodie =) slipper man tänka på hundvakt och allt sånt :)
#403 - 23 juni 2010 19:19
så vad händer, har vi fått fram ett datum? :)
#404 - 24 juni 2010 07:18
Ser väl ut som helgen 10-11 juli än så länge.
#405 - 24 juni 2010 08:05
gott mos :)
#406 - 3 juli 2010 07:03
Nå, är det nån hemma nästa lördag den 10?
Behöver veta om jag ska sanera huset och klippa gräset......
#407 - 3 juli 2010 12:33
Hemma nästa helg, vilken dag är den 10.e ? ingen almanacka i närheten.
Kör vi på en lördag?

GRATTIS KARRO!!!!!!!!!!
#408 - 3 juli 2010 18:07
Ja, vi kan köra på fredagen också, men jag jobbar till sju, men det är bara att komma och fixa innan, ungarna är hemma......kommer ju gärna hem till dukat bord!
#409 - 4 juli 2010 18:29
Hahaahah!! Vem älskar inte att komma hem till dukat bord :P
#410 - 5 juli 2010 11:09
vadå 10:e??
Ja men det är bra;) jag kommer:)
#411 - 7 juli 2010 14:47
Ok!!

lördag 10/7
Hemma hos?? MUMIN.
Ta med??
Tid?
#412 - 7 juli 2010 14:49
Jag tror det är då jag ska på dop....eller var det söndag? hmmm...
#413 - 9 juli 2010 08:04
Sorry allihop, sönerna har däckat ner med feber så vi får skjuta på det hela!!
Alltså ingen grill hos Mumin i morgon....
#414 - 9 juli 2010 12:26
Måste också blåsa av:p
Min polare fyller år och hon ska ha party och det kan man inte missa..:p
#415 - 9 juli 2010 14:05
Då tar man plan B :D
#416 - 9 november 2010 12:54
HEY Alla Glada!
Nu tycker jag det börjar bli dags för ett rally igen???
#417 - 9 november 2010 13:09
Ska du köpa diskus med karro? ;)
#418 - 9 november 2010 13:18
Ska du köpa diskus med karro? ;)

WHAT!!! :O, ska hon!? :O :O när då, hur, vart?!
Jag vill ha fler regnbågar till mitt kar :D
#419 - 9 november 2010 13:21
Ja, det börjar det verkligen bli!
Den 20 ska jag på fest på kvällen, men jag kan på dan, kom med föreslag på datum, nu gott folk.
#420 - 9 november 2010 13:23
Jag kan EFTER löning :D:D
#421 - 9 november 2010 13:24
Nubi skrev:
WHAT!!! :O, ska hon!? :O :O när då, hur, vart?!

Jag vill ha fler regnbågar till mitt kar :D

Hon har ju blivit diskussjuk, har du inte märkt det? ;)
Jag tror inte jag hänger med på rally, tyvärr.... :(
Bilagor:
#422 - 9 november 2010 13:25
Hon har ju blivit diskussjuk, har du inte märkt det? ;)

Jag tror inte jag hänger med på rally, tyvärr.... :(

Jo tack, det har jag märkt, hon har ju varit hos MaxB och Ansjo och blivit smittad på nått sätt...gruppsex...tryck menar jag ;)
Nej du får inte gå på Rally förräns du har fixat ditt 180l och 2x222l :P
Bilagor:
#423 - 9 november 2010 13:33
japp!
Jag har haft gruppsex med max och ansjo! visste ni inte det??:p
#424 - 9 november 2010 13:37
karrokaja skrev:
japp!

Jag har haft gruppsex med max och ansjo! visste ni inte det??:p

Hur fick Rr plats i bilden ;) ;)
#425 - 9 november 2010 13:58
Nubi skrev:
Hur fick Rr plats i bilden ;) ;)

Han fick vara huvudkudde...
#426 - 9 november 2010 14:13
han fick vara huvudkudde...

babhahahaahaahahahahhaahah
#427 - 9 november 2010 16:37
efter löning kan jag haka på;)
nu pratar vi om zoorejs, inte gruppsex...
#428 - 9 november 2010 18:23
karrokaja skrev:
efter löning kan jag haka på;)

nu pratar vi om zoorejs, inte gruppsex...

