Zoopets kattbilder

#1 - 12 september 2010 14:25
Skicka in olika sorters bilder på era katter :)

Vi har gått i katttankar rätt så länge och jag vill inte ha en katt som hårar, så utvalet av katter vart ganska små. Men å andra sidan enkelt. Antingen en devon eller en Cornish.
Vi har spanat i lite mer än 7 månader och vi hittade han, eller han hittade oss :) En brunmaskad pojk på 4 mån flyttade hem till oss förra söndan. Han är från Norge, och heter Bill Clinton, alias Billy.

Efter bara 3 dagar började han leka med Lexus och Lexus (hunden) gillade honom :)

Myskväll i soffan.
[ATTACH]37129[/ATTACH]

[ATTACH]37130[/ATTACH]
#2 - 12 september 2010 14:50
Vilken underbart söt katt Nubi.
Förstår att ni är jätteglada för honom.

Här är en katt som valt oss. Han är största tiden på vår altan eller i trädgården. Man får kika ut genom ytterdörren innan vi går ut med hundarna, annars riskerar vi att flyga ner för yttertrappan.
Hundarna gillar inte honom o särkilt rädd för hundarna är han inte.
Han är otroligt kelen, vi gillar honom helmycket.
#3 - 13 september 2010 16:54
Vilken FIN! katt :) Härliga ögon och teckning den hade :D
#4 - 13 september 2010 18:58
här är våran

[ATTACH=CONFIG]37212[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]37213[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]37214[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]37215[/ATTACH]
#5 - 13 september 2010 19:47
Vad fina katter alla har!

Här kommer ett utav våra två storörade Rexcharmtroll, parkerad på ett utav akvarierna naturligtvis. :) (Ska försöka få med den andra också senare.)

[ATTACH]37223[/ATTACH] [ATTACH]37222[/ATTACH]

Nu har jag fått vår andra buskille att fastna på bild också.

[ATTACH]37276[/ATTACH]
#6 - 14 september 2010 19:32
Jag förstår att du är helnöjd med gostrollet, Nubi - och Milhue tar som vanligt otroligt vackra bilder.
Ser dessutom att Karros kisse funnit sig helt och hållet till rätta. ^^

Själv får jag för tillfället sitta utan katt och vara lite svartis på alla andra. *ler* Men det duger. Tänkte bli med valp istället.
#7 - 14 september 2010 19:33
Och naturligtvis har Dexter (nästan) drömkatten. En svart Rex, där jag vill ha en svart oriental.
#8 - 14 september 2010 20:47
Orientaler är riktigt, riktigt vackra katter Pickles! (Älskar verkligen katter med stooooora öron.:))
#9 - 14 september 2010 22:06
Några bilder på gamla skogskatten Kajsa som dog i cancer för några år se´n, och Rufus, som på ena bilden sitter och vakar över sjuka Kajsa.
#10 - 14 september 2010 22:12
Pyret, och så Rufus igen.
#11 - 15 september 2010 13:33
[ATTACH]37295[/ATTACH]Sessan är syster till Willis
[ATTACH]37296[/ATTACH]Smoky
[ATTACH]37297[/ATTACH]Willis
[ATTACH]37298[/ATTACH]Max
#12 - 15 september 2010 16:19
Underbara katter ni har.
Här är våra två: Simon (tigrerad) och Scarlett (helt vit)
#13 - 15 september 2010 16:27
Eftersom jag inte kan slänga upp några bilder här, så kan ni glutta på mina (våra) vackra katter här:
http://www.crossbow-crest.se
#14 - 15 september 2010 16:47
Vilka vackra katter! Å stora härliga öron har de också. Till och med mina katter står sig slätt i jämförelse.;)

(Menat till Wilhelm alltså.)
#15 - 19 september 2010 19:09
Billy The Damp Katten

[ATTACH=CONFIG]37442[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]37443[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]37444[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]37445[/ATTACH]

Han har härjat något kopist de senaste 30 minuterna. Terrat både mig, Lexus och husse. Nu är han borta, (ligger i sin korg i hallen)
#16 - 19 september 2010 23:04
Lite mer kattbilder:)

[ATTACH=CONFIG]37455[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]37456[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]37457[/ATTACH]
#17 - 20 september 2010 05:42
Crap Nubi det var en uggly kisse :D :D :D
#18 - 20 september 2010 09:07
karrokaja skrev:
Lite mer kattbilder:)

[ATTACH=CONFIG]37455[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]37456[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]37457[/ATTACH]

Men, de där gröna ögonen är ju bara hur fina som helst. Vad söt hon är!
#19 - 20 september 2010 10:49
hon är jättefin... men hon är lite fjantig också.

