Hur höjer jag temperaturen skonsammast? Noterade att jag bara hade 24 grader i mitt yngelkar på 60 L och 25 grader i mitt 250 L. Varmt vatten från duschen via slang ner i karet?
Höja temp skonsammast?
Kollaps
X
-
Höja temp skonsammast?
250L
Mollyyngel Svärdbäraryngel
2 Svärdbärare Waigtail 2 Svärdbärare Sunset 2 Svärdbärare Pineapple 1 röd svärdbärare 4 Guppys 4 Mollys 2 MarmorguramisTaggar: Ingen -
Nej, det är klart men jag vill ha 27 grader. Det är väl skillnad på 24 och 27? Hur höjer jag på bästa sätt utan att påverka fiskarna negativt?250L
2 Svärdbärare Waigtail 2 Svärdbärare Sunset 2 Svärdbärare Pineapple 1 röd svärdbärare 4 Guppys 4 Mollys 2 MarmorguramisKommentar
-
Jo, men jag har ingen doppvärmare. Kanske läge att införskaffa det då. Har inte haft problem med temperaturen innan. Akvarieaffären sa att jag inte behövde någon...250L
2 Svärdbärare Waigtail 2 Svärdbärare Sunset 2 Svärdbärare Pineapple 1 röd svärdbärare 4 Guppys 4 Mollys 2 MarmorguramisKommentar
-
Det är nog läge att skaffa en doppvärmare precis som du själv sa
Då kan du på ett ganska enkelt sätt variera tempen i ditt kar antingen det är på 50 liter eller mer.
Gör så att du fyller på med samma temp som tidigare och låter termostaten höja tempen långsamt. Det stressar fiskarna mindre
Lycka till. ElinorVarje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med chokladKommentar
-
Ok, tack för alla svar. Ska skaffa mig en doppvärmare.250L
Kommentar