Exakt!
#429 - 11 november 2010 10:42
Jag har ett förslag :)

Att vi åker till Asplunds akvariefisk lokal och kikar på hans odlingar och fiskar. Han har räkodling bla :D
#430 - 11 november 2010 17:21
Nubi skrev:
Jag har ett förslag :)

Att vi åker till Asplunds akvariefisk lokal och kikar på hans odlingar och fiskar. Han har räkodling bla :D

JAAAA!! det tycker jag!!
Jag vill absolut dit och titta:D:D:D:D
#431 - 11 november 2010 21:08
Jag kan 4, 5 ooch 12 december!

Hälsningar
Jennifer
#432 - 12 november 2010 13:19
jenmad skrev:
Jag kan 4, 5 ooch 12 december!

Hälsningar

Jennifer

D är ju efter löning så det låter ju bra *ler*
#433 - 12 november 2010 13:20
karrokaja skrev:
JAAAA!! det tycker jag!!

Jag vill absolut dit och titta:D:D:D:D

TYVÄRRRR så har de inte plattfiskar (diskus) :P men andra Roliga fiskar finns ;)
#434 - 13 november 2010 21:40
Nubi skrev:
TYVÄRRRR så har de inte plattfiskar (diskus) :P men andra Roliga fiskar finns ;)

Jag är inte CP-skadad bara för att jag gillar diskus...
#435 - 13 november 2010 22:45
karrokaja skrev:

säker? :>
#436 - 13 november 2010 23:01
Jag kan nog båda helgerna där.
#437 - 14 november 2010 10:51
karrokaja skrev:

Hahaha....
Eller äre ;)
#438 - 15 november 2010 12:59
Hur ser det ut för alla?! Har vi bestämt något datum ÄNNU???
#439 - 16 november 2010 13:47
Kan 4:e
#440 - 16 november 2010 15:58
Ska höra här hemma om vi har ngt bestämt, men jag tror inte det.
Inte den helgen ialf :)
#441 - 16 november 2010 16:32
JA jag e på den 4.e!
Jenmad ska du med? :D
Bilagor:
#442 - 16 november 2010 16:42
Klart jag ska!

Hälsningar
Jennifer
#443 - 16 november 2010 16:44
*skriver upp i almanackan*
Weiiii!
Du Jenmad du kan väl påminna mig någon vecka innan ;)
#444 - 18 november 2010 20:27
Jodå, visst kan jag påminna dig. Men följa med kan jag inte. Fick just en påminnelse om att just den dagen ska vi ringsekreterare (hundutställning) grillas med de nya reglerna. I Flen. Aldrig får man ha nåt kul [:(!]

Hälsningar
Jennifer
#445 - 18 november 2010 20:27
jenmad skrev:
Jodå, visst kan jag påminna dig. Men följa med kan jag inte. Fick just en påminnelse om att just den dagen ska vi ringsekreterare (hundutställning) grillas med de nya reglerna. I Flen. Aldrig får man ha nåt kul [:(!]

Hälsningar

Jennifer

WHAAAAAAAAAT!!! :O :O :O meh, neeej! dumma dig!
#446 - 19 november 2010 06:48
Jag vet. Förlåt. Missade att kolla båda almanackorna. Urdumt system med två almanackor, jag får göra något åt det nästa år [:o]

Hälsningar
Jennifer
#447 - 19 november 2010 10:22
Jamen byt datum då!
#448 - 19 november 2010 12:30
Tror inte att det finns något datum förräns nästa år som funkar för Jenmad.
Bilagor:
#449 - 19 november 2010 15:05
Jo, den femte december skulle funka för mig. Annars kommer det väl fler tillfällen?

Hälsningar
Jennifer
#450 - 19 november 2010 17:53
jenmad skrev:
Jo, den femte december skulle funka för mig. Annars kommer det väl fler tillfällen?

Hälsningar

Jennifer

Det finns ju inga ställen som är öppen på söndagar....eller finns det??
#451 - 19 november 2010 18:28
Jamen, jäkla lantis, vi ska var i Stockholm under julhandeln!!!

Vi tar den femte!
Kaffe klockan nio, och det finns tre platser kvar i bilen!
#452 - 19 november 2010 18:31
Lantis och lantis... kom till Mariefred den27:e november, då har vi julmarknad så det svartnar för ögonen på alla stadsbor :D

Hälsningar
Jennifer
#453 - 19 november 2010 18:31
5:e är familjen på middag...
#454 - 19 november 2010 18:48
Men vad faaaaaaaaaaaaaan!!
#455 - 23 november 2010 18:52
Nu kan tre av fyra den 5.e och jag tycker vi kör på den 5e, för jag vill upp till Stockholm!! :D
#456 - 23 november 2010 20:23
Det gör vi!
Det finns plats för fler i Mumins gamla bil!
Fyra till närmare bestämt, så kom igen.
#457 - 24 november 2010 04:34
Jag ska kolla upp det då vissa planer ändrades! Men jag kan inte garantera något. :(
Synd bara att det är vinter så det blir svårt att handla fisk för mig. Skulle gärna försöka få dario dario-honor från södermalm.
#458 - 24 november 2010 07:17
En frigolitlåda till utlåning finnes!
#459 - 24 november 2010 07:22
Mumin skrev:
En frigolitlåda till utlåning finnes!

