Rot som ej vill sjunka.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • klara
    • September 2002
    • 1112

Marie: Du skojar?! Nä, större vill jag nog inte ha - tror jag... eller kanske jo... nä, jag är nog nöjd med 375L som störst.

Torsten: Nja, det kostade ju en del eftersom jag köpte allt nytt, så det hade inte varit läge att säga: "Men inte behöver du bära ut detta - bara beställ ett till, 720L eller så... glöm bara inte minst två dubbelramper till, ett Eheimxxxx, filtermaterial, två doppvärmare och lysrör... och kan jag få minst 1000 kr till växter?"

Hm, värst så billigt du kommer undan då - jag köpte ett begagnat kar för billig penning för två veckor sen och nu är det stopp - karln ska fixa sitt blivande biorum och det unnar jag honom (får ju också nytta och nöje av det).
    /Klara
    ------------------------
    Min hemsida
    Min zoon

Kommentar

• Marie J
      • January 2004
      • 10616

Man får sådant utlopp för sina kreationer. Att bygga upp landskap i akvariet är det bästa jag vet. Men när man har gjort ett kar så känner man att man vill göra ett till, ser ju många vackra kar på nätet. Och de vackraste man kan se på nätet är dom som är riktigt stora. Skulle visa mer mindre så man inte fick så många tokiga tankar! *asg*

Tur att man inte har en man i huset som talar om vad jag kan köpa eller inte *fniss* samtidigt som det är tur att plånboken är liten annars så hade man väl köpt så många kar att man inte fått plats med sängen. Finns i och för sig loftsäng!
      /Marie.

Min zoon Mina hundar Min Dagbok
      En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

Kommentar

• Torstensson
        • June 2002
        • 1964

Så det ska bli Bio i Lindås?
        Kanske läge att boka biljetter till en bra rulle då??
        "Finding Nemo" kanske? =)))

Här va det nog på G redan att det skulle bli ett större kar, å så fick man ju en anledning..

Kommentar

• klara
          • September 2002
          • 1112

Ursprungligen skickat av Marie J
          Tur att man inte har en man i huset som talar om vad jag kan köpa eller inte *fniss* samtidigt som det är tur att plånboken är liten annars så hade man väl köpt så många kar att man inte fått plats med sängen. Finns i och för sig loftsäng!
          Nja, han påpekar bara om det börjar bli ebb i kassan - han vill inte bli matlös. Fast jag är en rackare på att laga "billig" men mycken och god mat så hushållskassan sträcker sig långt och räcker till akvariepryttlar också.
          Håller med dig om att det finns många vackra kar ute i stugorna.
          /Klara
          ------------------------
          Min hemsida
          Min zoon

Kommentar

• klara
            • September 2002
            • 1112

Ursprungligen skickat av Torstensson
            Så det ska bli Bio i Lindås?
            Kanske läge att boka biljetter till en bra rulle då??
            "Finding Nemo" kanske? =)))

Här va det nog på G redan att det skulle bli ett större kar, å så fick man ju en anledning..
            Ja, han var Lindås FH:s bioföreståndare + maskinist, men de fick lägga ner - så då fixar han sig en egen bio...
            För biljett får du vara ute i god tid... ska endast finnas två sk. recliners i "salongen".
            "Finding Nemo" tillhör inte genren han gillar nej...

Jag bytte upp mig från 54L till 375L i ett svep... nu bara <u>måste</u> jag ju ha flera "mellankar" också, 128an är ett - nu saknas ett 222L eller nåt.
            /Klara
            ------------------------
            Min hemsida
            Min zoon

Kommentar

• fredrikakesson
              • November 2003
              • 1363

Hej

Har du provat att borra med ex 3 mm borr på undersidan till ungefär halva djupet på roten och sen koka ett varv till.
              Fredrik

Kommentar

• Marie J
                • January 2004
                • 10616

Ursprungligen skickat av fredrikakesson
                Hej

Har du provat att borra med ex 3 mm borr på undersidan till ungefär halva djupet på roten och sen koka ett varv till.
                Fredrik
                Nej det har jag inte gjort men det var en god ide!
                /Marie.

