Vilka lysrör ska jag ha till ett akvarium som är 70 cm högt och är på 350L.För närvarande har jag 4 st lysrör men det är bara vanliga som sitter i taket växterna verkar inte trivas så värst i heller med dem.Någon som har något tips?? (har för närvarande två armanturer med reflektor under)som är där nu
Vilka lysrör?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
-
Aquarelle och Aquastar är 2 bra lysrör för växterna tycker jag.- 165L Low-tech.
- 250L Low-tech Sällskapsakvarium.
- 222L Ciklidakvarium.
Min Akvarium Blog - Senaste projekt "Bakgrundsbygge i frigolit"Kommentar
-
I mitt Rio 400 som e 62 cm högt har jag 2 Aquarelle bak o Powerglo+Aquaglo fram. Aquarellen riktigt "trycker" ner ljuset bra ända till botten. P-glo+A-glo e också bra för växter men förstärker dessutom rött o blått mer än aqurellen vilket ger fiskarna bra färg tycker jag. Aquarelle e dyra men håller i 3 år har det sagts till mig. Helnöjd med ljuset.Kommentar
-
vilken är skillnaden på aqua-glo och power-glo? De kommer väll från samma tillverkare? Jag tycker mina skalare blir rosa i aqua-glo ljuset.Kommentar
-
-
Vilken watt ska man köra med?
Det beror på rörets längd. Jag har 4x36watt.Kommentar
-
-
Det är såna varmvita som du säger som jag menar.Hade tänkt att köra och handla sådana i morgon aguastar för det vet jag att affären harMvh.PatrikKommentar
-
Då var jag i väg i dag och köpte ett bara väldigt dyrt tyckte jag 140 kr stycket,hade inte råd med fler skulle haft ett till hade jag tänkt,men det blir väl att man får väl köpa ett till dan efter så låter det bättre i alla fall för vissa familjemedlemmar.Den jag köpte fanns bara i 18W 60 lång men det spelar kanske inte nån roll.Mvh.PatrikKommentar
-
Finns ju även Philips TLD fullspektrum rör. Om det var tld840 som var bra. De funkar kanon till växterna men ger ett grönaktigt ljus. 965 kanske de hette har jag för mig.Senast redigerad av StefanA; 21 October 2006, 18:03.Kommentar
Kommentar