När hon ska gå på låda så krafsar hon först:O i kanske 10 minuter
Sen kissar hon eller släpper en korv och så krafsar hon i 10 min till...

Sen är hon helt manisk med sin päls.. vist hon är långhårig och behöver tvätta den mkt.
Men när man leker med henne så stannar hon helt plötsligt upp och tvättar sej.
Eller när hon rejsar på natten så börjar hon bara tvätta sej medan hon glider över golvet.
#20 - 20 september 2010 11:01
*s* Hon vet väl om att hon är snygg och vill bevara sin image helt enkelt.;)

(Inlägget postade sig själv på något sätt innan jag var färdig.:confused:)

Brukar hon fara runt som en tok på nätterna? Våra katter har något vi brukar kalla för "kvällsrycket" då de springer omkring och jamar/skriker, jagar spöken och är komplett galna i största allmänhet. Nätterna är ganska lugna men morgonen börjar för dem långt tidigare än vad jag/vi har lust med....
#21 - 20 september 2010 11:12
Dexter skrev:
*s* Hon vet väl om att hon är snygg och vill bevara sin image helt enkelt.;)

(Inlägget postade sig själv på något sätt innan jag var färdig.:confused:)

Brukar hon fara runt som en tok på nätterna? Våra katter har något vi brukar kalla för "kvällsrycket" då de springer omkring och jamar, jagar spöken och är komplett galna i största allmänhet. Nätterna är ganska lugna men morgonen börjar för dem långt tidigare än vad jag/vi har lust med....

Det är väl så.. men det ser så roligt ut när hon i rejserfart bara sätter sej ner och tvättar sej...även om hon fortfarande glider över parketten... hon liksom slirtvättar sej:p

Jo hon får ryck..men vi går och lägger oss typ 01:00 -01:30 och då är det natt:p
Och det är då hon får det där rycker;) röjer runt i en halvtimme ungefär, sen sover hon tills vi går upp, sover hela dagen tills vi är hemma
Och då får hon ett ryck igen.
Sen dricker hon BARA akvarievatten, eller dricker från en droppande kran, men en skål med fräscht vatten är inte hennes grej:p
#22 - 20 september 2010 11:19
Akvarievatten måste vara gott, det gillas även här. Tror dock jag kan hålla mig ifrån att smaka.:eek: (Jo, det stämmer nog, kvällsrycket är nog ganska mycket "nattryck" här med vid närmre eftertanke. Är nattuggla jag med vilket är ren galenskap med tanke på hur dags man ska upp...[|)]
#23 - 20 september 2010 11:26
tur att man inte jobbar fulltid:p
Nu kan man gå upp 09:30 för att vara på jobbet kl 10.
Annars hade det ju inte funkat att gå och lägga sej kl 1 varje natt:O

Det där nattrycket verkar alla katter få, det är nått speciellt när matte och husse går och lägger och det blir tyst i huset!
Då rejsar ALLA katter:p
#24 - 20 september 2010 15:02
Sån här hjälp får man när man ska packa växter, förstår inte varför dom envisas att ligga i en alldeles för liten låda:confused::d
[ATTACH]37459[/ATTACH]
#25 - 25 september 2010 12:34
En bild på min lille Dexter 16v maine coon och Charlie min ragdoll 2 mån äldre :)

http://www.imagehost.se/visa?id=pjy6v8v6

Dexter igen

http://www.imagehost.se/visa?id=c65tqo80
#26 - 25 september 2010 17:47
Billys bilder. De vid fönstret är tagna idag hos R's föräldrar. Han är som en liten hund, följer med vart vi än åker :) Att åka bil är skitjobbigt, han satt i sin bur och jamade i 5 låååånga mil.

Billy
#28 - 1 oktober 2010 20:14
Är ni säkra på att han verkligen är en katt er Billy?;)...