Kommentar

• Nicke_Nyfiken
                  • February 2004
                  • 66

Jag köpte en rot och den sjönk inte efter flera veckor i vatten och timtals kokning. Jag köpte en ny rot i en annan affär där dom fick gå med på att jag skulle kunna få lämna tillbaka roten om den inte sjönk.

Vem har tid att vänta på att den ska sjunka det måste den ju göra det direkt. Köper jag något så ska jag kunna använda det meddetsamma.
                  Tycker det är dåligt av dom som säljer rötter att inte testa om skiten sjunker först.

/Niklas

Kommentar

• Marie J
                    • January 2004
                    • 10616

Jo du har lite rätt i det att man ska kunna byta om de inte sjunker på ett par veckor.

Men som jag skrivit förrut, jag har hittat den för övrigt perfekta roten. Så det är värt besväret ett tag till.
                    /Marie.

Kommentar

• champ
                      • May 2003
                      • 167

en gång när jag var i en akvarieaffär sa han att 9 / 10 sjönk normalt... du kanske har fått den där tian
                      Inte alltid jag har rätt... men oftast

Kommentar

• Blunder90
                        • July 2003
                        • 155

hejsan har du tästat i frysen nu, är nyfiken på ur det går för dig med roten den var lika j*vlig som min fast min är ju bara 20cm lång och kanske 5-10cm bred men dem sjönk inte fören 2-3 månader.hmm.
                        kram
                        Mitt namn är Linn och jag är 15år

Ska snart starta upp ett 130liters kar, hade jag tänkt.

Kommentar

• Marie J
                          • January 2004
                          • 10616

Ursprungligen skickat av Blunder90
                          hejsan har du tästat i frysen nu, är nyfiken på ur det går för dig med roten den var lika j*vlig som min fast min är ju bara 20cm lång och kanske 5-10cm bred men dem sjönk inte fören 2-3 månader.hmm.
                          kram
                          Den sjönk inte.... Men kom ner lite djupare i alla fall.
                          /Marie.

Kommentar

• Marie J
                            • January 2004
                            • 10616

Ursprungligen skickat av champ
                            en gång när jag var i en akvarieaffär sa han att 9 / 10 sjönk normalt... du kanske har fått den där tian
                            Ja nog f*n har jag fått nummer 10!
                            /Marie.

Kommentar

• Blunder90
                              • July 2003
                              • 155

ojoj det var en för j*vligt rot men hur länge har du hållt på med du tästade i frysen va?? Kan man inte borra små hål i genom så det kommer in vatten eller det kanske inte går jag är ju nybörjare så jag vet inte så mycket har du några bilder på dina och din dotters akvarium vill hjärna se dem,hehe
                              Mitt namn är Linn och jag är 15år

Ska snart starta upp ett 130liters kar, hade jag tänkt.

Kommentar

• Marie J
                                • January 2004
                                • 10616

Ursprungligen skickat av Blunder90
                                ojoj det var en för j*vligt rot men hur länge har du hållt på med du tästade i frysen va?? Kan man inte borra små hål i genom så det kommer in vatten eller det kanske inte går jag är ju nybörjare så jag vet inte så mycket har du några bilder på dina och din dotters akvarium vill hjärna se dem,hehe
                                Jag hade hållt på i 4 veckor när jag testa frysen och den låg inne i 2 dagar. Vill inte gärna borra i den.

Jag är ny här på forumet så jag har inte hunnit lägga in kort och sånt. Har tagit kort på när de 2 stora karen var igångsatta men det är dålig kvalite. Men jag ska fixa det snart.
                                /Marie.

Kommentar

Arbetssätt...