Vi ska inte göra en gemensam utflykt? Akvarienördutflykt till malmö? :)
Ett tips är att besöka ZooZity söndagen den 9e mars och då kombinera det med Malmö Akvarieförenings storauktion. Förutom Zoozity, som kommer ha öppet alla söndagar, kommer Akvarietjänst på St Knuts torg, som av många anses vara Malmös bästa akvarieaffär, ha söndagsöppet den förmiddagen för de som kommer ner till Malmö för auktionen.
Auktionen börjar kl 12.
Men förhoppningsvis så har de i Malmö anställt någon ansvarig som har kunskapen, förmågan och ledningens förtroende för att skapa något bra. I så fall blir denna affär ett bra tillskott.
Jag kan i alla fall garantera att den som är ansvarig för akvarieavdelningen är en mycket kunnig akvarist, det är nämligen Jesper som sedan många år är en av MAFs allra skickligaste fiskodlare, och som också blivit en uppskattad föredragshållare hos akvarieföreningar runt om i Sverige. Jesper var tidigare ansvarig för Malmö Museums akvarium. Sedan återstår ju förvisso att kombinera akvarienörderi med kommersialism, men utgångsläget är i alla fall lovande tycker jag. Sedan har jag hört från en mycket säker källa att de ska ha mycket kunnig personal på akvarieavdelningen åtminstone varannan helg ;)