...Fast det ser jag ju på bilden att han är. Att "sitta på axeln" är verkligen sååå rex! (Har själv en kille vid namn Papi Rex på axeln just nu.:))

(Vilka ögon han har Billy, tror jag är lite kär...;))
#29 - 2 oktober 2010 23:23
Våran sojan är en fegis!!
Nubi var hemma hos mej idag och hon hade ju med sin älskade...hunden asså!
Och sojan flög upp i kaffeskåpet:O
Konstigt för hon har left med en hyperaktiv springer spaniel... lilla lex står ju bara och tittar sen kryper han upp i sängen eller letar chips i mitt datarum:p han rotar alltid som en liten gris bland all bråte här inne:p

Sen när hunden och brasilianarn hade gått så tog det säkert 2 timmar för katten att smyga sej ut och kröp fram med magen i golvet och kollade varenda hörn efter hunden...
Nu ligger hon här med och kolla på criminal minds;)

#30 - 3 oktober 2010 08:00
Och gör manikyr på matte :)!
#31 - 3 oktober 2010 08:29
Bilder finns i Oscar Martinssons bildgaleri
#32 - 3 oktober 2010 08:45
Bilder fins i Oscar Martinssons bildgaleri!
#33 - 3 oktober 2010 11:12
karrokaja skrev:
Våran sojan är en fegis!!

Nubi var hemma hos mej idag och hon hade ju med sin älskade...hunden asså!

Och sojan flög upp i kaffeskåpet:O

Konstigt för hon har left med en hyperaktiv springer spaniel... lilla lex står ju bara och tittar sen kryper han upp i sängen eller letar chips i mitt datarum:p han rotar alltid som en liten gris bland all bråte här inne:p

Sen när hunden och brasilianarn hade gått så tog det säkert 2 timmar för katten att smyga sej ut och kröp fram med magen i golvet och kollade varenda hörn efter hunden...

Nu ligger hon här med och kolla på criminal minds;)

hon var super söt din Sojan, kanske ska kalla henne Kaffe ;) Hon verkade trivas där i. Lex han tyckte nog det var lite läskigt med en Katt som gömde sig i kaffeskåpet. Haha
Bilagor:
#34 - 3 oktober 2010 11:17
Igår var Billy BILLIG! han var fan i mig ÖVERALLT och drog ner ALLT han kunde hitta. han tog sönder min staty som jag köpte i Brasilien, sentimental grej. Jag SÅG hur han hoppade upp på soffan, tittade på mig, hoppade upp på fönsterbrädan, tittade på mig LOG! och en med tassen kastade ner min staty! O_O.
Han sprang sen in till köket hoppade upp på bänken där karet står och doppade tassen i karet! O_O, vilket resulterade i att jag hade kattassar ÖVERALLT i köket. Och han gjorde det med FLIT!

På kvällen vid 8 snåret kom han ut från badrummet jätte nöjd med något i munnen, han ser att jag ser honom och han ger mig en blick... reser mig upp och går till badrummet, tror ni inte då att han har öppnat min låda med bindor och tamponger och spridit ut ALLT på golvet. Den lådan (gjord av plats) var VARM! han har legat I DEN oxå. Han hade något i munnen, en tampong (oanvänd) som han bar på *asg*!! Han lekte md den i över 1 timme. Libress tamponger kan användas som leksak till katter.

när vi gick och la oss kom han och kröp ner vi min sida, satte igång sin V8 motor och bara chamrade in sig i mitt hjärta igen. JÄVLA KATT! *hahahaahha*
#35 - 10 oktober 2010 05:08
Nubi skrev:
Igår var Billy BILLIG! han var fan i mig ÖVERALLT och drog ner ALLT han kunde hitta. han tog sönder min staty som jag köpte i Brasilien, sentimental grej. Jag SÅG hur han hoppade upp på soffan, tittade på mig, hoppade upp på fönsterbrädan, tittade på mig LOG! och en med tassen kastade ner min staty! O_O.

Han sprang sen in till köket hoppade upp på bänken där karet står och doppade tassen i karet! O_O, vilket resulterade i att jag hade kattassar ÖVERALLT i köket. Och han gjorde det med FLIT!

