Rot som ej vill sjunka.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marie J
    • January 2004
    • 10616

    #16
    SUCK!

    Känner hur hoppet glider bort....

    Grimreaper: Vart köpte du den då och vad är det för typ av rot?
    /Marie.

    Min zoon Mina hundar Min Dagbok
    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

    Kommentar

    • grimreaper
      • December 2003
      • 40

      #17
      köpt i Södra Sandby, inte säker på vilken typ det var men nu behöver inte din rot vara lika jävlig som min hehe
      720, 110, 95.
      / Johnny

      Kommentar

      • Marie J
        • January 2004
        • 10616

        #18
        Det hoppas jag verkligen!

        Ha en bra dag!
        /Marie.

        Min zoon Mina hundar Min Dagbok
        En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

        Kommentar

        • MAX_Q
          • April 2002
          • 113

          #19
          Förmodligen handlar det om en rot som helt eller delvis funnits ovanför vattenytan när den "hämtades". Detta är min teori efter att jag reagerade på att just den jag har varit så mycket ljusare i trät och "färskare" än de andra.

          Har samma fenomen hemma med en 5 kg klump som jag har varit tvungen att lägga en annnan lika stor rot över för att den ska ligga still.

          Nu efter snart 2 månader så börjar den sjukna/ligga kvar på plats men än har jag inte kunna ta bort den andra ovanliggande rot.

          Det är nog bara att ha tålamod om du vill ha just denna rot.

          Max
          Uppdaterad!!! Info om mina akvarium finns i min profil

          Pease out!

          Kommentar

          • Marie J
            • January 2004
            • 10616

            #20
            Tanken var att låta rotklumpen ligga i badkaret tills den har sjunkt och ligger stilla. Vågar inte ha tyngder på den i mitt akvarium då jag är rädd för att den ska flyta upp och skada något i karet.

            Jag får väl se hur lång tid jag har tålamod att vänta. Vacker som attan är denna rot.
            /Marie.

            Min zoon Mina hundar Min Dagbok
            En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

            Kommentar

            • Morellen
              • November 2003
              • 4349

              #21
              Hej Marie! Känner du ingen som har en stor "konservgryta" eller liknande? Jag förpassade med milt våld ned min flytande rot i jättekastrullen och lät den koka i omgångar. Hela gick ju inte ned men om man vänder på den ibland så...
              Min ligger snällt på botten i karet nu!
              http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

              "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
              (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

              Kommentar

              • Marie J
                • January 2004
                • 10616

                #22
                Ursprungligen skickat av Morellen
                Hej Marie! Känner du ingen som har en stor "konservgryta" eller liknande? Jag förpassade med milt våld ned min flytande rot i jättekastrullen och lät den koka i omgångar. Hela gick ju inte ned men om man vänder på den ibland så...
                Min ligger snällt på botten i karet nu!
                Tack för rådet Morellen. Jag har en 12 liter soppgryta och jag får inte ner den i den den är för fyrkantig och stor för det. Tyvärr känner jag ingen som har större kastrull.
                /Marie.

                Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                Kommentar

                • Peter_F
                  • October 2003
                  • 693

                  #23
                  Prova maffioso metoden. Du behöver en tegelsten eller 3 lite rostfri ståltråd. Borra hål i roten och förankra stenen på undersidan. Stenen döljer du med grus eller växter.

                  Prova dig fram i badkaret vad som krävs för att dränka den jäv...

                  //Peter
                  "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"
                  Ta en titt på Min Zoon & Min Sida

                  Kommentar

                  • Marie J
                    • January 2004
                    • 10616

                    #24
                    *asg* Du menar på den dj**eln bara!!! Den andas!!!

                    Ja snart är det väl det enda alternativet!
                    /Marie.

                    Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                    Kommentar

                    • MagicFingers
                      • November 2003
                      • 3136

                      #25
                      hmm..

                      vad tror du om att klyva den så du kan koka den?..
                      kan va en idé.. kanske... aldrig provat själv... lite silocon håller la ihop den sedan..

                      det var en fantasirot du köpte med va? (det é ju inte mangroverötter, det é nått annat.. :/..,)
                      Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                      Nunc Est Bibendum

                      Kommentar

                      • Marie J
                        • January 2004
                        • 10616

                        #26
                        Den var inköpt som managroverot på Hornabach...Köpte 2 till som är mer rotiga och det är samma problem med dom fast inte lika svåra som denna som är massiv. De var märkta med en lapp som det stod Savann och nåt med akvariumfoto på. Men det kan ju vara felmärkt på min kasnke. Hur ser en fantasirot ut då?
                        /Marie.

                        Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                        En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                        Kommentar

                        • phat
                          • February 2004
                          • 216

                          #27
                          köpte en managroverot idag och den jäveln vägrar o sjunka, några tips på hur jag kan få den o sjunka? den flyter ju hela tiden, är ca 50cm lång.

                          Kommentar

                          • Marie J
                            • January 2004
                            • 10616

                            #28
                            Jag har kokat min på 3 sidor i nästan 48 timmar sen så ligger den i mitt badkar i hett vatten. den har sjunkt lite grann men jag får nog koka min lika mycket till. Väldigt mycket passning men det är roten värd.

                            Lycka till!
                            /Marie.

                            Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                            En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                            Kommentar

                            • kia
                              • August 2003
                              • 366

                              #29
                              Andra med samma problem som jag!! Jag köpte en stor vacker rot för snart två veckor sedan. I affären sa de att det var Mahogny. Den var förvånansvärt lätt i förhållande till sin storlek. Den har legat i två dygn i badkaret och en vecka med tunga stenar på sig i akvariet och visar ingen tendens att vilja sjunka själv. Jag sågade av en liten bit som jag haft i en vattenhink och den flyter fortfarande som en kork. *Suck*.

                              Efter att ha läst inläggen här tror jag att jag ska testa förslaget med tegelstenar. Jag fick en plötsligt mardrömssyn kring vad som skulle hända om roten plötsligt får för sig att kasta av stenblocken i 275 liters akvariet....
                              Nybörjare, Nivå II .
                              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=121760
                              "Den som inte gör några misstag gör vanligtvis ingenting alls".

                              Kommentar

                              • Marie J
                                • January 2004
                                • 10616

                                #30
                                Jag förstår dig kia att du tvekar att lägga i den med tyngder... Jag väntar ut den tills den är klar. Min dotter hade tyngder på sin i 3 veckor och den ligger kvar nu.

                                Lycka till med din bråkiga men fina rot!
                                /Marie.

                                Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                                En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...