Bakgrundslåda utanför akvariet!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mohlin
    • January 2004
    • 1487

Bakgrundslåda utanför akvariet!

Kanske en intressant ide för de med små akvarier?
    Kul dessutom för man kan ju skifta i fall man blir trött på det.

OBS, texten är på danska!

We create books for everyone that explore ideas and nurture curiosity about the world we live in.
  • Gimbo
    • January 2005
    • 2734

Småkul grej det där. Det ser onekligen snyggt ut. Men, hur blir det när man tittar igenom akvariet? Man har ju ljuskällan framför bakrutan.

Någon som har provat?
    -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

Kommentar

• fs_fs
      • June 2002
      • 73

Det här med bakgrundslådor är en gamal uppfinning. Jag har några böcker från sjuttiotalet där man visar hur man kan bygga massa olika varianter av bakgrundslådor, i vissa fall har man ljussatt lådan. Numera bygger eller sätter man ju ofta in bakgrunder inuti akvariet. En stor fördel med en bakgrundslåda är ju att man slipper ta plats i akvariet och att man kan öka djupet i akvariet eftersom det ju ser ut att fortsätta in i lådan. Nackdelar kan vara att man ju inte kan gömma tekniken som i en innerbakgrund samt att bakrutan måste hållas ren från alger. Jag har ett litet akvarium (40 l) där jag fixade till en bakgrundslåda i frigolit, den blev inte speciellt snygg men fungerar jättebra i det akvariet där det finns en rot och lite växter som täcker en del.

Håller bakgrundslådan på att få en revansch nu kanske? Kanske skulle bygga en till mitt nya akvarium som är på gång... Hmmmm......

// Fredrik
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=100111

Kommentar

• MrFisk
        • June 2004
        • 250

Man kan ju alltid montera nån ljuskälla för bakgrundslådan. Problemet med bakgrundslådor är att man måste hålla bakrutan ren. Med en bakgrund inne i akvariet slipper man det problemet.
        Experience is the thing that you get just after you needed it.
        Zoonen

Kommentar

• Gimbo
          • January 2005
          • 2734

Låter som om fördelarna och nackdelarna mellan olika bakgrunder endå väger upp att ha en innebakgrund.
          -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

Kommentar

Arbetssätt...