På kvällen vid 8 snåret kom han ut från badrummet jätte nöjd med något i munnen, han ser att jag ser honom och han ger mig en blick... reser mig upp och går till badrummet, tror ni inte då att han har öppnat min låda med bindor och tamponger och spridit ut ALLT på golvet. Den lådan (gjord av plats) var VARM! han har legat I DEN oxå. Han hade något i munnen, en tampong (oanvänd) som han bar på *asg*!! Han lekte md den i över 1 timme. Libress tamponger kan användas som leksak till katter.

när vi gick och la oss kom han och kröp ner vi min sida, satte igång sin V8 motor och bara chamrade in sig i mitt hjärta igen. JÄVLA KATT! *hahahaahha*

Haha, man har något att se fram emot då alltså :D

Jag har precis fått hem min lilla tjej, 12 veckor gamla Tesla:
http://yfrog.com/afimg0101lqj
#36 - 23 oktober 2010 12:48
trast skrev:
Haha, man har något att se fram emot då alltså :D

Jag har precis fått hem min lilla tjej, 12 veckor gamla Tesla:

http://yfrog.com/afimg0101lqj

GUD så bedååårande! (och så mkt päls!! :O )
#37 - 23 oktober 2010 12:50
Dexter! Eller ngn annan, har ni någon bra tips på kattschampoo som är snäll mot huden och återställer ph balansen på kattens hud efter en dusch?
Billy han svettas mkt, Devon Rex gör det i början när de inte fått all päls och vi märker på Billy att han e skitig,speciellt på magen.
Vi badar honom nästan varannan vecka. Men jag tycker inte det blir helt rent på magen...

Tips ngn som oxå badar sina nakenfisar :)
#38 - 31 oktober 2010 18:02
Min fru har adopterat en katt från Kattfotens katthem. Hon är svart sköldpaddsfärgad och ett år gammal.
#39 - 31 oktober 2010 18:38
Otrorligt vacker!!

Ögonen är helt sjukt snygga!
Ser ut som det är en lite mörkare gul närmast pupilern
#40 - 31 oktober 2010 19:36
Vår kisse Lenin :)

[ATTACH=CONFIG]38739[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]38740[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]38741[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]38742[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]38743[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]38744[/ATTACH]
#41 - 31 oktober 2010 20:27
#42 - 31 oktober 2010 20:42
Yodie ser ut som en Norsk Skogskatt, tror jag att de heter, så fin :)
#43 - 31 oktober 2010 21:14
Humla (hunden) och Sigge myser tillsammans, husse är med på ett hörn med =)
#44 - 31 oktober 2010 21:15
Den gamla babianen igen :p Rufus visar magen.
#45 - 5 november 2010 08:29
Bidrar med en annonsbild som jag tog från våran sista kull som flyttade ut här förra veckan:

http://4.bp.blogspot.com/_MEwINiyBdnM/TMKgTNvDkmI/AAAAAAAAAfg/WyLrJamtj98/s1600/blocket1.jpg
#46 - 5 november 2010 16:49
Martin85 skrev:
Bidrar med en annonsbild som jag tog från våran sista kull som flyttade ut här förra veckan:

http://4.bp.blogspot.com/_MEwINiyBdnM/TMKgTNvDkmI/AAAAAAAAAfg/WyLrJamtj98/s1600/blocket1.jpg

ooooooooooooooooooooooooooo så söt!!!! :D
#47 - 5 november 2010 16:49
Bidrar med lite nytagna bilder på Apan Billy och Lexus :D
http://pappersmuggen.blogspot.com/2010/11/apan-och-lexus.html
#48 - 5 november 2010 17:18
Pyret, aka Lillfjant.
#49 - 9 november 2010 12:51
Micke_A skrev:
Pyret, aka Lillfjant.

Riktigt söt!:D
#50 - 10 november 2010 07:19
Vår nya katt är tydligt öronmärkt trots att hon bara skall vara innekatt. Man vet aldrig vad som kan hända.
[ATTACH=CONFIG]39020[/ATTACH]
#51 - 10 november 2010 18:45
Nubi skrev:
Riktigt söt!:D

Jodå, även om Rufus nog inte håller med de gånger hon ser, eller tror sig se, en främmande katt utanför, och avreagerar sig på honom :p Det började härom sommaren när altandörren stod öppen, och en annan honkatt närmade sig, med bredsidan först och pälsen på ända, och stackars Rufus inte hade vett att hålla sig undan. Deras relation var kylig i flera dagar, innan han förlät henne. Se´n har det hänt några gånger till, men nu tycks han ha vant sig.

Så här ser det oftare ut, tack och lov.
#52 - 10 november 2010 19:12
drd skrev:
Crap Nubi det var en uggly kisse :D :D :D

mmm fulsöt! sen charmar han ihjäl en med sin charm och blåa ögon :)
#53 - 10 november 2010 19:13
Guy Palm skrev:
Vår nya katt är tydligt öronmärkt trots att hon bara skall vara innekatt. Man vet aldrig vad som kan hända.