Tack! :)
Jag skulle ha med mig min mjuka kylväska och ryggsäck med filt i alla fall och det borde räcka, men man vet inte säkert. Dario klarar ju lite kallare vatten och då är det bara syret det hänger på för fiskar!
Om jag mot förmodan får igång Tanganyika-karet (äntligen..) så skulle det finnas ciklidplatser i mängder. :p
#460 - 24 november 2010 12:04
ta en sväng förbi clas ohlson eller biltema och köp såna där heatpack!
Håller värmen i 24 timmar
#461 - 24 november 2010 21:05
Jag kan också den 5:e nu:D:D:D
Familjebjudningen flyttades;)
#462 - 24 november 2010 21:48
Super!!

Men det finns plats för fler.
#463 - 25 november 2010 10:44
Kanoners! Ju fler desto roligare :D

Förslag; Frukost hos Mumin, sen till Apslundslokal sedan vidare "in" till stan och göra alla andra affärer GALNA :D
#464 - 25 november 2010 14:11
Jupp, det låter bra!
#465 - 25 november 2010 14:12
Låter så frestande! :D
#466 - 25 november 2010 14:15
Låter så frestande! :D

men kom då!! kom då! jamen alltså kom igen då!!
Bilagor:
#467 - 25 november 2010 14:26
karrokaja skrev:
men kom då!! kom då! jamen alltså kom igen då!!

Jag vet inte om jag kan än. :(
Gamla kompisgänget ska samlas och träffas runt den tiden men det är inte bestämt när.
#468 - 25 november 2010 14:54
Jamen. du är hemma till festdags!!! SNÄLLA!
#469 - 25 november 2010 14:56
Mumin skrev:
Jamen. du är hemma till festdags!!! SNÄLLA!

Haha, festdax! Här festar det inte och har aldrig varit så. :p
Om det här hindret klaras av kommer ändå min kassa vara problem. Nere på lägsta summan på många år. :(
#470 - 25 november 2010 16:45
Nubi skrev:
Förslag; Frukost hos Mumin, sen till Apslundslokal sedan vidare "in" till stan och göra alla andra affärer GALNA :D

Låter toppen! Vad ska vi ha med oss till frukosten?

Hälsningar
Jennifer
#471 - 25 november 2010 19:58
JA vad ska vi ha med oss mumin! :)
#472 - 26 november 2010 08:30
Lite bröd, ost och korv?
Jag har te och kaffe, vanlig fil och vaniljyoughurt.

Inga cornflakes men müsli.

Fast ska vi hinna äta allt det här så får ni kanske komma vid halv nio, så vi är i affärerna vid tio.
#473 - 26 november 2010 11:43
Halv nio hos dig blir bra :)
Har du kaffe så blir jag glad :D Kalkon pålägg kan jag ha med mig :) OM ngn gillar det!
Bröd har jag med det är inte många jag känner som gillar det.....LCHF bröd.
#474 - 26 november 2010 13:23
Mumin skrev:
Lite bröd, ost och korv?

Jag kan ta med en bit ost!

Hälsningar
Jennifer
#475 - 26 november 2010 13:47
Halv Nio är det frukost hos Mumin :)

Mumin: te & Kaffe, fil och yoghurt (mkt mkt viktigt att kaffe finns om ni ska stå ut med mig ;) )
Jenmad: Ost
Nubi: kalkon pålägg, LCHF bröd.
#476 - 26 november 2010 16:14
Nubi skrev:
Halv Nio är det frukost hos Mumin :)

Mumin: te & Kaffe, fil och yoghurt (mkt mkt viktigt att kaffe finns om ni ska stå ut med mig ;) )

Jenmad: Ost

Nubi: kalkon pålägg, LCHF bröd.

Karrokaja: kaffe;)
#477 - 26 november 2010 17:22
karrokaja skrev:
Karrokaja: kaffe;)

Äre Kattkaffe såndär som Soya satt på ;)

Annons