[ATTACH=CONFIG]39020[/ATTACH]

är hon hittekatt?
#54 - 10 november 2010 19:14
Micke_A skrev:
Jodå, även om Rufus nog inte håller med de gånger hon ser, eller tror sig se, en främmande katt utanför, och avreagerar sig på honom :p Det började härom sommaren när altandörren stod öppen, och en annan honkatt närmade sig, med bredsidan först och pälsen på ända, och stackars Rufus inte hade vett att hålla sig undan. Deras relation var kylig i flera dagar, innan han förlät henne. Se´n har det hänt några gånger till, men nu tycks han ha vant sig.

Så här ser det oftare ut, tack och lov.

Brudar ;)
#55 - 10 november 2010 21:00
kollade på "gamla" bilder när sojan kom.
Hon har ju levt i en väldigt stressad miljö innan, så hon var väldigt tanig och spänd när hon kom.
Om man jämför Då med Nu bilder så hade hon MYCKET kortare päls när hon kom, vet inte om det är ett stresstecken eller nåt, men det känns som att magerhet, dålig päls är stressarelaterat...

Nu har hon fått värsta primadonnakragen:) STOR fluffig päls:D
Hon är inte lika fanatisk när det gäller tvättandet längre, hon slickade sej hela tiden förut, nu är det bara lite ibland:D
Hon har försökt att komma åt kuhliisarna i datarummet:D det karet står i golvhöjd (hennes ögonhöjd liksom) Så hon har försökt gräva fram dom med resultat att det ligger frigolit överallt:p
Augusti (första dagen hos oss)
[ATTACH=CONFIG]39063[/ATTACH]

Slutet av oktober.
[ATTACH=CONFIG]39066[/ATTACH]

Ser ni skillnaden?
#56 - 10 november 2010 22:40
Nubi skrev:
är hon hittekatt?

Ja hon är upphittad och inlämnad till Kattfotens Katthem i Halmstad.
#57 - 10 november 2010 23:57
Jag och min mors katt, samt min mors andra katt. Underbara små liv :)
#58 - 11 november 2010 10:32
Guy Palm skrev:
Ja hon är upphittad och inlämnad till Kattfotens Katthem i Halmstad.

D förklarar saken, alla katthem är skyldiga att öronmärka katterna de får in :)
För att ha en bättre koll på katterna de sedan säljer eller får in igen :)
Tycker jag är super bra!
#59 - 11 november 2010 10:32
Johanski skrev:
Jag och min mors katt, samt min mors andra katt. Underbara små liv :)

Kanonsnygg den svarta :) Som en Svart YOdie :D
#60 - 11 november 2010 11:00
Jag håller med dig och jag har även skickat in hennes registreringspapper idag.
#61 - 11 november 2010 11:12
karrokaja skrev:

Ser ni skillnaden?

Vilken skillnad, det märks att hon mår bra nu.:)
#62 - 11 november 2010 11:24
Guy Palm skrev:
Jag håller med dig och jag har även skickat in hennes registreringspapper idag.

Fick du göra det? Vad olika system ALLA har...
brorsan kastrerade sin hane och då vart han öronmärkt på en gång, brorsan skrev på papper och sen skickade veterinären. :)
#63 - 11 november 2010 11:25
karrokaja skrev:
kollade på "gamla" bilder när sojan kom.

Hon har ju levt i en väldigt stressad miljö innan, så hon var väldigt tanig och spänd när hon kom.

Om man jämför Då med Nu bilder så hade hon MYCKET kortare päls när hon kom, vet inte om det är ett stresstecken eller nåt, men det känns som att magerhet, dålig päls är stressarelaterat...

Nu har hon fått värsta primadonnakragen:) STOR fluffig päls:D

Hon är inte lika fanatisk när det gäller tvättandet längre, hon slickade sej hela tiden förut, nu är det bara lite ibland:D

Hon har försökt att komma åt kuhliisarna i datarummet:D det karet står i golvhöjd (hennes ögonhöjd liksom) Så hon har försökt gräva fram dom med resultat att det ligger frigolit överallt:p

Augusti (första dagen hos oss)

[ATTACH=CONFIG]39063[/ATTACH]

Slutet av oktober.

[ATTACH=CONFIG]39066[/ATTACH]

Ser ni skillnaden?

Jupp! hon ser mkt mkt fräshare och friskare ut i pälsen :)
Ja undrar om hon fortfarande gömmer sig i kaffeskåpet ;)
#64 - 11 november 2010 11:27
Nubi, härliga bilder på Billy och vovven. De märks att de trivs ihop. Billy verkar bli stiligare för varje dag.:)
#65 - 11 november 2010 11:32
Dexter skrev:
Nubi, härliga bilder på Billy och vovven. De märks att de trivs ihop. Billy verkar bli stiligare för varje dag.:)

mmm, han ska på utställning på söndag :D
uppfödaren säger att han ska bredda ut sig mer....han är tillräckligt stor, stor som en fullvuxen hane, den här skiten är 6 månader! O_O undrar hur det ska gå ;)
Han har fin profil men han behöver mer Panna.
Tycker han är fin som han är *hihi*

Pojkarna trivs med varandra men ibland får Lex säga ifrån, och det måste han.
#66 - 12 november 2010 09:49
Inte vår men en kelsjuk Drottning över en handelsträdgård[ATTACH=CONFIG]39095[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]39096[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]39097[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]39098[/ATTACH]
#67 - 12 november 2010 09:52
Underbara bilder erial, man vill genast fram och kela med den katten
#68 - 12 november 2010 10:46
Nu är inte jag Zoopetmedlem, men måste skryta liiite om vår lilla misse som vunnit 9 BIS av 11 möjliga.

http://www.crossbow-crest.se/femme%20DSC_0001.JPG
#69 - 12 november 2010 12:20
Jo det blev en del gosande med henne. Att det är lite koi till salu där oxå är ju ingen nackdel. Men tyvärr skitigt i det akvariumet.
#70 - 12 november 2010 13:44
Wilhelm skrev:
Nu är inte jag Zoopetmedlem, men måste skryta liiite om vår lilla misse som vunnit 9 BIS av 11 möjliga.

http://www.crossbow-crest.se/femme%20DSC_0001.JPG

En så vacker katt
#71 - 18 november 2010 23:20
lite bilder på sojan.

[ATTACH=CONFIG]39332[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]39328[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]39329[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]39330[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]39331[/ATTACH]
#72 - 19 november 2010 12:32
Gamla bilder som jag fick av uppfödaren :)
http://pappersmuggen.blogspot.com/2010/11/billy-och-lexus.html

Den 8e ställs Billy ut och då ska jag med, han verkar INTE tycka om uppfödaren *hahaha*
#73 - 9 december 2010 13:05
Lite kattbilder på Billy och hans nya transport bur :)
http://pappersmuggen.blogspot.com/
#74 - 9 december 2010 18:49
her en bild på våran main coon
#75 - 9 december 2010 18:52
Här är vårat lilla charmtroll:)
Tänk om man ändå vore katt, vilket wounderbart liv!
Lexus Von J var namnet
#76 - 9 december 2010 19:39
her en bild på våran main coon

aaai!! får inte visa sambon då kommer han säga "jag vill haaaaaaaaaaaaa!"

Mr J.E skrev:

Lexus Von J var namnet

Super söt! liknar Billy :) och en såndär filt, IKEA filt har vi oxå till kissen.
#77 - 29 december 2010 13:33
Bild på vår birma Romeo han är 11 år
#78 - 29 december 2010 13:57
Han har en riktigt kraftig svans som han antagligen är mycket stolt över, mycket bra bild.
#79 - 29 december 2010 20:27
Tack Guy:)
Ja, han är en stolt kelen o mysig katt:d
#80 - 29 december 2010 20:29
Mr J.E skrev:

Lexus Von J var namnet

Jättesöt! En liten birma?
#82 - 30 december 2010 19:21
känns som att några av oss hänger på andra ställen tillsammans :)
här är en av mina töser.

#83 - 31 december 2010 13:44
fialotta skrev:
känns som att några av oss hänger på andra ställen tillsammans :)

här är en av mina töser.

gud vad söt dina töser är!!! :)
bild nr 2 var urgullig
#84 - 2 januari 2011 19:29
Oj, så många fina katter det finns!

Nubi, er bebis har verkligen vuxit, han är ju riktigt stor nu Billie.

Sätter in en till bild på Papi Rex, vår ena odåga. (Just nu är han rätt billig, far omkring och låter som en vuvuzela om nätterna.)

[ATTACH=CONFIG]40819[/ATTACH]

Charmtroll/odåga nr.2; Dexter.:)

[ATTACH=CONFIG]40840[/ATTACH]
#85 - 30 januari 2011 08:53
I går snöade det ute och då passade vår katt på med lite lördagsmys.
#86 - 30 januari 2011 13:41
Dexter skrev:
Oj, så många fina katter det finns!

Nubi, er bebis har verkligen vuxit, han är ju riktigt stor nu Billie.

Sätter in en till bild på Papi Rex, vår ena odåga. (Just nu är han rätt billig, far omkring och låter som en vuvuzela om nätterna.)

[ATTACH=CONFIG]40819[/ATTACH]

Charmtroll/odåga nr.2; Dexter.:)

[ATTACH=CONFIG]40840[/ATTACH]

Det måste vara ett rasbetingad sak.... för Billie är BILLIG han med, han skriker och har sig, han sitter på sängkanten och skriker på oss...hallååå vi ligger ju här. Sambon sa att han nästan kunde använda honom som en fotboll inatt.
Kanske för att R är den som går upp när Billie skriker, jag sover (nästan ) som en klubbad säl.

Marrodören
#87 - 12 februari 2011 00:41
Här är en kul grej man kan göra med sojan;)

#88 - 12 februari 2011 01:12
Här finns lite bilder på mina monster :)
http://felisinhorto.se/Galleri.html
#89 - 2 november 2011 08:46
Aramis han snackar hela tiden:D
#90 - 4 november 2011 14:38
Stör mig inte, jag sover...
#91 - 29 november 2011 03:45
Ny i familjen
#92 - 29 november 2011 09:24
Den här tråden borde raderas och söta kattbilder absolut förbjudas. Vill ju så gärna ha men allergin stoppar.
#93 - 29 november 2011 10:01
eriahl skrev:
Den här tråden borde raderas och söta kattbilder absolut förbjudas. Vill ju så gärna ha men allergin stoppar.

Då vill du inte höra att jag var allergisk mot katter tills vi skaffade katt, då försvann allergin (fast jag kan fortfarande känna av andras katter ibland).
Det verkar vara ganska vanligt att man inte är allergisk mot sin egen katt, och jag har lite teorier om hur det kommer sig men ingenting jag kan bevisa.
#94 - 29 november 2011 10:30
Det är sonen som är allergisk. Vi hade min gamla katt på slutet som var utekatt och kvar hos mina föräldrar pga det men hade sina dagar räknade s a s för tumörer och ålder. Blev trotsallt två katter från ett katthem som vi skulle ha som innekatter och gå ut med i sele. Passade inte som utekatter i vårat område och även med tanke på t ex grannars möbler mm tyckte vi. Sen känns det som att ge katter mer värde att inte bara släppa ut dom beroende på var man bor. Efter ett tag visade det sig att han var allergisk mot bland annat katter men vi lyckades iaf ordna så dom hamnade på ett kanonställe med stall och hästar som bästa polare.
#95 - 29 november 2011 12:22
En katt som det flesta pälsallergiker kan ha:
(om man inte är allergisk mot latex:p)

[ATTACH=CONFIG]49638[/ATTACH]
#96 - 29 november 2011 22:58
Jag kanske borde köpa en sådan dräkt till den ena utav våra Rexar, den som jag är mest allergisk mot, så kanske jag tål honom när jag slipper komma i kontakt med hans päls? ;)
#97 - 29 november 2011 23:16
plastpåse med hål för huvudet?? :p
#98 - 29 november 2011 23:22
karrokaja skrev:
plastpåse med hål för huvudet?? :p

Kanske vore nåt... ;)
#99 - 23 december 2011 01:54
Min katt Simon 15 år, ett orginal. :)

http://imageshack.us/f/214/image2cw.jpg/
#100 - 29 december 2011 18:39
Aramis nu ca 5 månader.
Är förvånad att jag inte snubblat över honom än. Han är överallt, snackar o kurrar en riktig supergoding.
Förvånad att en "vildkatt" som jag nu vet han var blir så extremt lugn go o mysig.
Han har tagit bort mina fördomar om "vildkatter", jag har alltid trott de var svåra att bli innekatter. Även om de bara var små när de togs in. Men det stämmer inte

Annons